بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
کد خبر : ۱۳۷۰۲۴
نویسنده :
مصطفی هادی دخت

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، گزارشات میاندوره ای این سه نماد به شرح زیر می باشد:

ومعادن

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه 16 هزار میلیارد در پیش بینی عملکرد 6 ماهه سال مالی منتهی به 1393.12.29 سود هر سهم خود را با 3 درصد تعدیل منفی مبلغ 454 ريال اعلام نمود که در 6 ماهه تنها موفق به پوشش 11 درصد از آن شده است.

دلیل این تعدیل سود در "ومعادن" به دلیل کاهش 3 درصدی جمع درآمدها رخ داده است که عمدتا از محل کاهش پیش بینی سود حاصل از سرمایه گذاریها منجر می باشد.

کترام

کاشی تکسرام با سرمایه 110 میلیارد ريال در پیش بینی عملکرد 6 ماهه سال مالی منتهی به 1393.12.29 سود هر خود را با 54 درصد تعدیل مثبت مبلغ 326 ريال اعلام نمود که در 6 ماهه موفق به پوشش 67 درصدی آن شده است.

عمده دلایل این تعدیل به شرح زیر می باشد:

1. افزايش در خالص درآمدهاي متفرقه ناشي از سود فروش سه دستگاه آپارتمان و اقلام بلااستفاده دارائيها مي باشد.

2. افزايش در فروش ناشي از افزايش نرخ فروش محصولات به دليل تنوع توليد و توليد کالاهاي خاص مي باشد.

3. افزايش در هزينه هاي مالي ناشي از دريافت تسهيلات مالي جديد مي باشد.

4. افزايش در هزينه هاي اداري و فروش ناشي از هزينه هاي انجام شده در خصوص توسعه بازار فروش مي باشد.

ثشاهد

شرکت شاهد با سرمایه 2 هزار و 706 میلیارد و 632 میلیون ريال در پیش بینی عملکرد سه ماهه سال مالی منتهی به 1394.03.31سود هر سهم خود را بدون تعدیل مبلغ 304 ريال اعلام نمود که در 3 ماهه تنها موفق به پوشش 8 درصد آن شده است.

همچنین این شرکت در یادداشت های خود موارد زیر را اذعان داشته است:

به دليل رکود حاکم بربازارمسکن درپيش بيني هاي جديد مبلغ فروش پرو‍‍‍ژه بلوک E وردآورد به ميزان 20،483 ميليون ريال کمترپيش بيني شده است.همچنين به دليل وجوه مازاد درشرکت مبلغ 14،945 ميليون ريال سود سپرده هاي بانکي شناسايي شده است.به دليل سود تقسيم شده توسط شرکت سرمايه گذاري نيروگاهي(سنا)مبلغ 41،108ميليون ريال سود شناسايي شده است. ضمنا"به دليل رکود دربازارسرمايه سود حاصل ازفروش سهام شرکت عمران وتوسعه شاهد درحال حاضرامکان پيش بيني عدم فروش سهام مذکور مي باشد.ضمنا"باتوجه به اجراي پروژه هاي کن واداري کوه نور به نظر مي رسد شرکت براي بقيه سال مازاد وجوه نقد جهت سپرده هاي بانکي نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر