بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷
با بررسی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری طی یک ماه اخیر با دارا بودن عمر 150 روز به بالا، از مجموع 68 صندوق مورد بررسی 65 صندوق با بازده صعودی، 2 صندوق با بازده نزولی و 1 صندوق در حالت سر به سر اقتصادی قرار دارد
کد خبر : ۱۳۷۴۷۹

بازار سرمایه طی یک ماه اخیر با روند صعودی همراه بوده بطوریکه شاخص کل بورس از 71675 واحد در 7 مهر ماه سال 93 به 74151 واحد در تاریخ 7 آبان ماه سال جاری رسیده و بازدهی شاخص کل طی این مدت 3.45 درصد بوده است.

به گزارش بورس نیوز، قیمت سهام در بازار سرمایه طی چند هفته گذشته با توجه به خوش بینی های ایجاد شده بر اساس صحبت های مسئولین دولتی نسبت به احتمال زیاد دستیابی به توافقات هسته ای، گزارشات مالی معقول 6 ماهه اکثر شرکت ها و همچنین کاهش نرخ تورم و انتظار کاهش نرخ سود سپرده بانکی، حرکت صعودی خود را آغاز کرده است.

به نظر می رسد شفافیت در فضای کلان اقتصادی کشور طی سه ماهه چهارم سال جاری به دلیل انتشار نتیجه نهایی مذاکرات و مشخص شدن مفاد بودجه سال 94 افزایش یابد.

بنابراین سرمایه گذار در بازار سرمایه بدلیل شفافیت در فضای کلان اقتصادی با اطمینان بیشتری می توانند پیرامون سرمایه گذاری در صنایع مختلف تصمیم گیری کند.

بر اساس این گزارش، با بررسی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری طی یک ماه اخیر با دارا بودن عمر 150 روز به بالا، از مجموع 68 صندوق مورد بررسی 65 صندوق با بازده صعودی، 2 صندوق با بازده نزولی و 1 صندوق در حالت سر به سر اقتصادی قرار دارد شایان ذکر است صندوق توسعه صادرات با بهترین عملکرد نسبت به سایر صندوق ها با بازدهی مثبت 16.9 درصدی همراه می باشد و در مقابل صندوق مشترک گنجینه مهر با بیشترین میزان ابطال واحدهای خود مواجه بوده و بازدهی منفی 2.4 درصدی داشته است.

این گزارش که بر مبنای عمرش از 150 روز صندوق ها در یک ماه اخیر می باشد، صندوق های توسعه صادارات، حافظ و امین آوید سه صندوق برتر با بازدهی های 16.9، 12.7 و 10.5 درصدی همراه بوده اند.

همچنین پایین ترین بازده صندوق ها طی مدت مذکور به دو صندوق مشترک گنجینه مهر و مهر شریعه با بازدهی منفی 2.4 ، 1.6 درصد است.

بطور کلی بر اساس این گزارش می توان اظهار کرد که 96 درصد صندوق ها طی این مدت با بازدهی مثبت همراه بودند بنابراین پیش بینی می شود با توجه به خوش بینی های ایجاد شده در فضای کلان اقتصادی، شاهد رونق اقتصادی در کشور و به التبع آن شاهد رونق بازار سرمایه نیز خواهیم بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر