بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۸
صنعت خرده فروشی با تک نماد شرکت قاسم ایران عنوان نخست پربازده ترین گروه را به دست آورد و بدین ترتیب این سهم تازه وارد بورس طی دومین تا ششمین روز معاملاتی خود بازدهی مثبت بیش از 27 درصدی را به سهامدارانش هدیه کرد.
کد خبر : ۱۳۸۸۷۵
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای با بازدهی مثبت دو درصدی شاخص کل خاتمه یافت، به گونه ای که نماگر بازار سرمایه از 76 هزار و 589 واحد در اولین روز از هفته به 75 هزار و 248 واحد طی چهارشنبه همان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت خرده فروشی با تک نماد شرکت قاسم ایران عنوان نخست پربازده ترین گروه را به دست آورد و بدین ترتیب این سهم تازه وارد بورس طی دومین تا ششمین روز معاملاتی خود بازدهی مثبت بیش از 27 درصدی را به سهامدارانش هدیه کرد.

بعد از آن گروه های فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی و نیز عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم در ردیف های بعدی قرار می گیرند.

این در حالی است که افت قیمتی بیش از هفت درصدی سهام شرکت تأمین ماسه ریخته گری موجب شد تا گروه سایر معادن به عنوان کم بازده ترین صنعت از میان صنایع مختلف شناخته شود.

در پی آن گروه ابزار پزشکی با تک سهم شرکت کنتورسازی ایران و پیمانکاری صنعتی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص می دهند.

براساس اطلاعات موجود، در مجموع طی معاملات هفته گذشته سهام 415 مجموعه در بورس معامله شدند که بازدهی مثبت رهاورد تنها 130 نماد بود، 279 شرکت بازدهی منفی محقق ساختند و در نهایت نیز معاملات سهام شش مجموعه بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی پایان پذیرفت.

براساس این گزارش، شرکت آلومینیوم ایران با تحقق بازدهی مثبت بیش از 54 درصدی عنوان پربازده ترین سهام را از آن خود ساخت.

این مجموعه تولیدکننده شمش آلیاژی پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری خود براساس عملکرد شش ماهه نخست را با تعدیل مثبت 231 درصدی سود برآوردی و پوشش 48 درصدی سود برآوردی یک هزار و 189 ریالی عنوان کرد و در پی بازگشایی نماد پس از اعلام این تعدیل مثبت سود برآوردی، بازدهی مثبت حدود 50 درصدی را برای سهامداران خود به ارمغان آورد.

بعد از "فایرا"، شرکت پارس خودرو در جایگاه دوم پربازده ترین سهم بورس طی هفته گذشته قرار می گیرد. این مجموعه خودروساز نیز در حالی طی عملکرد دوره شش ماهه نخست سال مالی جاری زیان 318 ریالی را برآورد کرد و 78 درصد آن را پوشش داد که در آخرین پیش بینی درآمد سود 14 ریالی را برآورد کرده بود.

بدین ترتیب امروز نماد معاملاتی "خپارس" در پی انتشار عملکرد نیمه نخست امسال با رشد حدود 35 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که سهام شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه معاملات نیز طی معاملات هفته گذشته بازدهی مثبت 68.68 درصدی را کسب کرد.

اما در مقابل شرکت های قند نیشابور، لامیران و قطعات اتومبیل بازدهی منفی را محقق کردند و در جایگاه های نخست کم بازده ترین سهام قرار گرفتند.

بانک حکمت ایرانیان، ایران خودرو و سایپا نیز مجموعه هایی هستند که عنوان نقد شونده ترین سهام به آنها اعطا شد و در مقابل آن، شرکت های بهمن لیزینگ، گلوکوزان و سیمان سفید نی ریز در انتهای این جدول قرار گرفتند.

در ایان این گزارش می افزاید، معاملات هفته گذشته بورس در حالی پایان پذیرفت که تعداد 97 هزار و 395 کد معامله با جابه جایی بیش از هفت میلیارد و 322 میلیون سهم طی 540 هزار و 117 دفعه معامله، ارزشی به مبلغ 17 هزار و 195 میلیارد ریال رقم زدند و شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنعت سیمان با حجم معاملاتی بیش از 539 میلیون سهم به عنوان پرگردش ترین و در مقابل آن شرکت سیمان سفید نی ریز به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر