بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
کد خبر : ۱۳۹۱۰۰
صراط:پدر یک دختربچه سه ساله که دخترش در شمال افغانستان هدف عمل سیاه قرار گرفته از دولت خواسته که عامل این سرنوشت شوم را به دادگاه کشانده و عدالت را در مورد او اجرا کند. این حادثه دو هفته پیش در منطقه «رستاق» در ولایت «تخار» رخ داد اما اکنون پدر این کودک سه ساله که صاحب پنج فرزند دیگر نیز است، فرزندش را برای مداوا و درمان به کابل، پایتخت افغانستان آورده و تلاش برای تحقق عدالت را نیز شروع کرده است. این مرد که «عبدل» نام دارد گفته زندگی دخترش ویران شده است.

این مرد هشدار داد اگر دولت عامل این حادثه به دخترش را محاکمه نکند، هر شش فرزندش را جلوی ساختمان ریاست جمهوری خواهد کشت و افغانستان را ترک خواهد کرد.

عبدل می‌گوید: مادر و همسر او نیز گفته‌اند در صورتی که عدالت اجرا نشود، خود را خواهند کشت.
این کودک سه ساله که نیلوفر نام دارد، مشغول بازی با همسن و سالان خود بود که از سوی مردی از همسایگانشان مورد تعرض قرار گرفت. این مرد ظاهراً می‌خواست نیلوفر را بعد از اقدامش بکشد که مادربزرگ نیلوفر او را با بدن خونین در نزدیکی خانه یافت و به بیمارستان منتقل کرد. نیلوفر اکنون برای درمان بیشتر به کابل منتقل شده و باید جراحی شود و پزشکان می‌گویند حتی اگر حال او از نظر جسمی خوب شود به کمک‌های روان‌پزشکی نیاز دارد. مقام‌های محلی می‌گویند که یک مرد به اتهام تعرض به نیلوفر بازداشت شده است.

ماجرای نیلوفر تنها ماجرای تجاوز به کودکان در افغانستان نیست و ماه گذشته نیز مردی در ولایت «قندوز» به دلیل تجاوز به یک کودک 10 ساله به 10 سال زندان محکوم شد. موارد دیگری از تجاوز نیز در گذشته از مناطق مختلف افغانستان گزارش شده است.

روز پنجشنبه، سازمان نجات کودکان اعلام کرد که در افغانستان نهادی برای حفاظت از حقوق کودکان بویژه کودکان آسیب‌پذیر وجود ندارد.
منبع:ایران
اشتراک گذاری :
ارسال نظر