بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
کد خبر : ۱۳۸۹۲۱
برترین ها:شما هم می توانید فضایی کاملا متفاوت، شاد و رنگارنگ و در عین حال شیک در قسمت های مختلف خانه تان خلق کنید، بشرط آنکه با اصول بکارگیری رنگ های شاد در خانه آشنا شوید.

اتاق نشیمن

غیررسمی و دوستانه بودن این فضا، چیزی است که در وهله اول بچشم می خورد و یا ناخودآگاه احساس می شود، و چیزی که رسمیت را از این اتاق گرفته، تضادِ میان «پرتره» بزرگ روی دیوار و کاغذ دیواری با طرح «گلهای چینی» که پرتره بر آن نصب شده، و نیز انتخاب رنگ های شاد و متنوع در این اتاق است. طراح، جسورانه به انتخاب رنگ ها دست زده و یکی از دلایل موفقیت او بکاگیری صحیح رنگ های خنثی (سفید، سیاه و قهوه ای) در این فضای نشیمن است.

خانه ای شاد با رنگ های جیغ

اتاق نشیمن

انتخاب رنگ در لطافت و جذابیت این فضا نقش بسزایی دارد؛ مبل راه راه صورتی/سفید، و دیوار آبی کمرنگ، و تابلویی بسیار بزرگ با رنگ سفید بر دیوار. گل میزهای سبز پسته ای در کنار مبل ها ضمن ایجاد تضاد، لطافت این اتاق را همچنان حفظ کرده است.

خانه ای شاد با رنگ های جیغ

ورودی

طراح در قسمت ورودی خانه نقوش و رنگ ها را جسورانه بکار گرفته است. رنگ قرمز در کلاهک لوستر و آباژور با رنگ قرمز در هماهنگ شده و تضاد چشمگیری با رنگهای خنثی سیاه و سفید ایجاد کرده است. تضاد دیگری که در این فضا به چشم می خورد، میان سرامیک های هندسی و نقوش منحنی روی دیوار و سقف است.

خانه ای شاد با رنگ های جیغ

آشپزخانه

قرارگرفتن رنگ آبی فیروزه ای روشن کابینت ها در کنار رنگ سفید آجرهای آشپزخانه، فضایی آرامبخش خلق کرده است. طراح با کمی استفاده از رنگ قرمز (در چهارپایه ها و گلدان) و سبز پسته ای این فضای آرام را متنوع کرده است.

خانه ای شاد با رنگ های جیغ

اتاق غذاخوری

تضاد قرارگیری پرتره ای بزرگ بر دیوار سورمه ای رنگ، چشم را بخود جلب می کند و از رسمیت اتاق غذاخوری کم کرده و در عوض موجب سرگرم کنندگی آن می شود. رنگ سبز روشن در صندلی ها فضا را زنده کرده است.

خانه ای شاد با رنگ های جیغ

فضای خصوصی خانواده

جالب ترین و متفاوت ترین ایده طراح در این اتاق نشیمن، استفاده از مبلمان مخملی طرح ال با رنگ آبی نفتی در کنج این اتاق است که حس صمیمیت را به ما القا می کند. کاغذ دیواری طرح چوب و قاب عکس های روی دیوار و میز کوتاه وسط اتاق ظاهری مدرن به این فضا داده است.

خانه ای شاد با رنگ های جیغ

اشیا هنری و تزیینی در هال

تابلوهای هنری در بالای میز آینه ای، ظاهری متفاوت و شیک به این فضا بخشیده است.

خانه ای شاد با رنگ های جیغ

کتابخانه

طراح، بخاطر استفاده از رنگ سبز سیر در سطح وسعیی از دیوار و کتابخانه، (برای حفظ تعادل رنگی) از یک رنگ خنثی (کرم/قهوه ای) در کاناپه و نیمکت اتاق بهره گرفته است.

خانه ای شاد با رنگ های جیغ

اتاق خواب اصلی

کاغذدیواری هایی با نقوشی از گیاهان فضای اتاق را همچون بهشت کرده است. رنگ سبز در تاج تخت، والان های پنجره، نشیمن سکویی پایین پنجره، قاب آینه دیواری و صندلی های جلو تخت تکرار شده است و با سبزی درخت های کاغذدیواری بخوبی هماهنگ شده است. در این اتاق برای باز کردن رنگ ها از هم، از رنگ سفید بخوبی استفاده شده است (چهارچوب پنجره، روتختی و رو بالشی، کلاهک آباژور).

خانه ای شاد با رنگ های جیغ

حمام کودک

در این سرویس بهداشتی، کاشی های سیاه و سفید حمام (اثر گرافیکی موریس اشر) با گورخر های سیاه و سفید بخوبی هماهنگ شده و قرار گرفتن رنگ قرمز در میان این دو رنگ خنثی، بالاترین تضاد را ایجاد کرده و ظاهری جذاب و شاد به این سرویس بهداشتی بخشیده است.

خانه ای شاد با رنگ های جیغ
اشتراک گذاری :
ارسال نظر