بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
در بیست و یکمین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه عنوان شد:

نیاز بازار سرمایه تعامل بیشتر با مسئولین دولتی

بیست و یکمین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه با محوریت "بازار سرمایه در پرتو اخبار" طی صبح روز جاری توسط کانون نهادهای سرمایه گذاری با حضور مدیران کارگزاری و شرکت های سرمایه گذاری صورت گرفت.
کد خبر : ۱۳۷۲۰۰
نویسنده :
اعتماد
بیست و یکمین نشست صبحانه کاری بازار سرمایه با محوریت "بازار سرمایه در پرتو اخبار" طی صبح روز جاری توسط کانون نهادهای سرمایه گذاری با حضور مدیران کارگزاری و شرکت های سرمایه گذاری صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، خدارحمی، دبیر کانون نهادهای سرمایه گذاری در خصوص تأثیر اخبار بر بازار سرمایه اظهار کرد: اخبار مستند و غیر مستند، تأثیر بسزایی بر بازار سرمایه می گذارد. در مقطع فعلی، بازار سرمایه تشنه اطلاعات موثق است که چنانچه اخبار مستندی در این حوزه منتشر نشود، طبیعتاً سرمایه گذاران ناگزیر می شوند به شایعات بسنده کنند.

همچنین عسگری مارانی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران افزود: تصمیمات اتخاذی در حوزه اقتصاد کلان مبتنی بر این است که تا پایان برنامه توسعه پنج ساله ششم، حدود 150 هزار میلیارد تومان تأمین مالی توسط بازار سرمایه انجام شود. به نظر می رسد چنانچه ریسک سیستماتیک در بورس کاهش یابد، این امر دور از تصور نمی باشد.

مارانی تصریح کرد: علاوه بر این انتظار می رود که مسئولین اقتصادی در کنار سایر بازارهای مالی از بازار سرمایه نیز حمایت های لازم را انجام دهد تا بدین طریق ریسک های سیستماتیک کمتری وارد بازار گردد.

سلیمانی نیز بیان کرد: شرکت های حقوقی، نقش بسزایی در جهت بازگردانی اعتماد از دست رفته سهامداران دارند اما حقیقت این است که متأسفانه این شرکت ها نقش خود را ایفا نمی کنند. این در حالی می باشد که شرکت های حقوقی به جهت تعاملات با مسئولین دولتی، به سهولت می توانند جلوی شایعات موجود را در فضای بازار بگیرند چرا که شرکت های مذکور، اطلاعات کامل تری در دست دارند.

سلیمانی عنوان کرد: در فضای بازار سرمایه طی مقطع فعلی به جای اطلاعات و تحلیل، شایعات مطرح است، بنابراین می توان اظهار کرد که در چنین فضایی که شرکت های حقوقی با عنایت به این که اطلاعات صحیح را دارا هستند، اما نتوانستند اطلاعات مورد نیاز را در فضای بازار سرمایه منتشر کنند. بنابراین در این شرایط وقتی که اطلاعات کافی در دسترس نباشد، تصمیم گیری ها بر پایه اطلاعات غلط صورت می گیرد.

وی افزود: همچنین با توجه به کاهش قیمت نفت احتمال می رود که با کسری بودجه مواجه شویم. در نتیجه باید روش های مختلفی جهت تأمین مالی به کار برده شود. همچنین نیاز بازار سرمایه این است که در تصمیم گیری های اقتصادی دولت وارد تعامل بیشتری شود. رحمانی، مدیر عامل سابق شرکت بورس نیز در خصوص نقش اطلاعات اظهار کرد: مراجع معتبری جهت استفاده از اطلاعات باید وجود داشته باشد با توجه به این که فضای اقتصادی و سیاسی کشور دارای ابهام است، لذا در چنین فضایی شایعات رونق می گیرد.

رحمانی تصریح کرد: بنابراین انتظار می رود سیاست های لازم جهت سرمایه گذاری مشخص شود. چنانچه در سیاست گذاری اتخاذی ابهام وجود داشته باشد، فضا پر از شایعه می گردد همچنین انتظار می رود تعاملات مسئولین بازار سرمایه با دولت افزایش یابد تا بدین طریق ضمن مشخص شدن سیاست دولت در بخش های مختلف اقتصادی، سرمایه گذار بتواند با تکیه بر اطلاعات و به دور از شایعه سرمایه گذاری کند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵
فی الحال بازار براساس شایعات دنبال میشه وعده ای که سهماشون رو در اوج پاییز گذشته به مردم انداختند وبعد مقصر را سازمان معرفی کردند وعلت را فرستادن تعدادی نماد به بازار پایه عنوان کردند حالا رو برخی نمادها مثل خودرو یا وساخت وثنوسا و...فعال شده اند وگاها دیده میشه p/eبرخی از این نمادها به 140میرسه ولی سرانجام این کار زیان عوام وسرخوردگی بازار خواهد شد