بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
کد خبر : ۱۳۷۴۶۴
ر نظرسنجی مناظره شبکه یک سیما که با موضوع بررسی شرایط ۱۰ ماه اخیر شاخص پخش شد، مردم به سرمایه گذاری در ساخت و ساز بیشترین رای و به سرمایه گذاری در بورس کمترین رای را دادند، اما آماری از تعداد مشارکت کنندگان اعلام نشد.

به گزارش پایگاه خبریبورس پرس،در جریان برگزاری پنجاه و سومین برنامه مناظره شبکه یک سیما که از ساعت 35: 16 عصر جمعه با موضوع دلایل نوسان 10 ماه اخیر شاخص بورس برگزار شد و بیش از سه ساعت به طول کشید، سئوال نظر سنجی مربوط به گزینه های سرمایه گذاری آحاد مردم بود.

در این نظر سنجی از ببیندگان پرسیده شده بود که حدس می زنید تا سال آینده سرمایه گذاری در کدام یک از سه بازار ساخت و ساز مسکن، سپرده بانکی و خرید سهام از بورس ، بازدهی بالاتری دارد؟

براساس این گزارش، در پایان برنامه مشخص شد که مردم به سرمایه گذاری در ساخت و ساز 51.7 درصدی رای داده اند تا این بازار همیشه رقیب ، به گزینه اول سرمایه گذاری بخشی از مردم تبدیل شود . سپرده بانکی با 26.36 درصد هم در رتبه دوم ایستاد تا سرمایه گذاری در بورس با 21.91 درصد در رتبه آخر و سوم قرار گیرد.

مرتضی حیدری مجری برنامه هم درحالی این آمار را در پایان بیان نکرد و به تصویر کشیده شدن ستون و ارقام آمارها بسنده شد که مشخص نشد چه تعداد مخاطب در این نظر سنجی شرکت کرده اند و چند درصد نظرات اعلامی صحیح و قابل قبول است تا برای همگان معلوم شود این نظر سنجی از چه جایگاه و درجه اهمیتی برخوار دار است؟

این درحالی است که در اغلب برنامه های تلویزیونی مخصوصا" برنامه پرببیننده 90، همواره آمار کل مشارکت کنندگان به همراه نظرات غیرقابل قبول اعلام می شود تا ببیندگان و مسئولان بدانند مسئله مطرح شده در نظر سنجی دارای چه جایگاهی و اهمیتی است.

از نکات جالب توجه نظر سنجی مناظره شبکه یک سیما این بود که مجری برنامه قبل از به تصویر کشیده شدن اولین پاسخ نظرسنجی ، از حاضرین پرسید فکر می کنید مردم به کدام گزینه بیشترین رای را خواهند داد که هیچ کدام از حاضرین نتوانستند گزینه اول مردم را درست حدس بزنند. همچنین یکی از حاضرین در این برنامه از توجه اکثریت به سرمایه گذاری در بخش ساخت و ساز ابراز تاسف کرد.

این همه درحالی است که باید سال دیگر دید این نظر سنجی و نظرات مردم تا چه حد با واقعیت ها فاصله دارد یا نزدیک است؟ چون برخی از کارشناسان معتقدند در صورت حل مذاکرات هسته ایی و کسب نتایج مثبت ، بورس و سهام شرکت ها با دوران طلایی جدید و غیر قابل پیش بینی مواجه خواهند شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر