بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
کد خبر : ۱۳۷۴۵۳
واحد مرکزی خبر:نخست وزیر جمهوری خود خوانده دونتسک در شرق اوکراین گفت: اجساد نزدیک به ۲۹۰ زن شهر کراسنوآرمیسک در شرق اوکراین پیدا شده است.

الکساندر زاخارچنکو گفت: با این حال همچنان 400 صد زن و دختر 18 تا 25 ساله در فهرست افراد ناپدید شده این منطقه قرار دارند.

وی در دیدار با دانشجویان دانشگاه فنی ملی دونتسک گفت:«حدود چهارصد زن 18 تا 25 ساله در کراسنوآرمیسک جایی که نیروهای اوکراینی مستقر بودند ناپدید شده اند. اجساد 286 زن نیز که هدف تجاز قرار گرفته اند حوالی این شهر پیدا شده است.»

شهر کراسنوآرمیسک در 45 کیلومتری شمال غرب دونتسک، مرکز این جمهوری خود خوانده، قرار دارد. مناقشه مسلحانه مناطق جنوب شرق اوکراین در ماه آوریل و بعد از آن آغاز شد که نیروهای ارتش اوکراین عملیاتی را علیه استقلال طلبان منطقه دونباس که با کودتای ماه فوریه مخالف بودند آغاز کردند.

دو طرف در تاریخ پنج سپتامبر و در نشست سه جانبه گروه تماس اوکراین که در مینسک، پایتخت بلاروس، برگزار شد با برقراری آتش بس موافقت کردند.

یادداشت تفاهم مربوط به شرایط اجرای این آتش بس در نشست دیگر گروه تماس در تاریخ نوزده سپتامبر به تصویب رسید.

دو طرف همدیگر را به نقض توافق آتش بس متهم می کنند. تیم نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا موارد مربوط به گلوله باران این منطقه را گزارش می کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر