بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر : ۱۳۹۱۳۱
حالا دل خیلی ها برای لحظات به یادماندنی دربی ها تنگ شده است. لحظاتی که در 3 بخش آماده شده است و در ادامه به مرور بخش دوم آنها خواهیم پرداخت.

11- بیست و هشتم دی 1369 (ورزشگاه آزادی):تساوی در این دیدار می‌توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ تهران کند اما شاهرخ بیانی در دقیقه 62 از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کرد و رویای سرخ‌ها را به خطر انداخت.احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان آن زمان استقلالپیش ازدربی سی و سومگفته بود به هر بازیکن پرسپولیس که دروازه‌اش را باز کند جایزه خواهد داد. این کار را فرشاد پیوس در دقیقه 75 انجام داد و صحنه گل او به عابدزاده و شادی گل پس از آن به یکی از صحنه‌های به یاد ماندنی از دربی‌های این دو تیم تبدیل شد.پرسپولیس قهرمان تهران شد و از جایزه عابدزاده به پیوس هم خبری نشد.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر
12- بیست و هشتم دی 1373 (ورزشگاه آزادی):دربی سی و هشتم که با قضاوت احمد ابهران به جنجال کشیده شد و هنوز خاطرات غبار گرفته‌ای از زد و خوردهای آن دیدار که آخرین نبرد نیمه تمام دو تیم تاکنون بوده، در اذهان باقی مانده است. پرسپولیس که بعد از کنار گذاشتن علی پروین، حمید درخشان را روی نیمکت نشانده بود، در ابتدای نیمه دوم با پنالتی فرشاد پیوس(51) و ضربه سر بهزاد داداش‌زاده (56) با 2 گل جلو افتاد. به نظر می‌رسید پرسپولیس برنده این بازی از مرحله نیمه نهایی لیگ است؛ اما تکل خشن رضا شاهرودی روی محمد تقوی و 10 نفره شدن پرسپولیس، جریان بازی را کاملاً دگرگون کرد.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر
ابتدا صادق ورمزیار در دقیقه 80 اختلاف را کم کرد و 6 دقیقه بعد ادموند اختر دروازه عابدزاده را باز کرد تا همه چیز برابر شود. بعد از این گل بود کهمجتبی محرمیوامیر قلعه نوییدر وسط زمین از خجالت هم درآمدند و بازی با هجوم تماشاگران به زمین نیمه تمام ماند. یک روز بعد، نتیجه بازی 3-0 به سود استقلال اعلام شد و چند بازیکن از هر دو تیم، با محرومیت های طولانی مواجه شدند.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر
13- هفتم بهمن 1373:حوادث دربی سی و هشتم سبب شد دو تیم برای بازی برگشت بهبندرعباس تبعیدشوند.دربی سی و نهمبا تساوی بدون گل خاتمه یافت و جریان بازی بسیار کسل کننده بود اما برگزاری دربی در شهری غیر از تهران و حضور برخی بازیکنان تازه وارد به جای ستاره‌های محروم شده در این دیدار از خاطرات این بازی بود.

14-ششم مرداد 1374 (ورزشگاه آزادی):از تیم داوری فینال جام جهانی 1994 ساندرو پل مجارستانی به عنوان داور وسط و محمد فنایی به عنوان یکی از کمک‌ها برای قضاوت این دیدار حضور داشتند. صحنه‌های این دیدار هم تبدیل به یکی از خاطره انگیزترین دربی‌های دو تیم و به ویژه هواداران استقلال شد.سه گل ادموند اختر(7)، صادق ورمزیار(16-پنالتی) و محمد تقوی(36) شوک کامل را در دربی چهلم به پرسپولیس وارد کرد.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر
15-بیستم تیر 1376 (ورزشگاه آزادی):استقلال با هدایت ناصر حجازی تیم قدرتمند و مدعی بود و بسیاری باور داشتند که این دیدار به سود آبی پوشان به پایان خواهد رسید.دربی چهل و سوم، بازی خداحافظی فرشاد پیوس بود و با برتری سه بر صفر پرسپولیس به یکی از خاطره انگیزترین روزها برای پرسپولیسی‌ها تبدیل شد. ادموند بزیک(30)، مهدی مهدوی‌کیا(71) و بهنام طاهرزاده(87) برای سرخپوشان گلزنی کردند.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر

16- بیستم تیر 1378(ورزشگاه آزادی):فینال جام حذفی که با برتری 2 بر یک پرسپولیس خاتمه یافت. مهدی هاشمی‌نسب (12-پنالتی) و افشین پیروانی(85) برای پرسپولیس گلزنی کردند و سهراب بختیاری زاده دقیقه 50 تک گل استقلال را به ثمر رساند.دربی چهل و ششمبرای قرمزپوشان حکم قهرمانی را امضا کرد.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر
17- بیست و سوم آذر 1378 (ورزشگاه آزادی):در این بازی پرسپولیس از دقیقه 30 به بعد با اخراج 2 بازیکن خود 9 نفره شد. عمر مهنا داور عربستانی این بازی نادر محمدخانی و اسماعیل حلالی را با کارت قرمز اخراج کرد.دربی چهل و هفتم، یکی از تاریخی ترین دربی‌ها برای پرسپولیس شد چرا که با وجود بازیبا 2 بازیکن کمتر در طول یک ساعت گلی از استقلال دریافت نکردو آن مساوی بدون گل به اندازه یک برد برای هواداران پرسپولیس شیرین بود.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر
18-نهم دی 1379 (ورزشگاه آزادی):نکته ویژه این دیدار، حضور مهدی هاشمی نسب در ترکیب اصلی استقلال بود. هاشمی نسبی که نماد غیرت پرسپولیس بود، دردربی چهل و نهمبه تیم سابقش، آن هم با لباس استقلال، گلزنی کرد و به تاریخ پیوست. بازی در نهایت با نتیجه 2 بر 2 به پایان رسید اما باز هم با جنجالی کهشروع آن با مشتی بود که پرویز برومند به صورت پایان رافت زدو پس از آن هم نوبت به حمید استیلی و محمد نوازی و تارتار و بقیه بازیکنان رسید که پس از سوت پایان بازی با مشت و لگد به جان یکدیگر بیفتند.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر
19- بیستم دی 1381 (ورزشگاه یادگار امام تبریز):تعمیر ورزشگاه آزادیدربی پنجاه و سومرا به ورزشگاه یادگار امام تبریز کشاند اما بیش از این اتفاقگل ثانیه 47 علی سامرهکه البته نزد هواداران استقلال به گل 30 ثانیه معروف شده در این دربی ماندگار شده و عنوان سریعترین گل را نیز تاکنون به خود اختصاص داده است. با این حال این گل تا پایان ماندگار نبود و علی انصاریان در دقیقه 70 از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر
20 - بیست و پنجم مهر 1382 (ورزشگاه آزادی):پرسپولیس با وینگو بگوویچ آغازی قدرتمندانه‌ در لیگ برتر داشت و بسیاری تصور می‌کردند که پرسپولیس وینگو بتواند فاتح دربی شود. حتی خوشبین ترین استقلالی هم رای به برد تیمش دردربی پنجاه و پنجمرا نمی داد. اما برخلاف انتظارها استقلال به آسانی پرسپولیس را شکست داد.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر
استقبال از این بازی به اندازه ای بود که در همان یک ساعت و نیم ابتدایی بلیت فروشی، تمام بلیت‌ها فروخته و ظرفیت ورزشگاه تکمیل شده بود. علی سامره(8) و محمود فکری(57) برای استقلال گلزنی کردند و عیسی ترائوره در دقایق پایانی تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند تا اولین گلزن خارجی دربی لقب بگیرد. پائولو کاستا پرتغالی داور این دیدار بود.

سکانس‌های به یادماندنی از دربی‌های گذشته +تصاویر

اشتراک گذاری :
ارسال نظر