بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر : ۱۳۶۹۸۸
در سلسله برگزاری تریبون های آزاد در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر توسط انجمن اسلامی دانشجویان روز سه شنبه 28 مهر ماه دومین تریبون آزاد با موضوع سیاست های افزایش جمعیت برگزار شد که با استقبال دانشجویان دختر و پسر مواجه شد.
به گزارشپایگاه 598به نقل از خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این برنامه در ادامه برنامه های گذشته که با محور "ازدواج دانشجویی" بود پیگیری شد که موضوعات مطرح شده در این برنامه مرتبط با همین برنامه بوده است.

مهمترین موضوعات مطرح شده توسط دانشجویان در دو تریبون آزاد به شرح ذیل می باشد:
-اتفاق نظر دانشجویان مبنی بر خوب بودن ازدواج دانشجویی اما تاکید بر وجود داشتن مشکلات اقتصادی

-پیشنهاد دختر خانم ها به دوستان خود مبنی بر راحت گرفتن مراسم ازدواج و همراهی با همسر خود در رفع مشکلات زندگی

- مخالف بودن چند تن از دانشجویان با ازدواج دانشجویی با طرح مسائلی چون عدم اعتماد طرفین به یکدیگر رد محیط دانشگاه و وجود داشتن شک، فرهنگ غلط رایج در زمان آشنایی طرفین و همچنین وجود مشکلات اقتصادی و خدمت سربازی

- عدم مسئولیت پذیری جوان در پذیرش نقش همسری

- یکی از دلایل ازدواج نکردن جوانان خدمت سربازی است که حالا آن را 24 ماه کردند که باعث بیشتر شدن مشکلات شده است.

- انتقاد دانشجویان دانشگاه مبنی براینکه خوابگاه متاهلی دانشگاه بجای اینکه به دانشجویان داده شود به اساتید مجرد داده شده است.

- یکی از دانشجویان اشاره ای به سخنان رهبر معظم انقلاب داشتند که فرمودند: کشور ظرفیت افزایش جمعیت تا 150 میلیون نفر را دارد. و در ادامه افزود که شرایط ازدواج و به دنبال آن افزایش نسل و جمعیت را باید خود جوانان ایجاد کنند و دولت هم زمینه ها و فرهنگ سازی کند.

- یکی از دانشجویان به نظر مقام معظم رهبری پرداخت و افزود فارغ از اینکه چه کسی این سیاست ها را ابلاغ کرده است باید در دانشگاه ها به این موضوع پرداخته شود و دانشجویان به بحث راجع به آن بپردازند.

- یکی از دانشجویان اشاره به دهه ی شصت و انفجار جمعیت کرد که آن را ناشی از شرایط جنگ دانست و در ادامه افزود: زمانی که شرایط کشور رو به ثبات می رود باید بیشتر به تربیت نیروی کارآمد پرداخت.

- یکی از دانشجویان به شرایط سخت اقتصادی پرداخت و گفت: در حال حاضر فردی با 1.5 میلیون نمی تواند نیازهای دو فرزند را تامین کند چه برسد به اینکه بخواهد نیازهای فرزندان بیشتری را تامین کند.

- یکی از دانشجویان به مشکلات خانواده های تک فرزند اشاره کرد که افسردگی فرزند یکی از مشکلات جدی آن هاست. و اینکه خانواده هایی که فرزندان زیادی دارند صمیمیت بیشتری بین آنها وجود دارد.

- در مقابل یکی از دانشجویان گفت: که رسالت جوان امروز افزایش جمعیت است. و مسئولین نیز باید زیر ساخت ها را ایجاد کنند چرا که ایران دارای استعداد های زیادی است.

- در پایان نیز یکی از دانشجویان با اشاره به خطر پیر شدن جمعیت کشور در حوزه های اقتصادی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی به قرائت سیاست های 14 گانه ی افزایش جمعیت پرداخت و افزود: بیش از 90 درصد مواردی که توسط مقام معظم رهبری درباره سیاست های افزایش جمعیت ابلاغ شده مربوط به دولت است که مسئولان باید زیرساخت های لازم برای این کار را ایجاد کنند. وی همچنین با اشاره به ضعف مسئولین در فراهم کردن زیرساخت ها یکی از دلایل آن را مطالبه گری کم خود دانشجویان و مردم قلمداد کرد و خواستار بازخواست مسئولان در همه ی رده ها توسط مردم علی الخصوص دانشجویان برای حل مشکلات مربوط به سیاست هلی اشتغال و روند اقتصادی شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر