بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
بانک مرکزی در تازه‌ترین اطلاعیه خود، فهرست اسامی بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز را منتشر و از موسسه‌های مالی و اعتباری غیرمجاز سلب مسوولیت کرد.
کد خبر : ۱۳۷۰۱۰

 به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، روز گذشته روابط عمومی بانک مرکزی با ارسال پیامکی برای خبرنگاران اقتصادی، از آنها خواست «برای اطلاع از اسامی بانک‌ها و موسسات دارای مجوز فعالیت به وب‌سایت بانک مرکزی» مراجعه کنند.


بانک مرکزی در صفحه مربوط به بانک‌ها و موسسات غیرمجاز اسامی 3 موسسه مالی و اعتباری توسعه، کوثر و عسکریه را مجاز اعلام کرده است. در این فهرست اسامی موسسه‌های مالی و اعتباری معروفی نظیر ثامن‌الحجج، ثامن‌الائمه، آرمان، فرشتگان، نور، میزان، فردوسی و مولی‌الوحدین دیده نمی‌شود. از میان بانک‌های خصوصی نیز، نامی از بانک آینده (تات سابق) دیده نمی‌شود.

هرچند بانک مرکزی در ماه‌های گذشته بارها در مورد فعالیت این موسسات هشدار داده بود، اما کارشناسان باز هم احتمال می‌دهند انتشار این فهرست سروصدای زیادی ایجاد کند.

 

بانک مرکزی در توضیح این اطلاعیه آورده است: «در راستاي شفاف‌سازي و اطلاع‌رساني صحيح به هموطنان گرامي، فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباري و ساير نهادهايي که مجوز تاسيس و فعاليت آنها توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران صادر و تحت نظارت قرار گرفته‌اند، به شرح ذيل اعلام مي‌شود.

 

اقتصاد نیوز: توجه به اين مهم ضروري است که بانک‌ها و موسسات اعتباري يا ساير نهادهايي که نام آنها در فهرست قرار ندارد، داراي مجوز از اين بانک نبوده و مسووليت ناشي از عملکرد ناصحيح آنها مستقيما متوجه کساني مي‌شود که به اين موسسات مراجعه داشته‌اند.»


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
خوب اگه مجوز ندارن چطور فعالیت می کنند و کسی جلوشون رو تو این مملکت نمی گیرد
ناشناس
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
آخه اینم سواله که میپرسی بعد از 35 سال هنوز نفهمیدی؟
علی
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۶
مجوز مال من و شماس نه از ما بهترون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
من سهامدار خرد بانک تات هستم که با مجوز بانک مرکزی و بورس در پذیره نویسی شرکت کردم ولی تا کنون چند سال است برای فعالیت بانک از سوی بانک مرکزی مشکل ایجاد شده و سرمایه ما در این بانک گیر کرده بعد هم در دو موسسه مالی ادغام کردند !!!!! و نماد بانک تات هم همچنان متوقف است و حتی به بانک آینده تغییر نام نداده ؟؟؟!؟
شهروند 70 ساله
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
من در یکی از این موسسات از 3 سال پیش قرارداد 5 ساله دارم ، تا الان مشکلی نداشتم و از همین محل زندگی ام را اداره می کنم. حالا بانک مرکزی چرا بجای برخورد با متخلف (اگر هست!) برای من پیامک می فرستد! این کار مردانگی است!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
نام مهر اقتصاد هم نیستش!!!
کوثر که همین الان داره سود سپرده 24% میده و وام 32% میده چطور شده جزء مجازها؟!!!!
آیا این ربا نیست؟
احسان کمالی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
واقعا برای 2 یا 3 درصد تفاوت پرداخت سود این موسسات که یک روز در میان می روند توی لیست و می آیند بیرون ، بانک مرکزی را معذب می کند اما وقتی بانک هایی نظیر ملی و صادرات به تاراج می روند هیچ کس توی این بانک مرکزی پاسخگو نیست
حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷
هر جا اعنماد هست نام بانک (....) می درخشد!!!