بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
کد خبر : ۱۳۹۱۴۴

یک عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: اگر تا یک‌شنبه شب در وین بر سر یک تفاهم سیاسی و کلی توافق نکنیم، گزینه تمدید توافق ژنو روی میز قرار می گیرد.

به گزارشپایگاه خبری ثامن،این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از گفت‌وگوی هیات‌های مذاکره کننده ایران و 1+5 بر روی توافق کلی وسیاسی و نه توافق جامع در مذاکرات وین خبر داد.

او گفت که با توجه به محدودیت زمان و حجم زیاد جزئیات و ضمائم توافق احتمالی امکان دست یافتن به توافق جامع و کامل تا سوم آذر غیر ممکن است.

این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: از این رو تلاش داریم بر روی کلیات توافق که اصول توافق را شامل می شود از جمله ابعاد غنی سازی، تعداد سانتریفیوژها و چارچوب زمانی فعالیت ها، چگونگی لغو تحریم ها، فعالیت فردو، اراک وغیره به تفاهم برسیم.

او در عین حال گفت: به جرأت می‌توان گفت که همه طرف ها برای رسیدن به توافق در حالی که دور روز تا پایان مهلت تعیین شده برای مذاکرات جامع باقی مانده است جدی و مصمم هستند و هنوز هیچ مذاکره‌ای بر سر تمدید توافق یا مذاکرات صورت نگرفته است.

این عضو تیم مذاکره‌کننده گفت که توافق سیاسی به معنای تمدید مذاکرات نیست بلکه به این معناست که تفاهمی سیاسی بر سر اصول توافق جامع به دست می‌آید. اما با توجه به محدودیت زمان و پیچیده و فنی بودن مسائل بعد از یک فاصله کوتاه مجددا باز می‌گردیم و متن تفاهم شده را به همراه جزئیات و ضمائم آن که بسیار زیاد هم هستند، مکتوب و نهایی می کنیم.

ایسنا


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
صد در صد مذاکرات تمدید خواهد شد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
به نظر من مذاکرات در پایان شکست میخورد چون اونا قصد اصلیشون از این مذاکرات اینه که نشون بدن قدرت دستشونه و هر کاری بخوان میتونن بکنن.من که میگم مذاکرات از همون اول هم غلت بود.اشتباه کردیم که گذاشتیم اینقدر راحت از صنایع مهم نظامیمون بازدید بکنن،حالا بخواطر این کار پرروتر شدن