بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
توسط واحد تحلیل کارگزاری بهمن بررسی شد:

آثار طرح های "کچاد" بر روند سودآوری

تولید و مصرف سنگ آهن می بایست براساس نوع فرآیند تولید فولاد انجام گیرد. صنایع فولاد به روش احیا مستقیم نیاز به کنسانتره سنگ آهن 67 درصد و در روش کوره بلند به سنگ آهن دانه بندی با عیار 61 درصد دارد.
کد خبر : ۱۳۸۸۴۸
نویسنده :
مریم رحمتی

درباره شرکت

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در چهارم خرداد 1371 به ثبت رسید. شخصیت حقوقی شرکت در مرداد 1376 از دولتی به خصوصی تغییر یافته و در تاریخ 1382 به شرکت سهامی عام تبدیل و در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است.

موضوع فعالیت شرکت

اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره از آن، تولید گندله، تولید سنگ آهن های دانه بندی شده و تولید محصولات فولادی

سرمایه شرکت

آثار طرح های

سهامداران

آثار طرح های

وضعیت شرکت در صنعت

تولید و مصرف سنگ آهن می بایست براساس نوع فرآیند تولید فولاد انجام گیرد. صنایع فولاد به روش احیا مستقیم نیاز به کنسانتره سنگ آهن 67 درصد و در روش کوره بلند به سنگ آهن دانه بندی با عیار 61 درصد دارد.

شركت در صنعت كانه هاي فلزي فعاليت مي كند و در بين شركتهاي فعال در اين صنعت با حجم فروش معادل مبلغ29.491.675 ميليون ريال در رده ی اول قرار دارد. نمودار زیر نشان میدهد که سهم شرکت از کل تولیدات کنسانتره کشور 44 درصد میباشد.

آثار طرح های

برآورد تولید و فروش

برآورد تولید

آثار طرح های

برآورد مقدار فروش

آثار طرح های

طرح توسعه شرکت مبنی بر افزایش ظرفیت واحد گندله سازی تا 4 میلیون تن در برآورد لحاظ شده است؛ شرکت هم اکنون مقدار 3 میلیون و 400 هزار تن گندله را در بودجه در نظر گرفته است.

برآورد مبلغ فروش

آثار طرح های

نرخ فروش کنسانتره به شرکت فولاد مبارکه و فولاد خوزستان به ترتیب 14 و 16 درصد نرخ بیلت فولاد خوزستان و برای گندله 23 درصد نرخ بیلت فولاد خوزستان در نظر گرفته شده است. همچنین متوسط نرخ بیلت فولاد خوزستان برای 6ماهه دوم 93 و سال 94 و به ترتیب 1 میلیون و 550 هزار تومان و 1 میلیون و 600 هزار تومان برآورد شده است.

برآورد بهای تمام شده ی کالای فروش رفته

مواد مستقیم

مواد مصرفی برای تولید کنسانتره و سنگ آهن، سنگ آهن خام استخراج شده از معادن و برای مجتمع گندله سازی، کنسانتره ای است که شرکت تولید و به مجتمع انتقال میدهد.

آثار طرح های


آثار طرح های

نرخ مصرف کنسانتره برای تولید گندله 1.1 میباشد.

بهای تمام شده ی کالای فروش رفته

آثار طرح های

برای سال 94 ،هزینه های برق و سوخت مصرفی و هزینه دستمزد مستقیم 25 درصد رشد داده شده است.

بهره ی مالکانه

طبق بند 55 قانون بودجه کل کشور معادن سنگ آهن باید 30 درصد مبلغ کنسانتره و سنگ آهن دانه بندی فروش رفته و کنسانتره انتقالی به واحد گندله سازی را به دولت پرداخت کنند که این مبلغ برای 6ماه دوم 93و 94 محاسبه گردیده و به بهای تمام شده کالای فروش رفته اضافه شده است.

صورت سود و زیان

آثار طرح های

جزئیات طرح های توسعه

طرح احداث کارخانه فولاد چادرملو (احیا و ذوب) در جوار گندله سازی اردکان: تولید سالیانه 1 میلیون تن فولاد خام و 1.55 میلیون تن آهن اسفنجی، بهره برداری خرداد ماه 1395

طرح احداث نیروگاه: ظرفیت تولید اسمی 500 مگا وات برق برای تامین برق مورد نیاز طرح های فولادسازی

طرح های اجرایی آتی

طرح احداث گندله سازی جدید به ظرفیت 2میلیون و 500هزار تن گندله، بهره برداری 4 سال پس از عقد و تنفیذ قرارداد

طرح توسعه و افزایش ظرفیت کارخانه گندله سازی اردکان تا 4 میلیون تن

شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه( سهامی خاص)

شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه به منظور اجرای طرح تولید آهن و فولاد با مشارکت 65 درصدی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و 35 درصدی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در سال 1391 تشکیل گردید.

ظرفیت اسمی بخش فولاد سازی 650 هزار تن شمش فولاد است که اسفند 1396 به بهره برداری میرسد. ظرفیت اسمی بخش نورد 450هزار تن و تاریخ بهره برداری اسفند 1393 میباشد.

واحد خدمات سرمایه گذاری کارگزاری بهمن

مهدیه انصاری
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
باران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴
کچاد سهمی برای تمام فصول ....
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
دو قلوهای معروف همیشه به سهامدارن استفاده رسانده اند حتی در شرایط سخت پس کگل. کجاد . ومعادن. فولاد. وکل سهام بنیادی را نگهدارید؟؟؟؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
يك تحليل اصولي و زيربنايي و دلايل افت شديد اين سهم را اعلام كنيد!
من كه از بابت خريد كچاد و كگل به شدت ضرر كردم! خريد كگل 1250 و كچاد هم 1050 تومان است!! تا كي ميخواهيد حرف‌هاي قشنگ تحويل سهامداران بدهيد! تا كي اميد واهي به مردم بدهيد؟؟!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
با پایان موفقیت امیز هسته ای بدانید هیچ سهم بنیادی را براحتی نمیتوانید بخرید.تاپیکو. مس. ومعادن. سنگ اهنیها سیمانیهاو.و.و. الهی ایران زمین را موفق بدار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
باید بدونید بازار در حالت جو روانی قبل از تصمیمات هسته ای به سر می بره و الان خیلی ها فکر میکنند بعدش بازار داغون میشه اما بدونید دوحالت بیشتر نداره
اول اینکه توافق کامل بشه که احتمالش ضعیفه ولی اگه بشه که دیگه کسی نمیتونه این سهم های بنیادی را بخره چون همش صف خرید سنگین خواهد شد
ولی دومی که احتمالش بیشتره اینه که توافق در کلیات بشه و تمدید مذاکرات که اونم شاید اولش بازار را یکم نگه داره اما بدونید در دراز مدت بازار به حالت بدون استرس میره و بازم این سهم های بنیادی هستند که ارزش دارند
و راه سومی که منجر به شکست مذاکرات بشه به نظرم وجود نداره
پس اشتباهه که سهم های باارزشی مثل کچاد ومعادن
کگل فولاد و ... را رد کنید
خود دانید