بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
مستطيل شيشه اي تالار

حکم دستوری بورس به سهامداران !

برای این گروه شاید تنها یک نکته کافی باشد که روند معاملات امروز آنها خصوصاً در نماد لیدر گروه حکایت از تغییر روند داشت، اهالی تالار معتقدند حرکت جدید در این گروه در حال شکل گرفتن است.
کد خبر : ۱۳۷۳۳۷

با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 93.08.07 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 232 واحد رشد به رقم 54881 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 279 واحد افت عدد 144155 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 183 واحد رشد به رقم 74151 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فعلی" با 49 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 110 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 851 واحد رسید.

در این شرایط امروز "پترول" با 2.5 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "جم" با 0.89 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2097 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 754 میلیارد ریال رسید.

آخرین روز معاملاتی هفته جاری تفاوت های زیادی با معاملات روزهای آخر هفته های گذشته داشت چرا که در آخرین روز معاملاتی هر هفته معمولاً شاهد افزایش عرضه ها و روند متعادل نزولی در قیمت سهام اغلب شرکت ها هستیم اما امروز روند معاملات بازار سرمایه با شور و هیجان خاصی همراه بود. اهالی تالار امروز آنچنان از روند شکل گرفته راضی بودند که تمایل به پایان معاملات نداشتند که البته این موضوع برای سهامداران گروه های خودرویی، لیزینگی، بیمه ای و بانکی بیشتر بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات روز جاری هم جو روانی حاکم بر بازار مثبت بود و هم حجم معاملات حکایت از ورود نقدینگی جدید داشت، اهالی تالار معتقدند گزارشات 6 ماهه اغلب گروه های بورسی امیدوار کننده بوده و این موضوع سبب دو چندان شدن امیدها به آینده بورس شده است.

از سویی دیگر با نگاهی به روند معاملاتی اغلب سهام شرکت ها درمی یابیم که طی یک ماه گذشته تا به امروز اکثر سهام فعال در بازار سرمایه که حتی از پتانسیل نسبی نیز برخوردار بودند با بازدهی معقولی مواجه شده اند و این به معنی حکم دستوری بورس به سهامدارن برای تغییر نگاه از نوسانی به کوتاه مدت است چرا که در بازار فعلی بر روی هر سهمی که از شرایط درونی و مالی منطقی برخوردار باشد می توان با کمی صبر بازدهی کسب کرد.

صرفاً چند نکته جهت اطلاع

"کانی های غیر فلزی": تا به اینجا گزارش های خوبی را از این شرکت ها شاهد بودیم. به نظر می رسد مابقی شرکت های فعال در این گروه نیز گزارشات امیدوار کننده ای روانه کدال نمایند. بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و نیز فروش دارایی در برخی از این شرکت ها جدی شده فقط مانده سهام غایب گروه یعنی "کفپارس" که به نظر می رسد در صورتی که مسئولین امر وقت و حساسیت ویژه ای به گزارش و صورت های مالی این شرکت صرف نمایند "کفپارس" نیز گزارش جالبی داشته باشد. 

"کبافق": یکی از سهامداران این شرکت مدعی شده که شرکت مذکور در پرداخت سود سهام دچار قصور شده و هنوز سود سهام خود برای سال مالی 92 را پرداخت نکرده از همین رو از این موضوع در دستور کار تحریریه قرار گرفته و در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد پی گیری های لازم از مقام های مسئول شرکت و نیز نهادهای نظارتی تا حصول نتیجه مشخص به عمل خواهد آمد. به محض کسب نتیجه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

"گروه خودرو": برای این گروه شاید تنها یک نکته کافی باشد که روند معاملات امروز آنها خصوصاً در نماد لیدر گروه حکایت از تغییر روند داشت، اهالی تالار معتقدند حرکت جدید در این گروه در حال شکل گرفتن است.

"حخزر": شایعات ضد و نقیضی از احتمال تعدیل مثبت سود این شرکت به گوش می رسد که هنوز رسماً عنوان نشده اما تا به امروز به صورت قطعی خبر خرید بندر آستراخان اعلام شده است و باید منتظر پیامدهای مالی آن باشیم.

در پایان تنها به این نکته اکتفا می کنیم که شاید هفته آتی در صورت ثبات شرایط سیاسی موجود و عدم انتشار اخبار نا امید کننده از بحث مذاکرات هسته ای، شاهد روندی مورد دلخواه برای اغلب اهالی تالار باشیم که می تواند حتی بهتر از آنچه که دیدیم باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
nima
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۲
اگر اخبار منفی مذاکرات هسته ای منتشر نشود بازار مثبت خواهد شد. تا کی اخبار هسته بازار بورس را متلاطم خواهد کرد؟
ناشناس
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۲
تا زمانی که
اقتصاد از سیاست جدا باشد؟
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۷
من هم موافقم
اگه سیاست از اقتصاد جدا باشه حتی با داشتن تکنولوژی بالا و حتی وجود تحریمها کشورهائی هستند که محصولات ما را بخرند...
مثل شرکت نیرو ترانس- کاشی بهسرام- سرامیکهای اردکان-پتروشیمیها-پیمانکاریها-دارو و غلات-ماشن آلات کشاورزی- فلزات و خودرو.
حالا اگه بقیه صنایع هم فن آوری داشته باشند هر چه قدر تحریم کنند و سیاست، متحول و پرتلاطم بشه ما را باکی نیست...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸
بورس با سیاست هیچ ار تباطی نداره...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
اقتصاد نتیجه اش سیاست است و جنگ ادامه سیاست است پس هیچ وقت جدا از هم نیستند ؟