بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
شوشانا دختر 24 ساله با همراهی شخصی که دوربین مخفی همراه خود داشت، چندین ساعت در مناطق مختلف نیویورک اقدام به قدم زدن کرد تا میزان متلک هایی که روزانه نثار زنان و دختران می شود را به تصویر بکشند.
کد خبر : ۱۳۷۴۰۹

به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، سایت انگلیسی دیلی میل (dailymail) طی گزارشی نوشت: یکی از ناهنجاری هایی که در اکثر کشورها وجود دارد، مساله آزار خیابانی دختران و زنان از طریق متلک پرانی به آنهاست. یکی از کشورهایی که در این زمینه آمار بسیار بالایی دارد، آمریکاست بطوری که کمتر دختر و زنی در این کشور از متلک پراکنی روزانه بی بهره است.

 

یک نهاد غیر انتفاعی برای بررسی میزان متلک پراکنی زنان و به تصویر کشیدن آن، دست به یک ابتکار جالبی زد. آنها برای این کار از یک زن و مرد استفاده کردند. شوشانا دختر 24 ساله با همراهی شخصی که دوربین مخفی همراه خود داشت، چندین ساعت در مناطق مختلف نیویورک اقدام به قدم زدن کرد تا میزان متلک هایی که روزانه نثار زنان و دختران می شود را به تصویر بکشد.

 

برای اینکه این فیلم بیانگر وضعیت روزمره و همیشگی زنان آمریکا باشد، شوشانا با لباس های کاملا معمولی در خیابان ظاهر شد؛ لباس هایی که در عرف جامعه آمریکایی متداول هستند. نتیجه اما بسیار شگفت انگیز بود. تنها در چند ساعت پیاده روی، 108 مورد متلک پراکنی نثار این دختر جوان شد.

 

متلک ها گاه به زبان طنز و گاه بسیار زننده بودند. حتی فردی برای چندین دقیقه به دنبال شوشانا به راه افتاد تا بتواند او را برای داشتن رابطه با خود مجاب کند.

 

این فیلم تکان دهنده، بخوبی نشان دهنده وضعیت اسفبار فرهنگ در آمریکاست و جالب اینجاست که آنها به دنبال صدور فرهنگ خود به کشورهای جهان نیز هستند.

 

 


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
بستگی به محله دارد اونجا هم محله با فرهنگ و بی فرهنگ دارد و تو قیمت ها هم تاثیر دارد . درست مثل اینجا تو محله های با فرهنگ بالا خیلی با شخصیت با دخترها رفتار می شود و در یک محله پایینتر از نظر فرهنگی که ممکن است فاصله اش به اندازه یک خیابان باشد رفتارها توهین آمیز و همراه با متلک می شود.
هادی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
جرات داری اینومنتشر کن آدم ناحسابی اونجاکه همه چی آزاده بعید نیست شما برید اوضاع نابود شده کشور رو درست کنید که هرکی چن میلیارد ناقابل جیب نزنه بره
ناشناس
United States of America
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
نه که تو ایران اینکارا نیست اصلا!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کلا آمریکا بده. آمریکا خر. آمریکا گاو.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
متلکهای اونا در برابر رفتار مردای ایرانی اصلا بحساب نمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
ديگه اصرار هم كنن به آمريكا نمي رم
حسن
دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
بدبختانه راه نمیدن وگرنه ایران با این وضعیت فلاکت بارش خالی از سکنه میشد استرالیا برای ما آدم شده چه برسه کشور اول دنیا
فمینیست
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
اتفاقا اصن ربزی از ازاد بودنو نبودن نداره این مربوط به یه طرز تفکر خشونت امیز علیه زنانه از طراحی لباس های جنسیت زده مخصوص زنان بگیر تا طرز فکری مردسالارانه که به مردان جرئت میده با ابراز نظرات چندش اور هم به شخصیت مردان اهانت کنن هم زن رو در جامعه ضعیف تر و سرشکسته تر کنن