بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
با توجه به پیغام ناظر بازار، مقرر شده 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان متعلق به شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در نماد "سیدکو" طی روز یکشنبه در بازار سرمایه عرضه گردد.
کد خبر : ۱۳۸۵۴۲
نویسنده :
آعتماد
با توجه به پیغام ناظر بازار، مقرر شده 10 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان متعلق به شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در نماد "سیدکو" طی روز یکشنبه در بازار سرمایه عرضه گردد.

در همین راستا، علیرضا فاطمی، عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذرای و توسعه صنایع سیمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به نظر بنده استقبال مطلوبی از عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان خواهد شد چراکه شرکت های زیرمجموعه "سیدکو" از نظر عملکردی، وضعیت بنیادی و قوی دارند.

فاطمی تصریح کرد: روند قیمت اکثر سهام در بازار سرمایه طی روز جاری با کاهش رو به رو شد و شاهد افت 642 واحدی شاخص کل بورس در روز جاری بودیم. اما وضعیت مطلوب و بنیادی سهام "سیدکو" و شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ، منجر شد که سهام شرکت های سیمانی، علیرغم جو منفی و کاهش قیمت اکثر سهام، روند مطلوبی داشته باشند. در نتیجه نگاه ها و شرایط موجود، گواه از استقبال مطلوب سهام "سیدکو" را می دهد.

عضو هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان بیان کرد: به اعتقاد بنده، حداقل قیمت "سیدکو" جهت عرضه اولیه در روز یکشنبه، 150 الی 160 تومان خواهد بود اگرچه قیمت عرضه اولیه "سیدکو" بسته به شرایط بازار تعیین خواهد شد.

وی در خصوص عرضه مجدد "سیدکو" در روزهای پس از عرضه اولیه 10 درصدی این سهم افزود: عرضه مجدد سهام "سیدکو" با توجه به تصمیمات اتخاذی سهامدار عمده و سرمایه گذاری گروه توسعه ملی انجام خواهد گرفت.

فاطمی عنوان کرد: بودجه منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 "سیدکو" به صورت محتاطانه بسته شده، اما انتظار می رود "سیدکو" رشد نسبی نسبت به وضعیت فعلی داشته باشد. همچنین در خصوص عملکرد شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان طی سال آینده و بودجه منتهی به 29 اسفند ماه سال 94، می توان افزایش 20 الی 25 درصدی سودآوری "سیدکو" را متصور شد. افزون بر این، شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان، طرح های توسعه متعددی را در نظر دارد که در حال حاضر، فرآیند اخذ مجوز طرح های توسعه مذکور در حال انجام است.

عضو هیأت مدیره "سیدکو" اظهار کرد: مراسم کلنگ زنی خط جایگزینی 3400 تنی سیمان کرمان در روز جاری انجام شد این طرح، با توجه به فرسودگی برخی خطوط صورت گرفت. گفتنی است خط جایگزینی مذکور، در فرآیند سودآوری "سیدکو" تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

پورابراهیمی، نماینده مجلس و نماینده مردم کرمان، همتی، مدیر عامل بانک ملی، حنیفی، مدیر عامل سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، به همراه برخی مسئولین سیاسی استان کرمان و همچنین فرماندار این استان نیز در مراسم افتتاحیه مذکور حضور داشتند.

وی در خاتمه افزو: بطور کلی شرایط فعلی جهت عرضه اولیه سهام "سیدکو" مناسب می باشد همچنین چشم انداز "سیدکو" به دلیل وضعیت بنیادی و مطلوب با افق روشنی همراه است. علاوه بر این، طرح جایگزینی جاده های بتنی تأثیر مثبتی بر تولید و فروش و سودآوری سهام شرکت های زیرمجموعه "سیدکو" و در نتیجه افزایش سودآوری این سهم خواهد گذاشت علاوه بر این شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان طی شرایط کنونی در شرف ایجاد ارتباط در خصوص فراهم نمودن تفاهم نامه جهت طرح جایگزینی جاده های بتنی با وزارت راه است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
با تشکر امروز در تالار شنیده شد که قیمت زیر 150 تومان عرضه خواهد شد .باید صبر کر ؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
آیا واقعا فردا برای عرضه این سهم مناسبه؟!!
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
یه سوال
جان من یکی بهم جواب بده

چرا هر شرکتی که میخواد وارد بورس بشه اولش وضعیت بنیادی و همه چیزش عالیه و کلی طرح توسعه و فلان داره ، اما بعد چند وقت بجز حسینا هیچ کدومشون حرفی برای گفتن ندارند ؟

ما تا کی باید دلمون را به این حرفا خوش کنیم؟ اگه واقعا به قول ایشون سهمهای سیمانی اونها قوی و بنیادی هستند ، برای چی من الان باید حتی بعد از 20 درصد مثبت دو هفته پیش بعضی سیمانیهام ، هنوز 35 درصد در ضرر سهام سیمانیهام باشم ؟
بهنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
این عرضه ها برای بازار خوب نیست دولت از آب گل آلود ماهی میگیره!
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
پس با این همه منفی که نسیبمون کردید از 400میلیون سهم فقط 80میلیون برا معاملات بر خطه دوباره فیلم شسپا وعرضه های ناعادلانه ورانتی شروع شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
یه چند روز بازار رو مثبت میکنن، بعدش عرضه های اولیه رو به قیمت دلخواهشون به خورد ملت میدن.