بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
کد خبر : ۱۳۸۷۱۳
ورزشی>فوتبال ایران-لیگ برتر ایران، لیگ کم تماشاگری است اما همین تماشاگران کم تعداد، آمار بالایی را در زمینه تخلف و جریمه و محرومیت به جا گذاشته اند.

به گزارش ستاره نیوز به نقل از همشهری تماشاگر، تعداد پرونده های مربوط به توهین و فحاشی در ورزشگاه های ایران طی فصل جدید آنقدر بالا رفته که تقریبا تمامی تیم ها لااقل یک بار طعم جریمه نقدی را بابت رفتار هواداران خود چشیده اند.

مسئولان لیگ در فصل گذشته برای اولین بار تنبیه «کسر امتیاز» را به کار بستند تا شاید هواداران تیم ها کمی به خودشان بیایند و کمتر شاهد بی اخلاقی در ورزشگاه ها باشیم اما ظاهرا این راهکار هم نتیجه رضایتبخشی نداشت چون بعد از یک فصل دوباره نوع جریمه ها تغییر کرد و به همان تنبیه سابق یعنی محرومیت از حضور تماشاگر بازگشت.

سال گذشته 5 تیم به دلیل تخلف هواداران خود امتیاز از دست دادند که نام پرسپولیس، استقلال و تراکتور هم در میان آنها دیده می شد. امسال هم تا این مقطع از فصل، چندین تیم از جمله سپاهان و تراکتورسازی به بازی در ورزشگاه خالی محکوم شده اند اما هیچ یک از این جریمه ها تاثیر خاصی به جا نگذاشته و تماشاگران کم شمار لیگ ایران هنوز تخلف های پرشماری دارند.

در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، انزلی، رشت و ... که بیشترین میزان تخلف را دارند، طی این سال ها پیشرفت فرهنگی خاصی رخ نداده و با وجود جریمه های متعدد، تماشاگران این شهرها همچنان به دردسرسازی مشغول هستند.

با یک بررسی اجمالی روی این شهرها و مرور اتفاقت مهم هر ورزشگاه شاید بتوان به درک بهتری از شرایط حاکم بر آن محل و انگیزه های ویژه تماشاگرانش رسید. این نوشته، ضمن معرفی پر سروصداترین و پرحاشیه ترین ورزشگاه های ایران، به مرور تعدادی از مهمترین جنجال های رخ داده در هر شهر و ورزشگاه می پردازد؛ صرفا جهت یادآوری.

ورزشگاه یادگار امام تبریز


صندلی ها هم پرواز بلدند



اگر به هواداران خوش اخلاق و با فرهنگ آذربایجان برنخورد، باید قبول کرد که ورزشگاه یادگار امام تبریز از زمانی که تراکتورسازی به لیگ برتر آمده یکی از پرحاشیه ترین و پرجنجال ترین ورزشگاه های فوتبال کشور بوده است. البته هواداران تراکتورسازی طی این سال ها همواره ادعا می کنند که دست های پشت پرده در فوتبال ایران همیشه در حال طرح ریزی نقشه هایی شوم علیه تراکتور هستند و کسی چشم دیدن موفقیت های این تیم پرطرفدار را ندارد.

فحش خیزترین استادیوم های ورزشی کشور! (1)


در واقع آنها ریشه اعتراضات همیشگی و ادامه دارشان را در همین حق خوری ها و تبعیض ها می دانند و البته قضاوت در مورد درستی یا نادرستی این ادعا کار ساده ای نیست. به هر حال ورزشگاه 70 هزار نفری تبریز همیشه آبستن حوادثی تلخ، از توهین به حریف و داور گرفته تا پرواز صندلی ها در آسمان بوده است!

ورزشگاه تختی انزلی


باران ناسزا در بندر



بندر انزلی هم یکی دیگر از نقاط فحش خیز (!) است که می توان روی نقشه فوتبال ایران نشانه گذاری کرد. انزلی چی ها قدمت و سابقه معتبری در فوتبال باشگاهی ایران دارد و تماشاگر با فرهنگ و اصیل هم در میان شان کم نیست اما وای به روزی که تعصب شان به درجه های خطرناک برسد و با عصبانیت توام شود؛ آن وقت است که تشویق های مودبانه را کنار می گذارند و خشاب پر و پیمانی از شعارهای زننده را به کارزار می آورند.

دشمن شماره یک و سنتی انزلی چی ها همانطور که همه می دانند هم استانی های ساکن رشت هستند که خصومت شدید میان این دو همسایه هر سال بیشتر و بیشتر می شود.

فحش خیزترین استادیوم های ورزشی کشور! (1)


طی ادوار لیگ، رشتی ها با هر تیم و هر نامی که به انزلی می روند انواع و اقسام ناسزاها را می شنوند و در حد امکان پاسخ می دهند! بعد از اهالی رشت باید به تبریزی ها اشاره کرد که حکم دشمن شماره 2 را برای فوتبالدوستان انزلی دارند؛ چنان که مصاف های ملوان با تراکتور در سال های اخیر نیز از جنجالی ترین بازی های برگزار شده در ورزشگاه تختی بندر بوده اند.

از اهالی رشت و تبریز که بگذریم، ملوانی ها دیگر دشمن ثابتی ندارند اما تیم های دیگر نیز به تناوب و هر کدام به مناسبتی طعم تلخ توهین و ناسزا را در انزلی چشیده اند؛ از جمله پرسپولیس که بارها در این شهر با شرایط سختی مواجه شده و نقطه اوج این اتفاقات فینال جنجالی جام حذفی در سال 90 بود که جشن قهرمانی پرسپولیسی ها در میان آشوب انزلی چی ها و پرتاب گازهای اشک آور برگزار شد!

یکی دیگر از ویژگی های خاص هواداران ملوان هم این است که گاهی به بازیکنان خودی هم رحم نمی کنند. ماجرای عجیبی که در همین فصل رخ داد و منجر به قهر مازیار زارع در وسط بازی شد، یک نمونه از توجهات ویژه آنها به یاران خودی است.

رحمتی جدیدترین قربانی یادگار



برای پیدا کردن آخرین چهره فوتبالی که در تبریز هدف توهین های همه جانبه هواداران تراکتور قرار گرفته، لازم نیست راه دوری برویم. همین دو هفته قبل، در آخرین بازی خانگی تراکتورسازان که به شکست 2-1 مقابل پیکان انجامید، تبریزی ها دقایقی طولانی از بازی را سرگرم توهین به مهدی رحمتی بودند و البته دلیل این کار را حرکت غیراخلاقی و تحریک آمیز این دروازه بان عنوان کردند.

عدم پخش تلویزیونی در این روزها باعث شده تصویر واضحی از این حرکت غیراخلاقی وجود نداشته باشد. سرمربی پیکان می گوید توهین های دامنه دار به مهدی رحمتی از زمانی آغاز شد که او بعد از باز شدن دروازه اش با ضربه پنالتی، توپ را در اختیار تراکتوری ها قرار نداده است.

فحش خیزترین استادیوم های ورزشی کشور! (1)


ویدیوی کوتاهی که از این صحنه وجود دارد و توسط تماشاگران ضبط شده نشان می دهد ایرانپوریان بازیکن تراکتورسازی بعد از اینکه پنالتی میزبان را در دقیقه 83 به ثمر رسانده و اختلاف را به یک گل می رساند، قصد دارد به سرعت توپ را به میانه زمین برساند اما ممانعت رحمتی باعث سرنگونی او می شود که از این فاصله مشخص نیست رحمتی مقصر بوده یا ایرانپوریان تمارض کرده است.

به هر حال این صحنه باعث عصبانیت شدید تراکتوری ها و اعتراض همه جانبه آنها به گلر پیکان با همان شعار همیشگی شان (بی...) شد و این شعارها تا پایان بازی هم ادامه پیدا کرد.

هواداران تراکتور سال گذشته هم در بازی مقابل فولاد واکنش بسیار تندی نسبت به لوسیانو پریرا نشان دادند چون معتقد بودند این مهاجم برزیلی در شادی بعد از گلش مرتکب حرکت توهین آمیزی شده است. البته در آن مورد برخلاف ماجرای رحمتی تصاویر بازی موجود بود و نشان می داد پریرا هیچ حرکت نامتعارفی انجام نداده و صرفا توپ را زیر پیراهنش گذاشته تا تولد بچه اش را جشن بگیرد؛ حرکتی که بارها توسط بازیکنان داخلی و خارجی انجام شده و هرگز معنای توهین و تحریک نداشته است.

شهریار مهریار نمی شناسند!



یکی از خصوصیات بارز تبریزی ها در ورزشگاه یادگار امام این است که در هنگام عصبانیت اصلا کوچک و بزرگ نمی شناسند و حتی به سرشناس ترین چهره های فوتبال ایران هم رحم نمی کنند. هواداران تراکتور حتی به علی دایی که هم زبان خودشان هم هست و معمولا از احترام زیادی نزد آذری ها برخوردار بوده هم رحم نکردند و درگیری شان با این مربی حتی تا فرو کردن سوزن به بدن او هم پیش رفت!

یکی دیگر از بازی های جنجالی در این ورزشگاه، مصاف تراکتورسازی و استقلال در لیگ یازدهم بود که با یک پنالتی اشتباه و اخراج حاج صفی (بازیکن آن روز تراکتور) در نیمه اول بازری به سود استقلالی ها چرخید و در نهایت با شکست 2- صفر میزبان به پایان رسید.

تبریزی ها در آن روز سرد زمستانی به توهین و ناسزا قناعت نکردند و به جز اعضای تیم خودی تقریبا تمام حاضران در زمین - از مجتبی جباری زننده دو پنالتی استقلال گرفته تا پرویز مظلومی و ... و البته در رأس تمام آنها محسن ترکی قاضی پر اشتباه میدان - را با گلوله های برفی هدف قرار دادند.

نکته جالب اینکه مربی تراکتور در آن بازی امیر قلعه نویی بود و همین مربی سال بعد به دشمن درجه اول تبریزی ها و هدف اصلی توهین ها در یادگار امام بدل شد. تراختوری ها آنقدر برای قلعه نویی خط و نشان کشیدند که او مصدومیت پایش را بهانه کرد و حاضر نشد همراه با تیم جدیدش (استقلال) به خانه فصل قبلش (تبریز) سفر کند!

اتفاقی که 3 سال پیش از آن برای علی کریمی هم رخ داده بود اما چون بخش اصلی جنگ های کریمی - تراکتور در تهران رخ داد، در بخش دیگری به آن می پردازیم و البته از ماجرای محسن مسلمان و شادی خاصش بعد از گلزنی در این ورزشگاه هم نباید غافل شد که حملات کلامی بسیار شدیدی را از روی سکوها به دنبال داشت و تبریزی ها تا مدت ها بعد هم برای این بازیکن جوان خط و نشان می کشیدند.

ورزشگاه آزادی تهران - جایگاه استقلالی ها


فغان از فغانی



در ورزشگاه آزادی و از بخش آبی پوش این ورزشگاه، بزرگترین جنجالی که طی این سال ها دیده ایم به بازی فصل گذشته مقابل سپاهان برمی گردد که اتفاقات آن روز حتی منجر به کسر امتیاز از استقلالی ها هم شد.

در روزی که علیرضا فغانی یک پنالتی مشکوک برای سپاهان گرفت، استقلالی ها در حالی 2-1 شکست خوردند که معتقد بودند دو پنالتی به سودشان گرفته نشده و همین اتفاقات آتش خشم هواداران این تیم را روی سکوها شعله ور کرد.

فحش خیزترین استادیوم های ورزشی کشور! (1)


هواداران استقلال پیش از آن هم به دلیل نامهربانی های گاه و بیگاه فغانی با ستاره محبوب شان - فرهاد مجیدی - دل خوشی از این داور نداشتند و اتفاقات بازی با سپاهان باعث شد هر چه در دل داشتند یک جا نثار او کنند.

نتیجه این حمله همه جانبه علیه فغانی، کسر یک امتیاز از استقلالی ها بود که برخلاف گمانه زنی ها تا پایان لیگ هم به کیسه این تیم برنگشت. در همان مسابقه جنجالی مقابل سپاهان، پیش بینی می شد مجتبی جباری هم که بعد از سال ها استقلال را ترک کرده و برای اولین بار روبروی تیم سابقش می ایستاد سوژه خوبی برای توهین هواداران باشد اما استقلالی ها با مجتبی مهربان بودند و در عوض علی حمودی را به جرمی مشابه مورد عنایت قرار دادند!

این اتفاق دقیقا یک سال بعد و با شدتی بیشتر برای مهرداد اولادی هم رخ داد و او که از استقلال به ملوان رفته بود طی مصاف دو تیم در جام شهدا هدف حملات شدید آبی ها قرار گرفت. البته جرقه اصلی را در آن روز خود اولادی زد که بی جهت با نشان دادن عدد 6 خشم آبی ها را علیه خودش برانگیخت.

این چند نمونه از توهین های دسته جمعی هواداران استقلال، صرفا مربوط به دو سه سال اخیر بوده است. اگر به سال های دورتر برگردیم به اتفاقات شدیدتری هم می رسیم. مثلا به نوازش شدید نیکبخت واحدی بعد از انتقال به پرسپولیس یا برخورد قهرآمیز با خسرو حیدری در فصلی که بازیکن سپاهان بود.

در کارنامه هواداران استقلال حتی توهین های شدید و سریالی به بازیکن خودی هم دیده می شود. رضا عنایتی یکی از بازیکنانی است که طعم اینگونه برخوردها را از سوی هواداران آبی پوش چشیده است؛ آن هم در فصلی که با پیراهن این تیم آقای گل لیگ برتر شد!

16


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
اونوقت تماشاگران پرسپولیس خدای ادب هستن دیگه..همون فصل بازی پرسپولیس و داماش گیلان رو یادمون نمیره که داور بدبخت بابت فحش هایی که شنید بازی رو نیمه کاره تموم کرد و از زمین رفت بیرون.همون بازی از پرسپولیس امتیاز بابت تخلف تماشاگران کم شد.لطفا ادمین محترم درست گزارش بدین و بی طرفانه
ناشناس
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کاش فقط یه بار فحش هایی که تو استادیوم آزادی داده میشه نصیب خودت میشد تا از این به بعد رو هوا مطلب نمینوشتی . . .
reza
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
این همه توهین و درگیری تو فوتبال داریم کدومو نوشتی؟ من ویدئوی اذیت کردن دخترا تو خیابون توسط پرسپولیسی ها دارم ویدئوی ف نامو.. استقلالی دارم. مشکل از نویسنده شماس. مرگ بر شوونیسم
کاوه
يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴
شما همونطور که از طرز فکرتون پیداست! و در توهامت و عقده های خودتون هستی که کاملا مشخص :شوونیزم!!! و ..... اصلا انگار تیتر مقاله رو نخوندی! همه جا فحش و توهین میشه در ورزشگاههای فوتبال از بهترین کشورهای اروپا گرفته تا ازادی و..... اما این مقاله (به بددهن ترین و فحاش ترین ها) پرداخته که به حق تراکتور و ملوان بدترین و فحاش ترین ها رو دارن.... حالا شما بگو ازادی توهین کردن و اینجا و اونجا و این و اون.... دلیل نمیشه که مقام اول رو به شما ندن در فحاشی! بدتر از فحاشی خیلی از تماشاگران تراکتور وجود منحوس مزدوران باکو و ترکیه و ضد ایرانی میان تماشاگران فهیم اذری هستش که خود این "دلیل اول شدن در فحاشی" میتونه باشه وگرنه هرگز نمیشه گفت اذریها مثلا خدای ناکرده بی فرهنگ و.... هستند! من بشخصه وجود پانترکهای بی رگ و ریشه و کم و سواد و وطن فروش که در دام مزدوران بیگانه قرار دارن از سواد و معلومات پایینشون! رو ریشه این بددهنی ها میدونم... جدا از فحش شاهد هستیم که بدتر از توهین! فحاشی به ارزشهای ملی سرزمسن ما صورت میگیره از توهین به خلیج فارس تا تمامیت ارضی و...... این خود اذریهای با شعور و میهن پرست هستند که باید ریشه جهالت پانترکیسم رو چه در ورزشگاه چه هر مکان دیگری بکنن.. با رسوا کردن با بی ابرو کردن و دوری جستن و محکوم کردن اونها... وگرنه این جماعت نشون دادن یک شبه ادم بشو نیستن
علی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
تماشاگران تراکتور هر چی باشند مثل تماشاگران تهرانی ،بیرون از ورزشگاه، شیشه خونه مردم نشکسته و اتوبوس شرکت واحد و اموال عمومی آتش نزده اند.
از این گذشته تراکتوری ها به این راحتی ها فحش ناموس نمیدن که تهرانیها میدن
ناشناس
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۵
اگر دقت کنید صحبت از ملوان و استقلال صرفا برای خالی نبودن عریضه است و نویسنده فقط قصد تخریب تراکتور را دارد.
asdfgh
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
واقعا خجالت نمیکشین اینطور مغرضانه مطلب مینویسین؟خوئتونم میدونید که برای همشون دلیل وجود داشت مثال همون لوسیانو پریرا هیچکس به خاطر توپ زیر شکم گذاشتن فحش نداد بلکه بخاطر شوت کردن توپ به سمت تماشاگرا بود.خجالت بکشین خدایی هم هست.
آرمین از شیراز
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
من دوران دانشجوییمو تبریز بودم. گاهی هم بادوستای ترکی که داشتم میرفتیم یادگار امام برا تشویق تراکتور.
انصافا قابل مقایسه با تهران یا حتی شیراز خودمون نبود.
حداقل این خوبی رو داشت که دیگه مثل بعضی جاها فحش رکیک نمیدادن...
احسان
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۷
شما مثل اینکه معنی فحش ها رو نمیفهمیدی
ناشناس
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
متاسفانه افرادی مثل نویسنده این مطلب شدن قلم به دست و دارن تراوشات ذهن خراب خود را به خورد بقیه میدن
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
درود
در طی سه دهه ی اخیر جامعه دچار انحطاط فرهنگی شده که خودشو در ادبیات زشت سیاسیون تا فحش و ناسزا در استادیوم ها تا دروغ و ریاپروری نشون میده .. متاسفانه هیچ نشونه ای از پذیرش این واقعییت دیده نمیشه که هیچ شب تا صبح به خودستایی مشغولیم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
ای نویسنده.... بی انصاف پرسپولیسی همه تیمها فحش میدن جز تیم شما حیف که مطلب منو چاپ نمی کنی وگرنه. میشستمت می زاشتمت کنار لنگی جیره خوار
تبريزي
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۴
نويسنده اين مقاله سعي بر اين دارد كه همه مشكلات فوتبال ايران راوجود تبريزيها بداند در حقيقت چشم ديدن تراكتور قهرمان را ندارند در جواب بايد بگويم 1-شهرستاني هااعم از تبريزي واصفهاني ورشتي و.. هرچي ياد گرفته اندهمش از تهراني ها وهواداران پرسپوليس واستقلال بوده اگر فحش ميدن يا اعتراض مي كنند معلم شان تهراني ها بودند.دوم اينكه وقتي داوردر روز روشن 2 تا پنالتي ناحق تقديم استقلال مي كنه ديگه نبايد انتظار سكوت از هوادار داشت
یاغیش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
انگار تبریزیها بدجور حالتو گرفتن. کاملا معلومه دنبال چی هستی
بهمن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
هواداران تراکتور نباشن کل لیگ به درد لای جرز هم نمیخوره آقای نویسنده نسبتا محترم .
المان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۵
این نوشته تماما با سوء گیری نوشته شده و معلوم هست که هدف نویسنده فقط تخریب تماشاگران تبریز و بندر انرلی است. هیچ جای ایران بی ادب تر از تهران و هواداران تهرانی نیست. اگر هواداران تراکتور شعار بی شرف رو که به نظر شما زشت و وقیحانه است سر می دهند در تهران و یا جملاتی رو به زبان می آورند که که انسان از گفتنش خجالت می کشه. به نظر من شما پایتخت نشین ها اگر نصف ادب و تربیت شهرستانیها رو بتونید در جوانان خودتون ایجاد کنید بیشتر مشکل استادیوم ها حل میشه
المنت
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۴
این نوشته طراحی شده تا شهرستانی ها رو بی ادب معرفی کنه.
ولی بنده به عنوان یه مهندس طراحی جامدات(قطعات فلزی) به شما اطمینان می دم که هم «شیر سماور» ساخت تهرانه و هم «اگزوز خــــــــاور»!!!
asdfgh
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
میگم نکنه چشم اون سرباز بدبخت رو هم طرفدران تراکتور کور کردن؟یادتون رفت نارنجک رو زدن صورتش؟
میلاد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
تراختور هواداراش مثل خودش بافرهنگن و اروپایی... هوادارای تراختور مثل گالاتاسرای ترکیه و بشیکتاش هستند. با فرهنگ و پرشور
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
یعنی پست تر از نویسنده این مطلب پیدا میشه بی خود نیست که همه دنیا فارسها رو شونیسم میشناسه
ناشناس
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۵
اشتباهی منفی دادم ببخشید
ترك تبريز
Japan
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
با سلام و عرض ادب.. فقط يك جمله ي معروف در وصف حال نويسنده ي محترم : آبو بريز اونجايي كه ميسوزه خخخخخخخخخخخخ
حسین
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
ادب شما هم معلوم شد تراختوری. معلومه نویسنده حق داشته
ناشناس
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
حسین جان
معلومه که تو هم سوختن اون نقطه رنج میبری
شهروند تبريزي
United States of America
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۲
در مورد فحش خيزترين ورزشگاهها فكر كنم ورزشگاه آزادي با فاصله زيادي اوله. تقريبا تيمي نيست كه از فرهنگ ناب تهراني ها در ورزشگاه آزادي بي نصيب بمونه. اگه غير از اينه يا نويسنده عزيز معني كلمه فحش رو نميدونه و يا اينكه تا حالا پاشو به ورزشگاه آزادي نذاشته! ( در مورد فرهنگ بالاي تماشاگران تبريزي و آذربايجاني رجوع شود به بازي تراكتور و سپاهان ).....
عباس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
حال نداشتم نوشته بالا رو بخونم ولی مثل اینکه در مورد ادب شهرستانیاست. من الان سه ساله که برای درس خوندن اومدم تهران. خداوکیلی تو ورزشگاه که سهله تو کوچه و خیابون و جلوی مرد و زن فحش هایی داده میشه که معلوم نیست از کجاشون در میارن. تهران با اینکه پایتخت ایرانه ولی از فرهنگ تقریبا بی بهره است.
ناشناس
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
فکر کنم نویسنده این مطلب تهران زندگی نمیکنه یا تابحال استادیوم آزادی نرفته
و الا این همه مورد لطف و مرحمت خوانندگان قرار نمیگرفت.
ناشناس
يکشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
واقعا هم اینطوره ... ما بازیهای تراکتور میریم آزادی مقابل پرسپولیس و استقلال و در حالی که ما شعار یاشاسین آذربایجان می دهیم و اونا شروع میکنن به فحش دادن و فحشای خیلی بدی هم میدن...حالا کاری ندارم اگه کار به درگیری بکشه اونایی که فحش میدادن نعر ه زنان محل رو ترک میکنن و جرعت ندارن سر فحش دادناشون وایستن...بحث اینکه تهرانی ها و در استادیوم آزادی بیشترین و زشت ترین فحشا شنیده میشه و بد ترین فحشی هم که در تبریز گفته میشه و هم نویسنده هم میخواست بهش اشاره کنه ... گفتنه که اونم اگه به ی داور گفته بشه سر اشتباههای کوچک یا تو اشتباه اول گفته نمیشه و واقعا اینجا رعایت میکنن
علیرضا
Netherlands
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
نویسنده این مطلب با کدوم وجدانش قضاوت کرده و اینا را نوشته ؟
من فحش دادن و توهین را به هیچ وجه تایید نمیکنم ولی کاش نوع فحش هایی که در تبریز و سایر شهرها یه کمی مقایسه میکرد بعد مینشست و مطلب تفسیری می نوشت.
بافتانی
Netherlands
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
آقای نویسنده
فحش هایی که منجر به صدور چندین بیانیه مایلی کهن بر علیه قلعه نوعی شد را یادت هست ؟؟
اگر نیست از دوست و همکارات بپرس تا اون وجدان خفته ات بیدار شود.
ناشناس
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
این آقا فقط خواسته یه مطلب بنویسه تا خودی نشون بده ولی از شانسش گند زده
ناشناس
Netherlands
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
اگه دربی در ورزشگاه حضور داشتی حتما از الفاظ همشهریات مستفیض میشی
ناشناس
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
احتمالا نویسنده تابحال رنگ استادیوم آزادی را ندیده
غیبی
Netherlands
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶
من نمیگم فحش دادن خوبه ولی انصافا کجای ایران ستادیومی سراغ دارین که بیشترین تماشاگر و کمترین حاشیه را داشته باشد ؟؟
ناشناس
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
این بابا معنی شعارا را نمیدونه فکر میکنه فحش میدن
ناشناس
Netherlands
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
این مطلب را نوشتی چیو ثابت کنی ؟؟
به احتمال زیاد اولش ناآگاهی وتهی بودن مغز خودت را.......
ناشناس
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
ولش کن این یارو حالت عادی نداشته حتما
ناشناس
Netherlands
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
اگه بدونی اونهمه تماشاگری که هرهفته میان استادیوم تبریز
تو یکی از شهرهای دیگه اتفاق میفتاد
اونوقت میدیدی فاصلها چقدره...
امير
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
امروز در بازي استقلال وپرسپوليس من در آزادي بودم واقعا جاي نويسنده اين مقاله خالي بود كاش ميديد كه هواداران با فرهنگ استقلال وپرسپوليس چه فحشهايي نثار همديگر مي كنند ولي حيف كه خودشو زده به خواب نمي تونه واقعيتها رو ببينه
داریوش
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
خشگل پسر درست حرف بزن این دو تیم بزرگ همه جا طرفدار دارند . ما ایرانیها باید باز نگری در اخلاقمون داشته باشیم . بعدشم تهرانو کی ساخته ؟ اصالت اکثر شهرستانی .آره دادا.
ناشناس
Netherlands
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
وقتی اطلاعاتت واهیه مجبور نیستی مطلب بنویسی بهتر از اینه که بی آبرو بشی
ناشناس
Netherlands
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
راستی استادیوم آزادی وقتی بازیکن حریف مصدوم بشه و بیفته زمین و ازقضا تیم میزبان نیاز به گل داشته باشه میدونین چه شعاری میدن ؟؟
ناشناس
Netherlands
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
اگه میشد چند قلم از شعارهایی که هنوز گوش نازنینت از شنیدن آن بی نصیب بوده بنویسم اونوقت مقالت تکمیل تر میشد
ایران
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
توهین و فحش که خیلی عمل زشت و غیرقابل قبوله ولی بدتراز اینا کثیفترین عمل وطن فروشی بعضی آدمای بی غیرت هست من خودم توی اهواز بارها این کار بیشرمانه رو دیدم توی تبریز هم که خیلی بیشتره قابل توجه دوستان من تهرانی نیستم و خداوکیلی اهوازیم ولی حرف حق باید گفت توهین به وطن و قومیت گرایی کثیف ترین کاره متاسفانه فوتبال داره آلوده میشه توی تبریز و اهواز و ... بازیکنا با قومیتای مختلف دارن بتزی میکنن ولی بعضیا با بیشرمی شعارمیدن مرگ بر..... !!!!!! اینجا ایرانه هرکی نمیخواد بمونه بسلامت بره هرجا که فکر میکنه راحته تمام خاک مقدس این سرزمین فقط یک اسم داره جاوید ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
من پسر عمو رفته بود تو استادیوم بیچار از فوتبال نا امید شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
من پسر عمو رفته بود تو استادیوم بیچار از فوتبال نا امید شد
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۲
واقعا بی فرهنگ ترین تماشاگران تبریزی هستند که به قومیت ها توهین میکنند وپرچم منحوس کشورای دشمن بالا میبرند خیلی خیلی بی غیرت تشریف دارند