بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
امروز حال اغلب سهام فعال در بازار سرمایه خوب نبود اما افت قیمت در عین افزایش حجم معاملات موضوع قابل توجهی بود که می توان تعبیری خوب از آن برای آینده بازار سرمایه داشت.
کد خبر : ۱۳۷۰۵۴
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.08.04 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 140 واحد افت به رقم 54609 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 513 واحد کاهش عدد 144516 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 211 واحد افت به رقم 73940 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شپدیس" با 31 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبصادر" با 31 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحد افزایش به رقم 844 واحد رسید.

در این شرایط امروز "جم" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "میدکو" با 2 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1530 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 892 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس طی معاملات روز جاری پس از یک رشد کوتاه مدت اما قابل توجه مجدداً در مدار نزول قرار گرفت و هر آنچه که طی هفته گذشته برای ورود به مدار 74 هزار واحدی به دست آورده بود از دست داد و دوباره وارد کانال 73 هزار واحدی شد.

براساس گزارش بورس نیوز، امروز حال اغلب سهام فعال در بازار سرمایه خوب نبود اما افت قیمت در عین افزایش حجم معاملات موضوع قابل توجهی بود که می توان تعبیری خوب از آن برای آینده بازار سرمایه داشت.

اگرچه امروز شاخص بورس افتی 211 واحدی را تجربه کرد اما ارزش معاملات در هر دو بازار بورس و فرابورس بیش از 242 میلیارد تومان بود که نشان از تداوم حضور خریداران در بورس داشت.

در معاملات روز جاری اغلب خریداران خصوصاً در نمادهای پربیننده افراد حقیقی بودند هرچند که در طرف عرضه نیز روز حقیقی ها بر حقوقی ها می چربید.

اما از سویی دیگر امروز هم همانند روز گذشته شاهد افزایش تعداد گزارش های ارسالی به سایت کدال بودیم، گزارش هایی که موجب شادی و ناراحتی فعالان بازار سرمایه شد.

از همین رو در جدیدترین گزارش ارسالی به سایت کدال کاشی تکسرام علی رغم انتظارات بسیار گزارش خوبی را ارایه کرد و توانست سهامداران خود را راضی نماید، "کترام" در آخرین گزارش خود با تعدیل 94 درصدی سود خود را از 168 ریال به 326 ریال افزایش داد و توانست در 6 ماهه 67 درصد آن را پوشش دهد. البته اهالی تالار معتقدند این شرکت تعدیل مذکور را در قیمت سهام خود پیش خور کرده و قیمت روز بازگشایی بیشتر وابسته به جو بازار خواهد بود.

دامپروری مگسال نیز شرکت دیگری بود که با ارایه گزارش عملکرد 6 ماهه خود به سایت کدال نتوانست انتظارات را برآورده نماید و ماحصل فعالیت مدیریت این شرکت تعدیل منفی 32 درصدی بود. این شرکت علت این موضوع را کاهش نرخ فروش شیر و دام عنوان کرده، البته با حضور در قصابی ها و سوپر مارکت ها عملاً با عکس این موضوع مواجه هستیم.

شرکت چرخشگر نیز دیگر ناکام گزارش 6 ماهه اعلامی بود که گزارشی برخلاف دیگر همگروهی های خود روانه بورس کرد؛ چرخشگر از جمله قطعه سازهایی بود که علی رغم انتظار از تعدیل مثبت سود در گزارش 6 ماهه، خبر از کاهش 48 درصدی سود نسبت به گزارش قبلی داد.

همچنین پاکشو نیز امروز تعدیل سود داد و سود پیش بینی سود برای سال جاری از رقم 1887 ریال به 1909 ریال افزایش داد. این شرکت مصداق بارز ضرب المثل "آفتابه لگن هفت دست ولی شام و نهار هیچی" است.

به نظر می رسد کلا سهام شرکتهای فوق  با این تعدیلها به سهامداران  خود حساب رکب زده اند و بر خلاف انتظار آنها عمل کرده اند .

از سویی دیگر نظر شما را به معاملات "پترول" جلب می کنم، به نظر می رسد اگر به همین روند خود تا دو سه روز دیگر ادامه دهد هم نشین برخی همگروهی های خود در بازار توافقی خواهد شد.


عزیز برادر یکم آروم تر.

در پایان به نظر نمی رسد فعلاً بازار سرمایه با اتفاق یا اخبار ناخوشایندی مواجه باشد و این روند به اعتقاد اهالی تالار زودگذر بوده و احتمالاً بزودی شاهد بازگشت به روند صعودی خواهیم بود، حداقل تا سوم آذر باید اینگونه باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۲
يك پولبك داشتيم ... از فردا بازار مثبت است... اكثر سهامهائي كه صف فروش بودند جمع شده و بعضا صف خريد شدند...
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
وعده های دولت تدبیر و امید که در سال ۹۲ داده شده بود پس کی در قبال بورس عملی میشه؟
ناشناس
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
دولت تدبير و اميد هيچ جا نگفته به كسي پول بدون زحمت ميده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
کاشی تکسرام علی رغم انتظارات بسیار گزارش خوبی را ارایه کرد ...... این جمله یعنی چی ؟ علیرغم ... گزارش خوبی ارسال کرد .....به رغم انتظارات بسیار گزارشات خوبی را ارسال کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
سوم آذر چه خبره
علی
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۰
عروسی خانم اشتونه
بورس بازان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹
بورس نیوز حالا سهم ها میخوان رشد داشته باشن شما نمیذارید حالا پترول یا سهم دیگه پس خواهشا در موررد سهم ها موضع گیری نکنید
شهروند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
بورس نیوز چرا به تعدیل 60 برابری خریخت اشاره نکردین؟