بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن عنوان کرد:

هنوز رشد واقعی سهام بنیادی آغاز نشده است

دستیابی به توافقات نهایی در مذاکرات هسته ای ایران، دور از ذهن نمی باشد. لذا در این صورت می توان انتظار تداوم رشد قیمت سهام را در بورس متصور شد. بازار سرمایه طی 3 هفته اخیر با رشد نسبی قیمت سهام همراه شده بطوریکه می توان رشد قیمت سهام را ناشی از دو عامل اساسی دانست.
کد خبر : ۱۳۸۷۲۳
نویسنده :
اعتماد
با توجه به صحبت های طرفین مذاکرات هسته ای و خوشبین های ایجاد شده، دستیابی به توافقات نهایی در مذاکرات هسته ای ایران، دور از ذهن نمی باشد. لذا در این صورت می توان انتظار تداوم رشد قیمت سهام را در بورس متصور شد.

در همین راستا، کفاش، مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: بازار سرمایه طی 3 هفته اخیر با رشد نسبی قیمت سهام همراه شده بطوریکه می توان رشد قیمت سهام را ناشی از دو عامل اساسی دانست.

کفاش تصریح کرد: عامل نخست، رسیدن قیمت سهام به پایین ترین سطوح قیمتی آنها می باشد بطوریکه کاهش شدید قیمت سهام طی چند ماه اخیر باعث شده که قیمت اکثر، سهام فارغ از نتیجه نهایی در مذاکرات هسته ای با رشد نسبی همراه گردد.

وی ادامه داد: همچنین وجود اخبار مثبت در مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای گروه 1+5 و خوشبینی ایجاد شده نسبت به حصول توافقات، منجر به رشد قیمت نسبی سهام در بازار گشته این در حالی است که قیمت سهام مربوط به شرکت های کوچک در بازار سرمایه، طی چند هفته اخیر رشد قیمتی محسوس تری را تجربه کرده اند.

کفاش اظهار کرد: گفتنی است که فعالیت سهامداران حقوقی بیشتر مربوط به معاملات سهام بنیادی می باشد لذا به دلیل ابهام در نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای و عدم قطعیت توافقات، رشد واقعی سهام بنیادی شروع نشده است.

وی در خصوص تأثیر عرضه اولیه بر روند قیمت سهام در بازار سرمایه افزود: با توجه به پایین بودن حجم عرضه های اولیه طی چند وقت اخیر، این قضیه تأثیر منفی بر بازار سرمایه نمی گذارد چراکه حجم پایین عرضه های اولیه اخیر منجر به خروج نقدینگی محسوسی از بازار سرمایه نمی شود.

کفاش بیان کرد: به اعتقاد بنده نتیجه نهایی مذاکرات هسته ای تأثیر بسزایی بر قیمت سهام در بورس خواهد گذاشت اما علاوه بر مقوله مذاکرات، می توان به عوامل دیگری اشاره کرد که بر عملکرد قیمت سهم در بازار سرمایه تأثیر بسزایی دارد.

وی در خاتمه افزود: کاهش سود بانکی، اجرایی شدن برنامه دولت در جهت خروج از رکود و همچنین بودجه بندی سال 94 و تصیمات اتخاذی در خصوص صنایع مختلف در بودجه 94، می تواند بر روند قیمت سهام در بازار سرمایه تأثیر بسزایی داشته باشد. علاوه بر این، در صورت رفع تحریم ها 4 صنعت بانکداری، خودرو و پیمانکاری و تجهیزاتی ها می توانند بازدهی مطلوبی را در بازار سرمایه به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر