بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
کد خبر : ۱۳۹۰۱۹

بانک‌ها در همه دنیا محلّی برای رفت ‌وآمد هستند و به عنوان نمادهای مالی یک کشور شناخته می‌شوند؛ از این رو باید ساختمان‌‌های زیبایی داشته باشند تا چهره خوبی از آنها در ذهن‌ها باقی بماند. در ادامه، با پنج بانک زیبا در دنیا آشنا می شویم که طبق نظرسنجی های مختلف انتخاب شده اند:

برج بانک چین

روزنه آنلاین

ساخت این برج در 18 آوریل 1985 میلادی آغاز و در سال 1990 نیز به پایان رسید؛ این برج در 17 می‌1990 نیز رسماً افتتاح شد. ارتفاع این برج 367.4 متر است؛ این برج بلندترین ساختمان هنگ‌کنگ و آسیا طی سال‌های 1989 میلادی تا 1992 بوده است. "برج بانک چین" اکنون چهارمین آسمان‌خراش مرتفع هنگ‌کنگ است.

گروه سرگرمی ROZANEH


بانک سرمایه‌گذاری اروپا

www.ROZANEHONLINE.com

"بانک سرمایه‌گذاری اروپ" که به اختصار "BEI" خوانده می‌شود یک موسسه مالی است که در سال 1958 میلادی تاسیس شده است. از ویژگی‌های منحصربفرد ساختمان این بانک این است که همه دفاتر آن به شکل V ساخته شده و با شیشه به‌ همدیگر متصل شده‌اند. کارگزاران این بانک را اعضای اتحادیه اروپا تشکیل می‌دهند. نکته مهم این است که نباید این موسسه را با بانک مرکزی اروپا اشتباه گرفت.

گروه سرگرمی ROZANEH


برج ایسبانک

www.ROZANEHONLINE.com

با 181 متر ارتفاع، "برج ایسبانک" تا سال 2012 میلادی بلندترین ساختمان کشور ترکیه بوده است. معماران این ساختمان مهندسان Swanke Hayden بوده‌اند. بسیاری این برج را با آسمان‌خراش "ترامپ تاور" در نیویورک مقایسه می‌کنند. این برج 52 طبقه اکنون چهارمین آسمان‌خراش مرتفع "ترکیه" و "بالکان" است. "ایسبانک" بین روزهای 23 اوت تا 26 می‌2000 میلادی آغاز به کار کرد.

گروه سرگرمی روزنه


بانک مکواری

گروه سرگرمی ROZANEH

"مکواری" به‌عنوان بزرگ‌ترین ارائه‌کننده خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه‌گذاری در "استرالی" شناخته می‌شود. این بانک در سال 1970 به‌عنوان شعبه‌ای از بانک بریتانیایی "هیل ساموئل" فعالیت خود را در شهر سیدنی، تنها با 3 کارمند آغاز کرد و در سال 1985 میلادی از "هیل ساموئل" تفکیک و به عنوان دومین بانک خصوصی استرالیا، تحت نام بانک مکواری ثبت شد.

www.ROZANEHONLINE.com


بانک توسعه اسلامی

گروه سرگرمی ROZANEH

"بانک توسعه اسلامی" که به اختصار "ISD" خوانده می‌شود، یکی از مؤسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو در تاریخ 20 اکتبر 1975 میلادی از سوی 22 کشور اسلامی و با سرمایه اولیه 755 میلیون دینار اسلامی تاسیس شد.

www.ROZANEHONLINE.com


اشتراک گذاری :
ارسال نظر