بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷
قائم مقام کارگزاری توسعه فردا در شرابط فعلی عنوان کرد:

بورس تهران ،بورس بدون ریسک

بازار سرمایه در مقطع فعلی به وضعیت با ثباتی رسیده بطوریکه هیچگونه ریسک خاصی در بازار وجود ندارد و حتی در صورت انتشار اخبار منفی، تأثیر این اخبار بر روند قیمت سهام در بورس به صورت گذرا خواهد بود.
کد خبر : ۱۳۷۲۳۴
نویسنده :
اعتماد
بازار سرمایه در مقطع فعلی به وضعیت با ثباتی رسیده بطوریکه هیچگونه ریسک خاصی در بازار وجود ندارد و حتی در صورت انتشار اخبار منفی، تأثیر این اخبار بر روند قیمت سهام در بورس به صورت گذرا خواهد بود این در حالی است که احتمال اخبار مثبت در شرایط فعلی به مراتب بیشتر از وجود اخبار منفی در بازار سرمایه می باشد.

در همین راستا، طوسی، قائم مقام کارگزاری توسعه فردا با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: حجم بالای نقدینگی طی شهریور ماه سال گذشته وارد بازار سرمایه شد که این قضیه، منجر به غیر واقعی شدن حجم معاملات در بورس گشت که در نهایت معاملات بازار از حالت عادی خارج شد.

طوسی تصریح کرد: در نتیجه به دلیل ورود حجم بالای نقدینگی در شهریور ماه سال 92 به بازار سرمایه، شوک شدیدی در آن مقطع به بورس کشور وارد شد. این در حالی است که طی 2 هفته گذشته اثر شوک مذکور از بین رفت بنابراین می توان از شهریور ماه سال گذشته تا چند هفته گذشته، به عنوان حالت گذرا یاد کرد.

وی افزود: بازار سرمایه در مقطع فعلی به حالت تعادل رسیده بطوریکه پیش بینی می گردد که روند قیمت سهام در بورس تا پایان سال متعادل باشد همچنین حجم معاملات در شرایط فعلی گواه این مطلب است که سهامداران کنونی حاضر در بورس، از گذشته های دور همراه بازار سرمایه هستند و رفتارهایی فارغ از هیجان انجام می دهند.

طوسی بیان کرد: به نظر می رسد هرگونه تصمیمات اتخاذی نهادهای اقتصادی اگرچه بر روند بازار سرمایه تأثیر می گذارد اما این تأثیرات نیز حالت گذرا خواهد داشت و مجدداً بازار به حالت قبلی خود باز خواهد گشت. در نتیجه بطور کلی می توان اظهار کرد که به دلیل اینکه سهامداران فعلی بدور از هیجانات رفتار می کنند و سهامدارانی هستند که بازار سرمایه را از دیرباز می شناسند، لذا هرگونه خبری که بر روند بازار تأثیر بگذارد به صورت شوک مقطعی و کوتاه مدت بر بورس اثر خواهد گذاشت.

قائم مقام کارگزاری توسعه فردا عنوان کرد: همچنین چنانچه در توافقات هسته ای با فرض سناریو بدبینانه با عدم رفع تحریم ها مواجه شویم، حتی این قضیه نیز تأثیر نهایتاً یک هفته ای بر روند قیمت سهام در بورس خواهد گذاشت. بنابراین هیچگونه ریسک معناداری متوجه بازار سرمایه نخواهد بود علاوه بر این احتمال وجود اخبار مثبت به مراتب بیشتر از انتشار اخبار منفی در بورس است.

وی در خاتمه افزود: توصیه بنده به سهامداران این است که معاملات خود را بر پایه تحلیل انجام دهند همچنین در خصوص انتخاب سهام جهت خریداری به سراغ شرکت هایی روند که عملکرد گزارشات 6 ماهه شرکت ها نسبت به عملکرد سه ماهه آنها مطلوب تر باشد در این صورت در خصوص شرکت هایی که روند مستمری در پوشش بودجه خود دارند، می توان به تداوم روند مطلوب آنها امیدوار بود. در خاتمه توصیه می شود که سهامداران از ابزارهای پوشش ریسک، اوراق تبعی و معاملات آتی سهام استفاده کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
اینکه قیمت 90 درصد سهام نصف بشه اسمش ریسک نباشه پس چیه؟ لابد اسمش زکات سهامه