بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
آنا نوشت: رئیس ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه گفت: به خانواده سربندی (اولیای دم در پرونده ریحانه جباری) گفتیم عزیز شما کشته شده است شما عزیز دیگری را نکشید.
کد خبر : ۱۳۷۴۴۰
محمد جواد لاریجانی در گفت‌و گو با خبرنگار آنا در مورد اینکه آیا ستاد حقوق بشر تمهدیداتی اندیشیده است که پرونده‌های مانند "ریحانه جباری" پایانش عفو باشد؟ عنوان کرد: در مورد قصاص مبنای قوه قضاییه تشویق به عفو است در مورد پرونده " ریحانه جباری" هم باید بگویم آن روز 5 پرونده دیگر همزمان برای اجرای حکم قصاص بود که رضایت اولیای دم 4 پرونده حاصل شد و آنها از اعدام رهایی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: وظیقه قوه قضاییه این نیست که تشویق به اعدام کند زیرا براساس صراحت قرآنی وظیفه همگان تشویق به عفو و گذشت است. در مورد پرونده " ریحانه جباری" قوه‌ قضاییه اقدامات وسیعی انجام داد، اولیای دم هم تا حدی رضایت داده‌ بودند.

لاریجانی اظهار کرد: متاسفانه در این پرونده تبلیغات وسیعی شد طوری که می‌گفتند مقتول مرتکب تجاوز به عنف شده است و امثال این حرف‌ها که باعث ناراحتی خانواده مقتول شده بود.

رئیس ستاد حقوق بشر قوه‌قضاییه افزود: در جایی اولیای دم به ما نامه نوشته‌اند که" ظاهرا خانواده ما بدهکار هم شده‌ است، هم عزیز ما کشته شده و هم اینکه ما متهم شده‌ایم." در جواب ستاد حقوق بشر هم به آنها نامه زد و گفت عزیز شما کشته شد شما عزیز دیگری را نکشید و بیاید دل خدا را به دست بیاورید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر