بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر : ۱۳۷۰۴۴

به گزارش خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیم، محسن دلاویز در نخستین کنفرانس بین المللی قیر پاسارگاد اظهار داشت: ایران کشور پرظرفیتی در زمینه های مختلف است و تحریم، ارعاب و فشار هرگز نمی تواند این ملت بزرگ را منزوی کند.

وی افزود: اگر جهان با زبان احترام با ملت بزرگ ایران سخن بگوید، این ملت حاضر است تمام ظرفیت های خود را در راه خدمت به بشریت قرار دهد.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با بیان اینکه ایران حرفهای زیادی در صنعت قیر دارد، گفت: 4 درصد از تقاضای بیش از 100 میلیون تنی قیر جهان را ایران تأمین می کند و 2 میلیون و 300 هزار تن قیر در سال تولید می کنیم که از نظر صادرات قیر در خاورمیانه مقام نخست را داریم و در جهان، چهارمین صادرکننده بزرگ قیر هستیم.

وی افزود: قیر ایران به دلیل قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در بازارهای بین المللی مورد توجه است اما جایگاه شایسته خودمان را در چند سال گذشته در بازار قیر جهان نداشته ایم.

دلاویز تصریح کرد: کشورهایی که حتی یک گرم تولید قیر ندارند سالهاست کنفرانس های بین المللی در زمینه قیر برگزار می کنند و خوشحالم که امروز نخستین کنفرانس بین المللی قیر ایران در حال برگزاری است.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با بیان اینکه بیش از 2 میلیون تن درخواست عقد قرارداد بلندمدت خرید قیر از کشورهای مختلف داریم، گفت: اگر همه کمک کنند، ظرف کمتر از یکسال صادرات قیر ایران را به دو برابر میزان فعلی افزایش خواهیم داد.

وی ادامه داد: تقاضای جهانی برای قیر افزایش یافته و در برنامه کوتاه مدت داریم که ظرف مدت 6 ماه فاصله تولید 500 هزار تنی که در تولید قیر با کره جنوبی داریم را جبران کنیم و این کشور را در تولید قیر پشت سر بگذاریم که در این صورت بزرگترین تولیدکننده قیر آسیا خواهیم شد.

دلاویز با اشاره به اینکه ایران توان تولید باکیفیت ترین قیر جهان را دارد، گفت: به تنهایی در شرکت نفت پاسارگاد این پتانسیل وجود دارد که فاصله تولید یک میلیون تنی ایران با روسیه را که سومین تولید کننده بزرگ قیر جهان است پر کنیم و به سومین تولید کننده بزرگ قیر جهان تبدیل شویم.

به گزارش تسنیم، ایران هم اکنون هفتمین تولیدکننده بزرگ قیر جهان است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
شپاس سهم خوب وارزنده ای می باشد وتا برگزاری مجمع سالیانه سود حداقل پنجاه درصدی خواهد داشت