بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۸
کد خبر : ۱۳۸۹۹۸
شبکه های اجتماعی به قدر کافی انسان ها را از هم دور ساخته،حالا فرض کنید انسان های تنهای حاضر در شبکه های اجتماعی بخواهند اوقاتشان را با سگ سپری کنند و آن اوقات را نیز به اشتراک بگذارند! چه شود.

به گزارشنافعبه نقل از الفبا:در دهه گذشته و ایام پیش از آن نگهداری از سگ در منزل امر شایعی نبود و معدود افرادی که دچار این عمل غیرشرعی و سنت شکنانه بودند هم سعی در مخفی نگاه داشتن این موضوع از دید و نظر سایرین می نمودند ولی در چند سال اخیر این اتفاق چراغ خاموش به میزان چشمگیری افزایش یافت و وارد فاز علنی و تبلیغی خود شد.

حتما برای شما هم پیش آمده که در خیابان به اعلامیه های آرایشگاه ویژه سگ ها و یا کلینیک های تخصصی عمل زیبایی سگ! و این اواخر مهد های سگ! برخورده باشید و نکته جالب توجه آن است که غالب این آگهی ها با مجوز رسمی و ثبت شده نهادهای زیربط صورت می پذیرد.

کم نیستند فعالین شبکه های اجتماعی که به عکس پروفایل خود که از سلفی با سگشان است مفتخرند و بی پروا عکس های یهویی خود با سگشان را که معمولا با پسوند و یا پیشوند "بهترین دوستم” یا "یار تنهایی ام” و "رفیق باوفایم” است را نشر می دهند و دم از مهربانی با حیوانات می زنند!

عکس با سگ تا جایی فراگیر شده است که به تازگی آتلیه های عکاسی حیوانات هم در پایتخت شروع به کار کرده و از علاقه مندان ثبت لحظات زیبای حیوانات خانگی! برای حضور در این محل دعوت می نمایند.با یک وبگردی ساده نیز می شود به تعداد قابل توجه این آتلیه ها پی برد. جالب آنکه در منوی اکثر آنها گزینه حیوان قرضی هم وجود دارد که با انتخاب آن حتی افرادی که صاحب حیوان نیستند می توانند از حیوانات موجود در آتلیه نیز استفاده نمایند و با در آغوش کشیدن آن ها به ثبت عکس بپردازند!

مشخص نیست که حضور سگ ها در شبکه های اجتماعی را باید به پای گستردگی این شبکه ها گذاشت و یا اینکه تعداد سگ های خانگی آنقدر زیاد شده که ردپایشان در فیس بوک و واتس آپ و تلگرام و وایبر و اینستاگرام هم دیده میشود. تعداد پست های سگی! در میان صفحات شبکه های اجتماعی قطعا رقم قابل توجهی می باشد.

اخیرا برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی برای الحاق به مجازات اسلامی پیشنهاد داده‌اند که به موجب آن: «نه‌تنها سگ‌گردانی در شهر که معامله و نگهداری این حیوان‌ها در خانه نیز مجازاتی مانند ۷۴ ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا ۱۰ میلیون‌ تومان خواهد داشت.»

باید دید در صورت تصویب و اجرایی شدن این قانون تغییری در روند به سرعت روبه رشد نگهداری از سگ در خانه که موجودی نجس العین است رخ خواهد داد یا خیر؟ و آیا از شهوت رو به فزونی ثبت لحظات مشترک با این حیوان کاسته می شود؟


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
داعشی کش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
برای بار هزارم زندگی خصوصی کسی به کس دیگر هیچ ارتباطی ندارد!!!
من اگر نیکم و بد تو برو خود را باش/ هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت.
حافظ شیرازی
علی
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
دوست عزیز انسان موجودی اجتماعی است . اگر زندگی خصوصی است در شبکه اجتماعی چرا این کامنتها را گداشتند
ناشناس
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
سگ گردانی کف خیابان، زندگی خصوصی است آیا ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۳
کجای قضیه غیرشرعیه
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
آقا جان به من و شما چه؟
زورتون میاد ؟
اصلا دوست دارن با تمساح بگیرن
بازم به کسی مربوط نیست
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
اینا همونایی هستن که تو عمرشون یکبار هم نماز نخوندن عزیز
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۶
اینا با سگ که حیوان نجسی است چطور روبوسی میکنند . ادم یاد شعری از سعدی میوفته که خیلی ها قبولش دارند ولی از معناش به دور هستند
تن آدمی شریفست به جان آدمیت نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشمست و دهان و گوش و بینی چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
خور و خواب و خشم و شهوت شغبست و جهل و ظلمت حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت
به حقیقت آدمی باش وگرنه مرغ باشد که همین سخن بگوید به زبان آدمیت
مگر آدمی نبودی که اسیر دیو ماندی که فرشته ره ندارد به مقام آدمیت
اگر این درنده‌خویی ز طبیعتت بمیرد همه عمر زنده باشی به روان آدمیت
رسد آدمی به جایی که بجز خدا نبیند بنگر که تا چه حدست مکان آدمیت
طیران مرغ دیدی تو ز پای‌بند شهوت به در آی تا ببینی طیران آدمیت
نه بیان فضل کردم که نصیحت تو گفتم هم از آدمی شنیدیم بیان آدمیت
ناشناس
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۴
علی خان این شعرهایی که نوشتی اصلا ربطی به جمله خودت نداره !!! رو بوسی با سگ چه ربطی به مفهوم شعرات داره؟!!! معلومه خودت معنی تحت الفظی شعر رو میبینی. در بیشتر منابع مربوط به روانشناسی میگن که انسان باید یه چیزی رو تو زندگیش مشغله ذهنش کنه تا بتونه در مواقع سخت باهاش آرامش پیدا کنه مثلا موسیقی - فیلم - کتاب خوانی - .... جیز دیگه. یکی از این موارد نگهداری حیوانات هست یکی کفتر نگه میداره و یکی سگ. حالا مسئله بهداشتیش یه بحث جداییه. به نظر من اشکالی نداره آدم یه سگ نگه داره. من خودم میخوام یه توله سگ هاسکی بگیرم ولی چون اپارتمان هستم نمیشه.
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
چه بسا حیوان هایی که از ادم ها پاک ترن و ادم هایی که از حیوان ها نجس تر هستند
ناشناس
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
چه جالب. بنابر نظر ناشناس 07:04 آدم با سگش ارام می شه!
اینم خوبه
کبوتر با کبوتر باز با باز ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۲
حالم از این همه تظاهر به اروپایی بودن بهم می خوره ...بیشترشان فقط یه مدتی سگ رو نگه مبذارم بخ اندازه کافی که پز دادن رد می کنن و حیوون بیچاره رو آسیب می زنن
متاسفانه حس انسانی وحیوون دوستی دلشون نیست
ناشناس
UNITED STATES
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
خب بابا وقتی شوهر نیست چیکار کنن؟؟!!
عاطفه
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
تشبیه زیبایی بود!
ناشناس
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۶
عاطفه جان شما که از این تشبیه خیلی لذت بردی میدونی که خیلی موارد هست که شما ندیدی؟ حتما کاربردهای دیگه یی که شوهر داره رو از این سگشون انتظار دارن!!!! یعنی میشه؟!!!
عاطفه
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
شدن و نشدنش رو من اطلاعی ندارم شما گفتی که از بی شوهریه این کار!! من فقط میدونم که تو هیچ جای دنیا مردمش طرز فکر شما رو ندارن نسبت به نگهداری حیوانات!
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
اره خدایی جای شوهرو واسشون پر کرده دیگه
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
اگه میگی تو هیچ جای دنیا مردمش طرز فکر من رو ندارن نسبت به نگهداری حیوانات! چرا نوشتی تشبیه زیبایی بود؟ این یعنی اینکه یا عقده شوهر کردن داری و نمیتونی و یا اینکه از یکی خوردی و عقده ای شدی و شوهر رو با یه سگ برابر میدونی. حالا ببین تفکر کدوممون مشکل داره. من فقط از نوشته ها قضاوت میکنم حالا شما یه سنجنده دیگه یی دارید که با او قضاوت میکنید نمیدونم
ناشناس
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
جاهای دیگه دنیا به عقاید مردم کشورشون احترام میگذارن. وقتی عموم مردم این کشور مسلمون هستند و سگ رو نجس العین می دونند شما باید کمی رعایت اونها رو بکنید!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
بیاییند من شوهر.ایا تا کنون فکر کرده ایم که شاید همین سگها عامل بیماریهای زیادی در کشورمون هستند.سگ باید در صحرا و بیابان باشه نه در اتاق خواب.
ناشناس
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۶
از یارو پرسیدن اون پیه که بالای درخته ادمو گرم میکنه، گفت بخاری! گفتن بالای درخت؟ گفت مال خودمه هر جا دلم خواست میگذارم!
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
حضرت موسی اون همه معجزه نشون قومش داد، اونها رو از ظلم فرعون نجات دادو.. چهل روز رفت سر کوه، برگشت دید گوساله پرست شدن! چه انتظاری داری از اونایی که تو جامعه اسلامی، دینی و قرآن خوندن و یاد خدا رو با سگ (واسه مشغله ذهن و آرامش) عوض کردن!!
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
اخه اینی که الان گفتی چه ربطی داشت...شاید اون از تو که معلوم نیست دین و ایمانت چیه بیشتر به خدا فکر میکنه و اعتقاداتش بیشتره...
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
سگ مخلوق خداست پس نمیتونه نجس باشه.اصلا نجس یعنی چی؟ دوستان کلا از علم بی بهره هستند و در قرون وستا زندگی میکنند.اگر با افرادی که سگ یا گربه نگهداری میکنند معاشرت کنید میبینید افرادی بسیار مهربان هستند.
عباس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
ببین کوچولو من یه سوال ازت دارم. علم تو بیشتره یا خدا؟ خدا میگه سگ نجس است. پس نجس است. قرون وسطا دانشمند کوچولو.
ناشناس
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
شما املای کلمات رو باید تمرین کنی نه این که حکم فقهی بدید.
کاش دوستان مهربان شما همین قدر که برای سگشان دلسوز هستند برای مردم فقیر این کشور هم دلسوز باشند
ناشناس
AUSTRALIA
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
هیچ می دونستین سگ به خیلی ها تو این مملکت شرف داره. لااقل آزارش به کسی نمی رسه.
ناشناس
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
اصولا سگ کارش پاچه گرفته
پس اون خیلی ها تازه به سگ اقتدا کردند !!