بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
کد خبر : ۱۳۸۸۱۶
برترین ها:«من آقاى پاشایى رو نمى شناختم. یعنى نه کارهاش رو شنیده بودم نه خودش رو از نزدیک دیده بودم. سبک و مدل موسیقى اش هم که الان مى شنوم دوست ندارم ولى دلم مى سوزه. جیگرم کبابه. از مرگ جوون ها بیزارم.»

ابن‌ها جملات ابتدایی پست هانیه توسلی در صفحه اینستاگرامش است، یادداشتی که باعث شد کامنت‌های مخالف زیادی پای این پست ثبت شود.

کامنت‌هایی تند و بعضا همراه با الفاظ رکیک از سوی کامنت‌گذارانی اکثرا خشمگین که به زعم‌شان به خواننده محبوب آنها توهین شده است، رفتاری که پیش از این و البته به مراتب آرام‌تر و کم حاشیه‌تر در صفحه بهرام رادان شادهش بودیم.

واکنش هانیه توسلی به اهانت هواداران پاشایی

هانیه توسلی بعد از واکنش های شدید به اظهاراتش درباره مرتضی پاشایی در پروفایل شخصی اش در فیس بوک به الفاظ زشت و رکیک برخی کاربران پاسخ داد:

"بعد از فوت مرحوم پاشايي، اکثر کامنت‌هايي که در اينستاگرام براي من مي‌گذاشتند تقاضاهاي بعضن توهين‌آميز و تند براي پست کردن يک مطلب در مورد مرتضی پاشايي و تسليت درگذشت ايشان بود.

يک پست توضيحي گذاشتم (که متنش موجود است) و ضمن ابراز تاسف و همدردي، گفتم با مرتضی پاشايي و کارهاي‌شان آشنا نبوده‌ام و بعد هم که گوش کرده‌ام، فهميده‌ام موسيقي ايشان سليقه‌ي من نبوده، و از طرف ديگر تسليت عمومي گفتن را دوست ندارم. از همان‌جا بود که کامنت‌هاي اهانت‌آميز شروع شد.

بيش و پيش از آن‌که شخصن از اين موج اهانت به‌راه‌افتاده ناراحت شوم، براي فرهنگ عمومي مردم هموطنم تاسف خوردم و البته براي مرتضی پاشايي مرحوم که اين‌چنين طرفداراني داشته. اين موج‌هاي اهانت از منظر شخصي يک داستان گذراست اما اگر در مقياس بزرگتر به آن نگاه کنيم متوجه عمق فاجعه خواهيم شد.

اين که چرا تعداد زيادي از مردم، چنين نفرت و خشمي را در خود حمل مي‌کنند و ادبيات‌شان اين‌قدر سخيف و نازل است، دل آدم را به درد مي‌آورد، اما به نظرم روان‌شناسان اجتماعي مي‌توانند تحليلي ارائه کنند از چرايي اتفاقات اين‌چنيني و اين «مد» جديد و هولناک دنياي مجازي که هربار به هر بهانه به يک نفر مي‌تازند، بي آن که توهين‌ها ارتباط چنداني با موضوع اصلي داشته باشد. نمونه‌اش را سال گذشته در مورد مسي و موارد مشابه ديده بوديم.

تصميم گرفتم که صفحه‌ي اينستاگرام عمومي خودم را ببندم و يک صفحه‌ي شخصي براي دوستان نزديک داشته‌باشم. دليلش هم راستش اهانت‌ها نيست. آدميزاد از خنجري که نبُرد زخم نمي‌خورد. من هم که نه بي‌احترامي کرده بودم و نه اهانتي، اصلن اين حرف‌ها را به خودم نگرفتم که بخواهم شخصن دلگير شوم.

ناراحتي من ناراحتي عمومي از وجود و رشد اين فرهنگ نازل است. درواقع بعد از اين ماجرا، از مردم نااميد شدم. به هرحال اين اتفاق، هدف من را از ايجاد يک صفحه‌ي عمومي، زيرسوال برد و به همين خاطر صفحه را به طور کلي پاک کردم. هدف من ارتباط بيشتر و نزديک‌تر با عزيزاني بوده که هميشه چه در فضاي مجازي و چه بيرون، به من لطف داشته‌اند.

اما روزي که گذشت به من نشان داد که ديگر اين راه ارتباطي «کار نمي‌کند» به اصطلاح. وقتي آن فضايي که به طور معمول فضاي آرامي بوده براي ثبت لحظه‌ها يا معرفي کتاب و ...، الان تبديل به نوعي ميدان جنگ شده، ترجيح مي‌دهم که عرصه را براي توهين بيشتر به خودم، به مرتضا پاشايي مرحوم، و به عزيزاني که به من لطف دارند باز نگذارم.

معرفي کتاب و فيلم را همچنان دوست دارم، و اگر صفحه‌ي عمومي براي اين کار باز کردم، همين‌جا اعلام مي‌کنم و الان هيچ صفحه‌ي عمومي در اينستاگرام ندارم. در نهايت اميدوارم روزي برسد که سطح فرهنگ مردم مايه‌ي افتخار باشد، نه شرم و خجالت."
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
برو جنبه پیدا کن یه ذره محبوبیت داشتی اون هم رو به باد دادی
خوبه بهتر ازاین ئنبودید خانم توسلی
خدا تو این جور وقتها ادمها رو امتحان می کنه شما هم جنبه خودتون رو نشون دادید منتظر سقوطت باش
ناشناس
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
خب منم تا یک هفته پیش مرتضی پاشایی رو نمیشناختم. دلیلی هم نداشته که بشناسمشون. این که جرم نیست. متاسفانه ملت جوگیری هستیم
شهرام
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
ما ایرانی ها کلا مرده پرستیم ،خانم هانیه توسلی محبوب بوده وهست شما باید کمی از جو اطرافت را با تمام بدنت به طور مساوی تقسیم کنی تا اینطوری احساسی به کسی حرف بیهوده نزنی ولازم هم نیست شما نمایندگی خدا روی زمین باشید که زمان امتحانات خدا را مشخص کنی
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
تو فکر میکنی کی هستی که برای کسی امتحان تچویز میکنه یعنی اونایی که نرفتند پشت جنازه پاشایی از نظر تو مردودند آقا مجید
مجتبی
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۵
خانوم توسلی من هم طرفدار شما هستم هم طرفدار زنده یاد مرتضی اما چه خوب بود اگه شما هم به جامعه هنر حد اقل یه تسلیتی میگفتی به هر حال هر کسی به هنر و هنرمن احترام نزاره شما که دیگه باید احترام بزاری ، انشا الله که شما 100 سال دیگه زنده باشی ولی اگه این شرایط بر عکس بود و مرتضی بود و شما نبودین شک ندارم که مرتضی حد اقل یک تسلیتی میگفت و همین چیزها هم مرتضی رو مهبوب دلها کرد
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
منم شمارو نمیشناسم . هرچی باشه مرحوم پاشایی صداش از شما بهتره . بله دیگه شما فقط آقای خاتمی میشناسی که تولدشو تبریک بگی
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸
چرا چرت وپرت میگی؟ یک نفر دوست نداشته تسلیت بگه به من و تو چه
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
شما از فرهنگ حرف نزنید لطفا
وخواهشا به هواداران پاشایی عزیز توهین نکن
شما اگکه فرهنگ داشتی یه تسلیت می گفتی نه که بخوای با جو عمومی تقابل کنی
اینها نشون از غرور بیجای حبابی شما دداره
از شما بزرگترش تسلیت رو گفتن شما که عددی نیستید
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
حالا تو که عددی هستی آقا مجید وادعا میکنی همه تسلیت دادن چرا اینقدر به شما وبقیه کسانی مثل تو که الویه را از کوشت کوییده تشخیص نمی دهند براشون تسلیت نگفتن خانم توسلی اینقدر مهم شده
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
تو به جمعیت نزدیکه 2000 نفر درتهران 15 میلیون نفری میگی جو عمومی؟
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
راستی شاید آن کامنت های توهین آمیر به شما از طرف خودتان و با آیدی های خودتابن بوده و از پیش طراحی شده که پاشایی و طرفدارنشان را زیر سوال ببرید ! شما همیشه با چندتا کامنت در مورد کل طرفدارهای یک شخص قضاوت میکنید ؟ البته انتظاری بیشتر از این از شما نمیره
امیرعباس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
توکه وجود نداری رو کامنت هایت یک نام بگذاری ،اضهار نظرت ثابت کرد تو دیگه تعطیله تعطیل هستی قرصاتم دیگه جواب نمیده
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
یه ئچیز هست که میگن حسود هرگز نیاسود محبوبیت پاشایی با کارهای شما کم نمیشه مرتضی رو خدا عزیزش کرد وانقدر محبوبه که ئنگو نپرس
اما حسادت خوب نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
من معذرت میخوام خانم .....
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
برو عمو .... حسادت چیز خوبی نیست
این خداست که عزت میده و به این مرحوم داده. روحش شاد
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
خب الحمد الله مامور عزت های خدا در زمین هم خودشا نشون داد معرفی میکنم "اکبر عزت"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۸
ميخواستي حرف زيادي نزني چوبش هم نخوري والا
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
اینم منطق که مدعیش بودید
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۸
وقتی خراب کردی بهتربود شورش نمیدادی
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
من با نظر سركارخانم توسلي موافقم.بي احترامي و توهين رو از طرف هيچ قشري نمي پذيرم ولي اينكه صداي خواننده اي باب طبع كساني نباشه يه امر طبيعيه.اينكه يك نفر ،يك فوتباليست يا يك خواننده رو نشناسه جاي تعجب نيست.اينكه طرفداران مرحوم پاشايي سنگ تموم گذاشتند يك كار خوبيه ولي اينكه توقع داشته باشيم همه آحاد اين مملكت سليقه طرفداران يك فرد معروف رو داشته باشند كار اشتباهيه. اينكه زير پوست اين جامعه چي ميگذره نبايد باعث بشه كه به ساير سليقه ها و حتي سليقه هاي مخالف توهين كنيم.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
حتما صدای شما خوبه
واقعا چقدر مغروری
خوبه تو هالیوود نبودی وگرنه چیکار می کردی
خدا ادمها رو به اندازه جنبه شون چیزی میده
حالا فهمیدم واسه چی این همه بازی کردی محبوب نشدی دلیلش همین بوده باشه
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
روح مرتضی پاشایی شاد اما هر کس نظر و سلیقه ای داره که قابل احترامه. مردم ما تحت تاثیر جو قرار میگیرن و به شدت هم مرده پرست هستن.
س ن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
خب خوشش نمیاد از این سبک موسیقی. زوریه؟ اصلا دوست نداره تسلیت هم بگه هر چند که ایشون ابراز تاسف کرده. من نه ارتباط چندانی با بعضی از فیلم های خانم توسلی برقرار کردم نه با آهنگ های آقای پاشایی مرحوم. ولی واقعا آدم متاسف میشه واسه مرگ دردناک این عزیز و فرهنگ عده ای که به اصطلاح طرفدار هنر هستند و این جور رفتارها ازشون سر میزنه. به هر حال اون مرحوم با عزت و احترام به خاک سپرده شد. روحش شاد.
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
آخه من نمیدونم این چه روشی است که شما به اصطلاح طرفداران پاشایی راه انداختید ،نصف اونایی که جلوی بیمارستان تجمع کرده بودند اصلا نمی شناختنش فقط میدیدند جو یکم آزاده امده بودند بعد هم یک صفحه باز کردن که باید شما در این صفحه یک پیام تسلیت بگذارید اگر هدف مخاطب جمع کردن بوده برای سوءاستفاده های شخصی وکسب درآمد این راه کمی دمده شده اگر هم نیت خیر بوده که نبوده دیگر نگذاشن تسلیت مستحق این همه توهین نبوده خانم توسلی
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
مریم خانم فکر نکن اینها اومدند واسه مرده پرستی بود
نه اینها به عشق مرتضی عزیز به عشق صاف وبی الایشی اش اومده بودند
چیزی که الان خیلی کمه اما مرتضی عزیز داشت با اون همه مقامش وبه خاطر همون همه قدردانش بودند
غلام
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۴
والا ما با خونوادمون زندگی میکنیم بعضی وقتا یه کارایی میکنن که من شگفت زده میشم. خانوادمون هم گاهی ناشناخته و غریب به نظر میرسه. اون وقت شما چطور فهمیدی مرحوم پاشایی بی آلایش و صاف و ساده بودن؟
شهرام
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
این مجید از اون دسته آدم هایی است که همه مراسم های ختم تو تهران را میره وبه هرکدوم هم که میرسه میگه "خدارحمتش کنه من کاملا میشناختمش آدم صاف و بی آلایشی بود "من قول میدم قبل از فوت









این مجید از اون دسته آدم هایی هست که همه مراسم ختم تو تهران را میره وهرکدو هم که میرسه میگه "خدا رحمتش کنه آدم صاف و بی آلایشی بود"
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
تو خودت كي هستي كه درمورد ديگران اظهار نظر ميكني .تويي كه به خاطر شباهت به ديگري نون ميخوري
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
شباهت به کیه بگین ما هم بدونیم بابا؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
من قصدم توهین نیست به هیچ کس، هیچ قوم و هیچ جنسیتی. اما مایه تاسفه که یاد گرفتیم فقط دنبال جنازه بیفتیم یا از هنرپیشه ای امضا بگیریم و برای یک کشتی گیر یا ... در فرودگاه گل ببریم.
از همه سوال می کنم آیا از کوچه ی بغلی خبر دارید که توش مریضی هست مثل مرتضی که نه کسی داره و نه پولی؟
آیا موقع سوار شدن به مترو و اتوبوس به پیر مرد یا مریضی اجازه ی سوار شدن میدید؟
آیا هنگام رانندگی به راننده ی مقابل تعارف میکنید که بره، درست مثل زمانی که به همان شخص واسه رفتن توی توالت ده دفعه تعارف میزنید؟
آیا در مراسم ترحیم سعی کردید دستمال کاغذی هاتون رو بیرون نریزید و زحمت رفتگر بیچاره رو زیاد نکنید؟
تا حالا سعی کردید جلوی کسی را بگیرید که پشت ماشین نوشته یا زینب و بعد دنبال ناموس مردم راه میوفته؟
اینها درده نه کامنت گذاشتن هانیه و یا طرفداری نکردن از یک نفر که ما دوستش داریم.
اندازه یه میلی متر چشماتون رو باز کنید.
غلام
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۶
یه میلیون بار لایک
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
والا آقای مرحوم پاشایی که در بیمارستانی بستری بود که یک شب اونجا برابر با کل





























































































































والا مرحوم پاشایی در بیمارستانی بستری بودن
که هزینه یک شب آن برابر با کل حقوق یک سال منه
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
حالا این هانیه توسلی که هست چه کارهه؟
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
شما زیاد خودش و خودشا ناراحت نکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
هر کس مثل من فکر نکنه خیلی احمقه
هرکس به چیزهایی که من علاقه دارم علاقه نداشته باشه هم بی سلیقه است هم نادان

هرکس طرز فکرش مثل من نباشه هم نادان هست،هم بی فرهنگ،هم عقب مانده وامل

من همه چیز را میدانم در هر رشته ای وهر موقعیتی و هر زمینه ای صاحب نظرم و عقلم از همه بیشتر هست

مرگ بر مخالف من

همهیشه بهترین نظر ونکته در سراسر جهان از ان من است

فکر نکنید من خود خواه و خودشیفته هستم

اتفاقا من خیلی ساده وصادق هستم و در عین حال بسیار پیچیده ،همتون از دیدن من حیرت میکنید وناخوداگاه تشویق وتحسینم میکنید
هیچکس نمیتواند از درون من سر در اورد

من یک ایرانی وطن پرست هستم در عین حال همیشه ماهواره نگاه میکنم وطرز فکرم هم خیلی مدرن وخارجی هست

من یک ایرانی هستم؟
ناشناس
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۲
دوباره قرصتا دیر خوردی؟چند بار باید بکم فکر سلامتیت باش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱
متاسفم
که حسادت به جامعه دوستدار یه هنرمند متوفی این خانم را به سقوط نزدیک کرد....
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
اصلاچرا به این خانم اهمیت میدین طفلکی محبوبیت نداشته می خواسته بیاد یه یاوه ای بگه خودش رو نشون بده من که اصلا نمی شناسمش اسمش به گوشم نخورده بود
زهره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
توسلی از تو انتظار این برخورد زشست رونداشتم فردا که مردی ببینم چیکار میکنندواست یه نفر هم نمیاد
سایه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
بنده کاملا با خانم توصلی موافقم. مشکل اینجاست که شما خانم توسلی و گفته ایشان رو درک نکردین. بخاطر اینکه جنس نگاهها و دیدگاهها متفاوت هست. کسی که تا دیروز کسی نمی شناختش الان شده ورد زبان همه.
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
شروع این جو زدگیا از انتخابات سال 88 بود.
امیر
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
تو این کشور خیلی ها اقدیی شدن تقصیر مردم نیست ازادیه بیان نیست خواهش میکنم یه کم به هم احترام بذاریم مخصوصان به هنرمندانمون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹
برای این خانم هنرمند متاسفم کلا تمامم ملتو بی فرهنگ دونسته .بهتره یه کم برای خودش دعا کنه تا از خود شفتگیش کم بشه .البته بهشون حق میدم که از برخورد نامناسب بعضی افراد ناراحت باشه.ولی حق نداره همه جامعه رو بی فرهنگ محسوب کنه اگه نمیتونه به نظر دیگران احترام بذاره و اونو جار میزنه همون بهتر که ارتباطشو قطع کته.
ترانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
با سلام.
من جزو کسانی بودم که بازی خانم توسلی رو خیلی دوست دارم ولی به نظرم رفتار و برخورد ایشون با قضیه ی فوت اقای پاشایی درست نبود.
اگر ایشون اقای پاشایی رو نمیشناختن میتونستن اصلا تسلیت نگن نه اینکه بیان و بگن من ایشونو نمیشناختم از کاراشم خوشم نمیومد. درسته که سلیقه ی افراد با هم متفاوت هست اما بیان کردن این موضوع که ایشون از سبک پاشایی خوششون نمیومد در اون زمان و با اون لحن چندان کار جالبی نبود. اگر میخواستند بگویند که مثلا من خیلی باکلاس هستم و موسیقی های خاص گوش میدهم میتوانستند در عنوان دیگری این را بیان کنند. در ان وهله ی زمانی که هواداران مرحوم پاشایی عزادار ایشان بودند بالطبع به اینگونه صحبت خانم توسلی واکنش نشان میدادن.
من خودم از طرفداران اقای پاشایی نبوده ام. هرچند صدای بسیار زیبایی داشته اند اما به دلیل اینکه معمولا غمگین خوانده اند من گوش نمیدادم. چون با روحیاتم سازگار نبود و ایشون رو تا یکی دو ماه قبل از فوتشان نمیشناختم. اما وقتی خبر فوتشون رو شنیدم بسیار ناراحت شدم و برای هواذارانشون هم احترام قائل هستم.
خانم توسلی عزیز که برای فرهنگ کلامی مردم ما متاسف هستند باید بدونن که کلام خودشئن هم عاری از طعنه و بی احترامی نبود.
اما درحالت کلی امیدوارم روزی برسه که هممون یاد بگیریم نظرات مخالف و انتقادلتمون رو با نهایت ادب و دور از اهانت بیان کنیم.
پیروز باشید.
روح جناب پاشایی هم شاد باد