بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۷
هر چند در مهر امسال معاملات مسكن نسبت به شهريور كاهشي بود اما خريد و فروش آپارتمان در مقايسه با مهر سال گذشته، بيش از 40 درصد افزايش پيدا كرد كه اين رشد نشان‌دهنده فاصله گرفتن از عمق ركود مسكن مي‌تواند باشد.
کد خبر : ۱۳۷۰۰۹

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با پیش‌بینی افزایش نسبي حجم معاملات مسکن در پاییز امسال، از ثبات قیمت‌ها تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: هر چند در مهر امسال معاملات مسكن نسبت به شهريور كاهشي بود اما خريد و فروش آپارتمان در مقايسه با مهر سال گذشته، بيش از 40 درصد افزايش پيدا كرد كه اين رشد نشان‌دهنده فاصله گرفتن از عمق ركود مسكن مي‌تواند باشد.


حسام عقبایی با بيان اين مطلب و تاكيد بر اينكه، «دوره‌هاي ركود و رونق و همچنين شدت آنها معمولا از مقايسه‌هاي سالانه، قابل برآورد و بررسي است و تحولات كوتاه‌مدت ماهانه معيار دقيقي براي مطالعه روند‌ها نيست»، افزود: هر چند معاملات مسکن با ورود به ایام محرم با کاهش طبیعی مواجه می‌شود اما پیش‌بینی می‌شود در ماه‌هاي باقي مانده از سال93 حجم معاملات چه در حوزه خرید و فروش و چه در حوزه اجاره در مقايسه با مدت مشابه سال92 با افزایش همراه شود.


وی با تاکید بر ثبات قیمت‌ها همزمان با افزایش تعداد معاملات در پاییز، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 93 تا انتهای مهرماه، بيشترين نقل و انتقالات اجاره در شهر تهران، در ماه تیر صورت گرفته است. در تيرماه امسال 21 هزار و 290 فقره اجاره‌نامه در بنگاه‌هاي املاك شهر تهران تنظيم شده و در شهریور ماه نيز به‌عنوان دومين ماه پرمعامله در بازار اجاره، تعداد 19 هزار و 970 اجاره‌نامه در بنگاه‌ها براي اجاره‌نشين‌ها صادر شده است.

 

عقبایی با بیان اینکه امسال تعداد معاملات مسکن در مقایسه با پارسال در تهران و در کل کشور افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: هر چند هنوز بازار و معاملات مسکن در حالت رکود قرار دارد اما خیز خروج از رکود در معاملات دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد ثبات نرخ‌ها در بازار اجاره هستیم و در اغلب موارد می‌بینیم که مالکان در قیمت‌های پیشنهادی خود تخفیف‌هایی هم اعمال می کنند.

عقبایی تاکید کرد: به رغم کاهش تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در مهرماه نسبت به شهریور 93، حجم معاملات در مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی افزود: در تهران نیز 13 هزار و 403 قرارداد خرید و فروش در مهرماه 93 به ثبت رسیده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 9 هزار و 248 قرارداد بوده است. وی توضیح داد: البته کاهش قراردادهای اجاره به معنای کاهش مستاجران و افزایش قدرت خرید نمی‌تواند باشد، بلکه می‌تواند این پیام را به همراه داشته باشد که اغلب مستاجران امسال قراردادهای خود را تمدید کرده یا زودتر از مهرماه اقدام به جابه‌جایی کرده‌اند./دنیای اقتصاد


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
جناب عقبایی با گفتن حرف واماردادن قلابی که مسله حل نمیشود همین امار های الکی ما را به اینجا رسانده اکثر املا کی ها بدلیل نداشتن عایدی به سوپر مارکت تبدیل شده اند بدفتر امار خودتان داخل کشو نگاهی بیندازید