بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان که برای شرکت در چهارمین اجلاس منطقه ای «فرایند استانبول برای افغانستان» به چین سفر کرده، دقایقی پیش وارد پکن شد.
کد خبر : ۱۳۷۳۷۷

به گزارش ایرنا، نشست فرایند استانبول برای افغانستان فردا (جمعه) با حضور وزیران امور خارجه 21 کشور به میزبانی چین در پکن برگزار می شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران که مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه و شماری از مسوولان این وزارتخانه وی را همراهی می کنند در بدو ورود به فرودگاه پکن مورد استقبال «علی اصغر خاجی» سفیر ایران و دیگر مسوولان سفارت قرار گرفت.

ظریف قرار است فردا علاوه بر حضور در نشست یاد شده و انجام سخنرانی، دیدارهای جداگانه ای نیز با «اشرف غنی احمدزی» رییس جمهور افغانستان و «یانگ جیه چی» رئیس شورای دولتی چین داشته باشد.

توافق موسوم به 'فرایند استانبول' در سال 2011 با حضور 14 کشور عضو منطقه، 16 کشور عضو خارج از منطقه و 12 سازمان بین المللی تشکیل شد.

براساس این توافق، تمام کشورهای عضو باید تلاش خود را در راستای امنیت و ثبات بیشتر برای افغانستان بکار گیرند.

تاکنون سه نشست در این راستا برگزار شده که دو نشست به میزبانی ترکیه (استانبول و آنکارا) و یک نشست به میزبانی تاجیکستان بوده است. پکن نیز فردا میزبان نشست چهارم است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یک ایرانی عاشق ایران
Germany
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
حتما به چینیها بگید که میتونن کاری کنن پولهایی که داره تو آمریکا صرف کارهای بیهوده میشه میتونه رفاه بسیار زیادتری برای چینیها بیاره.