بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱
با تشدید رقابت میان شرکت‌های طراح برنامه‌های پیام رسان همراه ، واتس آپ هم اعلام کرد که به منظور افزایش امنیت، پیام‌های کاربرانش را رمزگذاری می‌کند.
کد خبر : ۱۳۸۹۲۹
به گزارشافکارنیوز،این به روزرسانی در مورد همه پیام‌های ارسالی و دریافتی از طریق واتس آپ صدق کرده و کاربران گوشی‌ها و تبلت های آندروید را در بر می‌گیرد.

پیش از این اپل هم اعلام کرده بود، داده های کاربران سرویس پیام رسانش را به طور کامل رمزگذاری می کند. همچنین برخی برنامه های جدید رقیب مانند تلگرام نیز از چنین قابلیتی برخوردار هستند و به طور پیش فرض از روش مذکور استفاده می‌کنند.

این شرکت همچنین مدعی شده که در صورت درخواست نیروهای قضایی و انتظامی حتی خودش هم قادر به قفل شکنی این رمزگذاری نخواهد بود و لذا حتی در صورت صدور حکم دادگاه هم دسترسی به سوابق چت های کاربران غیرممکن است. البته کارشناسان می‌گویند، در این صورت هم روش‌هایی برای قفل شکنی وجود دارد و داده‌های کاربران در امان نخواهد بود.

کاربرانی که بخواهند از این خدمات بهره مند شوند باید آخرین نسخه از نرم افزار یاد شده را بر روی گوشی یا تبلت خود نصب کنند. واتس اپ مدعی است بیش از شش ماه وقت صرف رمزگذاری برنامه همراه خود کرده و علاوه بر آندروید به زودی کاربران آیفون و آی پد هم از خدمات یاد شده استفاده خواهند کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
میم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
واتس اپ
آپ نداریم، اون اپ هست یعنی اپلیکیشن.
واتس اَپ