بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب نهایی طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شورای اسلامی بسیاری از معضلات جامعه را کاهش می دهد.
کد خبر : ۱۳۷۴۰۴

محمد اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر توسط نمایندگان خانه ملت در دست بررسی است، افزود: عده ای علیه این قانون برآشفته و موضع گیری متفاوتی اتخاذ کرده اند و این در حالی است که این موضوع یکی از نیازهای اساسی جامعه است.

وی یادآوری کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و عموم مردم باید در هر موقعیت زمانی و مکانی نسبت به انجام این امر مهم اقدام و تذکر های لازم را انجام دهند.

اسماعیلی تصریح کرد: اصل هشتم قانون جمهوری اسلامی به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارد اما این موضوع چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته قانون خاصی در مورد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود نداشت، اظهار کرد: تصویب نهایی این طرح چشم انداز بهتری را در اجرای هرچه مطلوب این فریضه در جامعه و رفع معضلات ناشی از نبود حساسیت نسبت به اجرای آن را به حداقل کاهش می دهد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ظهور و بروز بسیاری از ناهنجاری های متعدد اجتماعی را عدم ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات کنونی مانند شیوع اعتیاد، مسائل اخلاقی و حتی بیکاری به نبود این فریضه مهم در جامعه باز می گردد.

وی ابراز کرد: امروز عموم مردم در مقایسه با گذشته نسبت به منکرات بی تفاوت هستند و این موضوع عاملی مهم در گسترش مسائل نامتعارف در جامعه است.

اسماعیلی همچنین حوادث اسید پاشی در اصفهان را جنایتی هولناک عنوان کرد و افزود: این اقدام قبیح و زننده توسط مسوولان و مردم محکوم است و با عاملان آن نیز باید برخورد شود.

وی ابراز کرد: این کار به طور یقین توسط دشمنان سازماندهی شده و در غیر اینصورت نیز اگر توسط افرادی نادان انجام گرفته شده باشد، از اسلام چیزی نمی دانند در مجموع مایه تاسف است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
معضلات جامعه : اشتغال- کمبود بیمارستان -کمبود دارو- کمبود مسکن -کمبود مدارس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
بستگی داره که "معضل" را چی ببینی و برای کی!
از این نمایندگان! چیزی غیر از این انتظار نداریم.