بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۳
مدیرکل برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت در گفت‌وگو با تسنیم:

۱۲۰ پروژه وزارت نفت در اقتصاد مقاومتی به شورای عالی اقتصاد ارسال شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت گفت:‌ در مجموع ۱۲۰ پروژه در مجموعه وزارت نفت برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تعیین شد و به شورای عالی اقتصاد ارسال شده که هم اکنون در کمیسیون های اقتصادی دولت در دست بررسی قرار دارند.
کد خبر : ۱۳۹۱۲۱

سعید قوام پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: از مجموع 24 سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی، تمامی مواردی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به وزارت نفت مربوط بود را جدا کردیم تا سیاست های اقتصاد مقاومتی مجموعه وزارت نفت را تدوین کنیم.

وی افزود: در نهایت 14 سیاست اقتصادی مقاومتی در وزارت نفت تدوین شد و 6 سرفصل برای اجرای این سیاست ها تعیین شد که این برنامه را به دولت فرستادیم و کلیات آن در شورای عالی اقتصاد مورد تصویب قرار گرفت.

مدیرکل برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت تصریح کرد: پس از آنکه وزیر نفت به مجلس رفت و در شورای عالی اقتصاد، برنامه های اقتصاد مقاومتی تصویب شد، این تکلیف برای وزارت نفت تعیین شد که تمامی پروژه هایی که برای تحقق 14 سیاست اقتصاد مقاومتی تعیین شده باید اجرایی شود را مشخص کرده و لیست این پروژه ها را برای بررسی و تصویب به دولت ارائه کند.

وی ادامه داد: در مجموع 120 پروژه در مجموعه وزارت نفت برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تعیین شد که از این تعداد حدود 20 پروژه در بخش بالادستی، 60 پروژه در بخش پتروشیمی، 15 پروژه در بخش گاز و 15 تا 20 پروژه در بخش پالایش و پخش فرآورده های نفتی معرفی شده و بقیه پروژه ها نیز با موضوعات مختلفی چون بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش بهره وری تعریف شده اند.

قوام پور با بیان "این 120 پروژه چشم اندازهای مختلفی در زمان اجرا و بهره برداری دارند"، گفت: برخی از این پروژه ها هم اکنون در حال اجرا هستند و در واقع از روزهای پایانی سال گذشته که ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت گرفت در مرحله اجرا قرار گرفته اند.

وی افزود: برخی دیگر از این پروژه ها در چشم انداز سالهای 97، 98 و حتی 1400 برای بهره برداری تعریف شده اند.

مدیرکل برنامه‌ریزی استراتژیک وزارت نفت اذعان داشت: مجموعه این پروژه ها که بالغ بر 120 پروژه و طرح است، هفته گذشته از سوی وزارت نفت به شورای عالی اقتصاد ارسال شد که هم اکنون در کمیسیون های اقتصادی دولت در دست بررسی قرار دارند.

وی ادامه داد: ما آماده ایم تا هر زمان دولت اعلام کند برای اظهارنظر و ارائه جزئیات لازم در خصوص این پروژه ها در کمیسیون های اقتصادی دولت حاضر شویم و من فکر می کنم که هفته آینده در این خصوص در کمیسیون های مربوطه حاضر شویم تا پس از بررسی تمامی جزئیات پروژه ها، برای بررسی نهایی و تعیین و تصویب منابع مالی یک به یک آنها، جزئیات پروژه های وزارت نفت برای پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در شورای عالی اقتصاد مطرح شود.

قوام پور تصریح کرد: تا پایان سال جاری تمامی بررسی ها و تعیین منابع مالی هر پروژه و حتی زمان بندی آنها مشخص می شود و از ابتدای سال آینده اجرای 120 پروژه وزارت نفت در اقتصاد مقاومتی آغاز می شود، البته برخی از این پروژه ها هم اکنون نیز در مراحل اجرایی هستند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر