بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آوین عنوان کرد:

پیش بینی رشد ملایم قیمت سهام تا پایان سال

پیرو خوش بینی هایی که در بازار سرمایه با توجه به صحبت های مسئولین در خصوص احتمال زیاد دستیابی به توافقات هسته ای طی مقطع حاصل گردیده، روند صعودی قیمت سهام در بازار سرمایه آغاز شده است.
کد خبر : ۱۳۷۵۱۰
نویسنده :
اعتماد
پیرو خوش بینی هایی که در بازار سرمایه با توجه به صحبت های مسئولین در خصوص احتمال زیاد دستیابی به توافقات هسته ای طی مقطع حاصل گردیده، روند صعودی قیمت سهام در بازار سرمایه آغاز شده است.

در همین راستا، بیگلری، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آوین با اشاره به مطلب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به اعتقاد بنده با توجه به رکود شدید اکثر صنایع طی سال جاری، می توان گزارشات مالی 6 ماهه شرکت ها و پوشش بودجه ای آنها را معقول ارزیابی کرد.

بیگلری تصریح کرد: همچنین به نظر می رسد رونق اقتصادی به کمک لایحه خروج از رکود در فضای کلان اقتصادی ایجاد شود و تأثیر مثبتی بر بورس کشور نیز بگذارد اگرچه این قضیه، مستلزم زمان است در نتیجه نمی توان انتظار رشد بالای قیمت سهام را در بازار سرمایه به کمک طرح مذکور طی سال جاری و حتی سال آینده داشته باشیم بنابراین پیش بینی می شود که شاهد رشد متعادل قیمت سهام در بازار سرمایه باشیم.

وی عنوان کرد: علاوه بر این، به دلیل کاهش نرخ تورم انتظار می رود که شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سپرده بانکی تصمیماتی اتخاذ نماید. گفتنی است این امر می تواند بعنوان محرکی برای رشد قیمت سهام در بازار سرمایه عمل نماید. بنابراین در این صورت نقدینگی به سمت صنایع مولد خواهد رفت و پی بر ای شرکت های بورسی در نهایت افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آوین اظهار کرد: با توجه به عوامل مذکور، پیش بینی می شود شاهد رشد ملایم قیمت سهام در بازار سرمایه طی سال جاری باشیم.

گفتنی است که بدلیل خوش بینی های ایجاد شده بر اساس صحبت های رئیس جمهور پیرو دستیابی به توافقات هسته ای، روند صعودی قیمت سهام با شیب ملایم طی چند هفته اخیر آغاز شده است.

وی در خاتمه افزود: صنایعی که در صورت خروج از وضعیت رکودی می توانند بازدهی بیشتری را نصیب سهامداران کنند، می توان به صنایعی از جمله فولاد، پتروشیمی، سیمان، دارو و همچنین خودوریی ها اشاره کرد که با دیدگاه میان مدت و بلند مدت بازدهی مطلوبی را خواهند داشت. اگرچه صنعت پتروشیمی طی مقطع فعلی علیرغم وضعیت بنیادی مطلوب، پی بر ای مناسب و پتانسیل جهت رشد، با دو ریسک عمده مواجه است این دو ریسک شامل افزایش نرخ خوراک این صنعت می باشد که تا زمان شفافیت بودجه سال 94 همراه این گروه خواهد بود علاوه بر این ریسک دیگر این گروه، کاهش نرخ نفت است که چنانچه دو ریسک مذکور رفع گردد، این صنعت نیز بازدهی مطلوبی خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر