بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه آمریکا گفت اینکه ایران بتواند تصمیم‌های سختی اتخاذ کند که لازم آن را انجام دهد، طی هفته‌های آینده مشخص خواهد شد.
کد خبر : ۱۳۷۳۷۹

به گزارش گروه بین المللخبرگزاری تسنیم، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی در واشنگتن گفت چالش‌های امروز بیش از دوره جنگ سرد است.

وی افزود: آمریکا نباید از تغییرات بزرگی که در جهان در حال وقوع است، دچار هراس شود.

جان کری با اشاره به تشکیل دولت جدید عراق گفت: اینکه ما یک شاهد یک دولت جدید در عراق هستیم، تصادفی نیست.

وی افزود: ما تشکیل ارتش عراقی که بتواند با داعش مقابله کند تلاش می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا گفت که بحران سوریه جوی منفی علیه نقش آمریکا ایجاد کرده است.

وی افزود: ما کاری بی سابقه در سوریه انجام دادیم و موفق شدیم صد در صد از سلاح‌های شیمیایی سوریه را از این کشور خارج کنیم و اسرائیل امروز بیشترین امنیت را دارد.

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به افراط‌گرایی داعش و ائتلاف به اصطلاح بین المللی علیه آن گفت: ما حتی طرحی 5 ساله برای مبارزه با افراط گرایی خشونت بار نداریم.

جان کری افزود: تاکنون هیچ گروه تروریستی نتوانسته است به سطحی که داعش به آن رسیده، برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما همچنان معتقدیم که تحقق صلح در خاورمیانه امری ممکن است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا همچنین با اشاره به "بزدل" خواندن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از سوی مقامات آمریکایی گفت: انتقاد اخیر از نتانیاهو "شرم آور" است. این سخنان نه بیانگر موضع رئیس جمهور است و نه من.

جان کری در ادامه سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای با ایران اشاره کرد و گفت: در صورتی که ما بتوانیم از این برهه از زمان استفاده کنیم و این پویایی را تغییر دهیم جهان بسیار امن تر خواهد شد.

وی گفت: اینکه ایران بتواند تصمیم‌های سختی اتخاذ کند که باید آن را انجام دهد، طی هفته‌های آینده مشخص خواهد شد و این تصمیم نباید یک تصمیم سیاسی یا ایدئولوژیکی باشد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
اینها چرا همش اشتباه فکر میکنند.
اگر مذاکرات شکست بخوره اونوقت آژانس به این راحتی تو ایران نمیتونه هرکاری دلش خواست بکنه و جاسوسی آمریکایی ها رو بکنه و ایران هم اونوقت به 20 درصد راضی نمیشه و بالاتر غنی سازی میکنه و هر تعداد سانتریفیوژ که دلش خواست استفاده میکنه.
آمریکایی ها بیشتر در فشار هستند ولی زهی خیال باطل.
یک ایرانی عاشق ایران
Germany
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
شما صلح برای خاورمیانه بیارید?جالبه شما از اونطرف زمین میخواهید صلح برای خاورمیانه بیارید یا ترس از مورد حمله قرار گرفتن منافع نفتیتون تو منطقه پای شمارو به خاورمیانه باز کرده.هر وقت گازهای گلخانه ای کشورتونو کاهش دادید میفهمم برای آوردن صلح اومدید و نه نفت خاورمیانه.