بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
اروپا که به قاره سبز شهرت یافته و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است، جاذبه‌های گردشگری ترسناکی دارد که کمتر کسی از وجود آنها مطلع است.
کد خبر : ۱۳۷۳۵۱
به گزارش افکارنیوز، در اروپا که به قاره سبز شهرت یافته و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است، جاذبه‌های گردشگری ترسناکی وجود دارد که کمتر کسی از وجود آنها اطلاع دارد.

این جاذبه های گردشگری که گردشگران تا پایان عمر، خاطره بازدید از آنها را در ذهن خواهند داشت و لرزه بر اندام آنها می‌اندازد، در چهار کشور رومانی، اوکراین، جمهوری چک و ایتالیا واقع شده و در سالهای اخیر به منبع درآمد خوبی برای کشورهایشان تبدیل شده‌اند.

 

قلعه دراکولا - رومانی

قلعه دراکولا در جنوب رومانی محل زندگی و دفن کنت دراکولا، خون‌آشامی است که شهرت جهانی دارد و تا کنون فیلم‌ها و داستان‌های زیادی درباره زندگی وی ساخته و نوشته شده است. 

این قلعه به دلیل قرار گرفتن در یک منطقه زیبا، سبک خاص معماری از سال 2005 و پس از مرگ آخرین وارث کنت دراکولا به یکی از جاذبه های گردشگری رومانی تبدیل شده و در سال 2008 نیز در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

 

 

شهر پریپیات - اوکراین

شهر پریپیات ویرانه‌های خانه‌های آلوده شده به مواد رادیواکتیو است که محل اسکان کارکنان نیروگاه اتمی چرنوبیل بود که در 26 آوریل سال 1986 منفجر شد.

اکنون در گوشه و کنار این شهر عروسک‌ها، کفش و لباس‌هایی بر روی زمین به چشم می‌خورند و شهربازی آن نیز به شهر ارواح تبدیل شده است. البته به دلیل بالا بودن میزان تششعات اتمی، گردشگران تنها چند دقیقه اجازه‌ توقف در پریپیات را داشته و در همین زمان نیز از ماسک‌های ویژه‌ استفاده کرده و دستکش‌های مخصوصی به دست می‌کنند.

 

 

کلیسای سدلک - جمهوری چک

کلیسای سدلک که به سبک معماری گوتیک احداث شده و سالها قبل در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید، بنایی است که در داخل یک معبد متروکه نمک ایجاد شده و با حدود 5 قرن قدمت در تزئینات داخلی آن از بخش‌هایی از اسکلت 40 هزار انسان به ویژه جمجمه‌هایی با چشم‌های توخالی استفاده شده که بازدیدکنندگانش را که بیشتر آنها گردشگر هستند برای دقایقی در جای خود خشک می کند.

 

 

سرداب کاپوچین - ایتالیا

سرداب کاپوچین در شهر تاریخی بندری پالرمو ایتالیا که همگان آن را به عنوان محل تولد مافیا می شناسند، مکانی ترسناک برای گردشگران در اعماق زمین است که بر اساس یک باور خرافی در قرون وسطی حدود 8 هزار مومیایی انسان که لباس‌های زیبایی به تن داشته و به چشمهای گردشگران خیره شده اند، در دیوارهایش در چند ردیف با میخ به دیوار وصل شده‌اند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
دراکولا !!!!!