بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر : ۱۳۷۴۲۴

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار از دریافت دو تا سه درخواست صدور کد سرمایه گذاری خارجی در هر هفته خبر داد و گفت: هرچند میزان درخواست ها بالاست اما از آنجا که مشکل نقل و انتقالات پولی رفع نشده هنوز این سرمایه گذاران در بازار فعال نشده اند.

حسن قالیباف اصل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان آنکه اگر محدودیت ها رفع شوند بازار سرمایه پتانسیل جذب سرمایه گذاری خارجی را دارد، افزود: یک درصد از کل سهام شناور آزادی که در بازار سرمایه وجود دارد در اختیار سرمایه گذاران خارجی است.

به گفته وی، از آنجا که محدودیت های بانکی هنوز رفع نشده، سرمایه گذاران علاقه مند به سرمایه گذاری در بورس هنوز مشکل نقل و انتقال پول دارند که اگر این مشکل رفع شود، میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور افزایش می یابد.

وی ادامه داد: ورود سرمایه های ایرانیان مقیم خارج و سرمایه گذاران خارجی به بورس کمک زیادی به افزایش نقدینگی این بازار خواهد کرد.

قالیباف اصل با بیان اینکه، ایرانیان خارج از کشور که دارای شناسنامه ایرانی هستند، می توانند همانند سایر ایرانیان کد معاملاتی دریافت کنند، گفت: افرادی که کد سرمایه گذار خارجی دریافت می کنند و پاسپورت ایرانی ندارند برای آنها کد سرمایه گذار خارجی صادر خواهد شد.

وی درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه و جمع آوری نقدینگی در این بازار، تصریح کرد: اساس بازار سرمایه انتظار است و قیمت ها براساس آن تعیین می شود.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه، قیمت ها در بازار سرمایه بسیار پایین بوده و گزارشات شش ماهه شرکت ها به بازار ارایه شده است، اظهار داشت: این گزارش ها نشان دهنده عملکرد مطلوب شرکت ها است و این خبر مثبتی از سمت صنایع به بازار است.

وی با اشاره به انتشار اخبار خوب اقتصادی و سیاسی و تاثیر آن بر بازار سرمایه، گفت: هرچند این امر انتظارات مثبتی را نسبت به آینده ایجاد کرده اما ادامه این روند نیاز به تایید این اخبار نیز دارد.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار اظهار امیدواری کرد: اخبار آینده نیز مثبت باشد تا روند مطلوب بازار سرمایه ادامه یابد .

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار توصیه کرد: افرادی که در بازار سرمایه معامله می کنند باید به متغیرهای اساسی شرکت ها توجه کرده و با مطالعه خرید وفروش کنند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های حاضر در بازار سرمایه مناسب هستند و خارج از بازار سرمایه چنین پتانسیل هایی وجود ندارد، گفت: در صورتی که محدودیت های بین المللی رفع شود افرادی که پول های آنها خارج از کشور باشد آن را به بازار سرمایه داخل وارد خواهند کرد.



** خروج بانک ها از بنگاهداری در بلندمدت و براساس شرایط بازار سرمایه است

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار مبنی بر خروج بانک ها از بنگاهداری و تاثیر آن بر بازار سرمایه، افزود: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک ها سه سال فرصت دارند تا از بنگاهداری خارج شوند.

این مقام مسوول در شرکت بورس با بیان آنکه بازار سرمایه تجربه عرضه های عمده را دارد، اظهار داشت: خصوصی سازی از عرضه کنندگان عمده در بازار سرمایه بود و در شرایط مناسب سهام را به صورت مدیریتی و بلوکی و یا خرد در بازار عرضه کرده است.

وی ادامه داد: هرچند براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک ها باید از بنگاهداری خارج شوند و سهام خود را در بورس عرضه کنند اما از آنجا که فرصتی سه ساله برای این امر در نظر گرفته شده، عرضه ها آنی نخواهد بود.

قالیباف اصل با بیان اینکه سه سال زمانبندی برای عرضه ها مناسب است، اظهار داشت: اگر بانک ها بخواهند سهام خود را عرضه کنند، وضعیت بازار را در نظر می گیرند ضمن آنکه بانک ها نیز حاضر نیستند دارایی خود را در هر شرایطی عرضه کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر