بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر عنوان کرد:

نیمه دوم امسال، بهترین فرصت برای خرید سهام

به نظر می رسد با افزایش اقبال و امیدواری فعالان بازار سرمایه نسبت به پتانسیل های بورس جهت رشد و رونق، فرصت های مناسبی طی نیمه دوم امسال برای خرید سهام و سرمایه گذاری مناسب در بورس فراهم شود.
کد خبر : ۱۳۷۰۲۱
نویسنده :
جمشیدی
بازار سهام در حالی پس از 9 ماه نزول مداوم قیمت اغلب سهام شرکت های بورسی نشانه هایی از حجم و ارزش معاملات روزانه را به خود دید که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و فعالان اقتصادی برگ تازه ای از دفتر بورس نیمه دوم امسال ورق زده می شود و سهامداران سال جاری را می توانند با کسب بازدهی مثبت به پایان برسانند.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد با افزایش اقبال و امیدواری فعالان بازار سرمایه نسبت به پتانسیل های بورس جهت رشد و رونق، فرصت های مناسبی طی نیمه دوم امسال برای خرید سهام و سرمایه گذاری مناسب در بورس فراهم شود. از این رو می توان گفت با اجرای برنامه های دولت جهت حمایت از برخی صنایع مطرح بورسی بهبود هرچه بیشتر وضعیت سودآوری شرکت ها و در پی آن رشد قیمتی سهام آنها چندان دور از ذهن نباشد.

مصطفی امیدقائمی به برنامه های این مجموعه جهت سرمایه گذاری در بورس طی شش ماهه دوم امسال اشاره کرد و گفت: این مجموعه با سرمایه گذاری های خود در حال اصلاح پرتفوی بورسی صندوق بازنشستگی نفت است که در همین راستا مقرر گردیده تا پایان امسال مبلغ خالص خرید و فروش سرمایه گذاری های آن حدود 350 میلیارد تومان باشد.

برهمین اساس سرمایه گذاری در سهام شرکت های بورسی بر حسب کشش بازار یکی از برنامه های اصلی این مجموعه طی شش ماهه دوم به شمار می رود.

وی به گزارشات عملکرد نیمه اول صنایع مختلف همچون خودرو اشاره کرد و گفت: گزارشات عملکرد دوره مذکور خودروسازان خبر از بروز نشانه هایی از بهبود در وضعیت سودآوری آنها می دهد، به گونه ای که برای اولین بار در صورت های مالی گروه خودروسازی سایپا شاهد کاهش میزان بدهی ها و هزینه های مالی آن بوده ایم که به نظر می رسد این امر با بهبود وضعیت نقدینگی این مجموعه اتفاق افتاده است.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که علیرغم ارایه گزارشات عملکرد میاندوره ای مناسب از سوی شرکت های خودروساز، پوشش زیان انباشته قابل توجه آنها نیازمند زمان طولانی است و توجه سرمایه گذاران به آن لازم به نظر می رسد.

این مقام مسئول افزود: صنعت پتروشیمی با توجه به سیاست های دولت جهت حمایت از این گروه از جمله صنایعی است که از پتانسیل رشد برخوردار است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آینده نگر در خاتمه به مجموعه های سرمایه گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت ها همراه با ایجاد رونق در کلیت بازار سرمایه می توانند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در بورس و کسب بازدهی مناسب از آن باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
ما که امروز وساخت وفملی هام رو با یه سود توپول فروختم وتا نتیجه مذاکرات صبر میکنم خدا کنه خریدار هم مثل من سودکنه ولی مطمئن خریدار امروز با پولش داره قمار میکنه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
دقیقا بلایی که سر ما سهامداران پتروشیمی پردیس اومد بیچاره شدیم رفت
خامنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
ول کنید تورو به خدا بورس را همان پارسال به هم ریختید تمام شئ و رفت
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
تا مذاكرات بايد صبر كرد.
خامنه
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
توافق هم که بشود عده ای در این مملکت نخوااهند گذاست بورس ترقی کند
ناشناس
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
چنان دوباره نرخ خوراک را بالا ببرند که توافق هسته ای را هم له و بی اثر کند
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
باید برنامه های دولت طوری تدوین شود تا تک تک سهامداران بورس افق روشنی برای سرمایه خود در کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت داشته باشند و برای این کار باید از تمامی شرکتها و صنایع بورس حمایت قوی و محکمی انجام شود.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
بورس تا 2 سال آينده و تا مجلس جديد هيچ افق روشني ندارد.
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸
اقای امید از هیچ جا خبر ندارن. خبر ندارند که سال گذشته افزایش نرخ خوراک گاز باپتروشیمیها در نیمه دوم سال چه کرد/یکی مثل شبندر را ببین رفت که دیگه پیداش نشه/خبر جدید و اسه شش ماهه دوم امسال: افزایش نرخ خوراک اب!!!!!بیچاره چادرملوس اعلام کرده واسه اب مورد نیازش خودش بتنهایی از خلیج فارس تا قلب کویر لوله کشی اب میکنم تازه شیرینش هم میکنم.
سوال سال !!: ایا میدانید افزایش نرخ خوراک هوا در سال 1394 بر روی چه صنایعی تاثیر منفی خواهد داشت.عزیزان پاسخگو ضمن ارایه کد بورسی خود پاسخهای خود را به ادرس بورسی *دبلیو دبلیو دبلیو داد @ ای داد بیداد*ارسال فرمایند.