بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۴
بر اساس بخشنامه مورخ 1392.10.22 سازمان بورس و اوراق بهادار کلیه شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس موظف اند مطالبات ناشی از سود سهام و فروش حق تقدم استفاده نشده را صرفاً به حساب بانکی معرفی شده از سوی سهامدار واریز کنند
کد خبر : ۱۳۶۹۵۵

یکی از سهامداران در خصوص نحوه پرداخت سود سوالاتی را مطرح نموده است که دادستان بورس به آن پاسخ داده است:

پرسش:

بر اساس بخشنامه مورخ 1392.10.22 سازمان بورس و اوراق بهادار کلیه شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس موظف اند مطالبات ناشی از سود سهام و فروش حق تقدم استفاده نشده را صرفاً به حساب بانکی معرفی شده از سوی سهامدار واریز کنند و نباید سهامدار موظف به افتتاح حساب در بانک خاص باشد.

متاسفانه بسیاری از شرکتهای بورسی دستور مذکور را رعایت ننموده و همچنان سهامداران خود را موظف به افتتاح حساب در نزد بانکی که خود تعیین نموده اند می کنند.به نظر می رسد در این خصوص می بایست ضمانت اجراهای قوی تری همچون جریمه شرکت های متخلف تصویب گردد.در هر حال سهامداران می توانند شکایت خود در این خصوص را به مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس ارائه دهند.


پاسخ وکیل بورس:

کاملا درست است ولی در حال حاضر راهکار قانونی ندارد و پرداخت سود سهام از طرف شركتهاي بورسي، به چند طريق پرداخت ميشود كه بعضي از طرق باعث زحمت سهامداران ميشود. لذا درصورت امكان سازمان بورس ترتيبي اتخاذ و شركتهاي بورسي ملزم نمايد تا پرداخت سود با يكي از طرق كه بهترين طريق باشد، پرداخت گردد. سهل‌ترين راه هم همان واريز كل سود سهام آن شركت در يكي از بانكها و مراجعه سهامداران به شعب آن بانك در سراسر كشور و با ارائه كد بورسي و كارت ملي سود سهام خود را دريافت نمايند.

امیر حسام موسوی- وکیل پایه یک دادگستری


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
خب شما خودتون قضاوت کنید : چندتا بانک خصوصی و دولتی توی کشور داریم ؟! با این همه بانک و موسسات مالی ؛ شرکتها فقط باید چند نفر را استخدام کنند که هر روزه تو این بانکها باشن و مطالبات سهامدارا را واریز کنن ! حساب کنید که در روز چندتا چک برای هر بانکی نوشته میشه ! اصلا معقول و منطقی نیست ( امورسهام یک شرکت بورسی)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷
به نظر من موقع ورود به بورس بايد هر فرد يك حساب مخصوص در بانكهاي مورد نظر بورس داشته باشه و تمام عمليات با همون انجام بشه و همه شركتها هم بپذيرند
ديگه نه نياز به فرستادن فاكس از طرف مشتريان هست و نه رفتن به بانك
همه كارها با همين حساب انجام بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
منافعی برای شرکت ها دارد که این کار را میکنندو برای خودشان کسب سود میکنند و سهام دار برایشان مهم نیستن
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
دکیمی قرار بوده از اول مهر ماه سود سهامداران حقیقی رو پرداخت کنه الان 4 آبان هست و خبری از پرداخت سود نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
سلام
همه سهامداران موقع دریافت کد بورسی حساب متمرکز به کارگزاری معرفی می کنند و راحتترین کار واریز به این حسابه متاسفانه شرکتها سهامداران را برای دریافت سود خیلی اذیت می کنند از سایت بورس نیوز هم تقاضا داریم این مسئله را پیگیری نماید . فکر می کنم همه سهامداران با این روش موافق هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
روش پرداخت سود همه شرکتها باید متمرکز و یکجا بشه ؛ سپرده گذاری مرکزی قبلا چنین طرحی را اجرایی کرده ولی زورش به شرکتها نرسید که همه اونها از طریق سپرده گذاری سودشون را پرداخت کنن ، باید از طریق اعمال فشار و تصویب قانون در این زمینه توسط سازمان بورس شرکتها را ملزم به این کار بکنند .