بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
از میان 99 شرکت کارگزاری مورد بررسی در گزارش مذکور بیشترین دفعات معاملات طی آبان ماه امسال همچون مهر ماه در شرکت کارگزاری مفید با بیش از 236 هزار دفعه معامله رقم خورده است. بعد از آن نیز شرکت های کارگزاری آگاه و حافظ در ردیف های بعدی قرار می گیرند.
کد خبر : ۱۳۹۰۸۲
نویسنده :
جمشیدی
خلاصه رتبه بندی شرکت های کارگزاری طی آبان ماه امسال از نظر دفعه معاملات آنها، ارزش معاملات الکترونیکی، معاملات عادی و نیز ارزش کل معاملات توسط شرکت بورس منتشر شده که در این گزارش در نظر داریم به معرفی شرکت های کارگزاری که در ردیف های نخست بپردازیم.

بیشترین دفعات معامله

براساس گزارش بورس نیوز، از میان 99 شرکت کارگزاری مورد بررسی در گزارش مذکور بیشترین دفعات معاملات طی آبان ماه امسال همچون مهر ماه در شرکت کارگزاری مفید با بیش از 236 هزار دفعه معامله رقم خورده است. بعد از آن نیز شرکت های کارگزاری آگاه و حافظ در ردیف های بعدی قرار می گیرند.

بیش از 15 درصد از کل ارزش معاملات از آن سه شرکت

کمترین دفعات معامله

این در حالی است که شرکت های کارگزاری ستاره جنوب، دنیای نوین و سی ولکس کالا از کمترین دفعات معاملات برخوردارند که البته توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که عمر فعالیت مجموعه های مذکور نسبت به سایر شرکت های کارگزاری مورد بررسی بسیار کمتر است.

بیشترین ارزش معاملات الکترونیکی

شرکت های کارگزاری مفید، آگاه و امین آوید نیز طی آبان ماه امسال همچون مهر ماه بیشترین ارزش معاملات الکترونیکی را از آن خود ساخته اند.

بیش از 15 درصد از کل ارزش معاملات از آن سه شرکت

در این بین ارزش معاملات الکترونیکی شرکت های کارگزاری دنیای نوین، آبتین استاک، آفتاب درخشان، سی ولکس کالا و صندوق صفر محاسبه می شود.

بیشترین ارزش معاملات عادی

شرکت های کارگزاری حافظ، آگاه و بانک پارسیان در ردیف های نخست این جدول قرار می گیرند و بیشترین ارزش معاملات عادی طی ماه گذشته به این مجموعه ها اختصاص دارد.

بیش از 15 درصد از کل ارزش معاملات از آن سه شرکت


ارزش کل معاملات

بیش از 70 درصد از کل ارزش معاملات اعم از عادی و الکترونیکی در حالی به 23 شرکت کارگزاری اختصاص دارد که شرکت های کارگزاری مفید، بانک صادرات ایران و حافظ بیش از 15 درصد از کل ارزش معاملات را از آن خود ساخته اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
پدیده را در یابید