بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۶
ایرنا: رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از مرجوع شدن تعدادی از خودرو های 2500 سی‌سی توسط این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه براساس مصوبه دولت خودروهای یادشده قابلیت فروش ندارند، تعدادی از این خودروها توسط سازمان اموال تملیکی مرجوع شده است.
کد خبر : ۱۳۹۲۰۴
اردشیر محمدی افزود: البته تعداد محدودی خودرو 2500 سی‌سی در این سازمان موجود است که در صورت مراجعه صاحبان آن به آنها مرجوع خواهد شد. براساس مصوبه هیات‌وزیران، واردات خودروهای با حجم موتور 2500 سی‌سی به کشور به‌طور کامل ممنوع شده است. طبق مصوبه هیات‌وزیران خودروهای بالای 2500 سی‌سی که باید متروکه می‌شد دیگر امکان فروش را در داخل کشور ندارند و باید مرجوع شوند. همچنین بر اساس مصوبه دولت، خودروهای بالای 2500 سی‌سی صرفا در مناطق آزاد اجازه تردد دارند و اگر وارد گمرک شوند پس از طی مراحل متروکه که سه ماه طول خواهد کشید، این خودروها باید مرجوع شوند.
مرجوع شدن خودروهای 2500 سی‌سی 
ایرنا: رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از مرجوع شدن تعدادی از خودرو های 2500 سی‌سی توسط این سازمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه براساس مصوبه دولت خودروهای یادشده قابلیت فروش ندارند، تعدادی از این خودروها توسط سازمان اموال تملیکی مرجوع شده است. اردشیر محمدی افزود: البته تعداد محدودی خودرو 2500 سی‌سی در این سازمان موجود است که در صورت مراجعه صاحبان آن به آنها مرجوع خواهد شد. براساس مصوبه هیات‌وزیران، واردات خودروهای با حجم موتور 2500 سی‌سی به کشور به‌طور کامل ممنوع شده است. طبق مصوبه هیات‌وزیران خودروهای بالای 2500 سی‌سی که باید متروکه می‌شد دیگر امکان فروش را در داخل کشور ندارند و باید مرجوع شوند. همچنین بر اساس مصوبه دولت، خودروهای بالای 2500 سی‌سی صرفا در مناطق آزاد اجازه تردد دارند و اگر وارد گمرک شوند پس از طی مراحل متروکه که سه ماه طول خواهد کشید، این خودروها باید مرجوع شوند.

رشد تولید وانت 151 سایپا
سایپا نیوز: شرکت بن رو سایپا موفق به شکستن رکورد کل تولید سال 92 شد. شرکت بن رو از گروه خودروسازی سایپا موفق شد به رشد 174 درصدی در تولید سایپا 151 (وانت پراید) دست یابد. بر اساس این گزارش شرکت بن رو سایپا با تولید 14 هزارو 302 دستگاه وانت پراید تا تاریخ 26/8/93 توانست رکورد کل تولید این شرکت را در سال 92 با تولید پنج هزارو 212 دستگاه بشکند و به رشدی چشمگیر دست یابد. این در حالی است که این شرکت در سال جاری صرفا سایپا 151 (وانت پراید) تولیدکرده، ولی در سال گذشته تواما سایپا 151 و سایپا 131 را به تولید رسانده و با در نظر گرفتن مجموع دو خودرو نیز تاکنون به رشد 5 درصدی دست یافته است.

مشارکت 440 شرکت در نمایشگاه قطعه
گروه بنگاه‌های اقتصادی: نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران که در نوع خود بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو خاورمیانه محسوب می‌شود، با حضور 440 شرکت از 7 آذرماه در تهران برگزار می‌شود. معرفی توانمندی‌های کارخانه‌ها و شرکت‌های داخلی، بسترسازی برای توسعه مبادلات و همکاری‌های صنعتی شرکت‌های ایرانی و خارجی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های قطعه‌سازی کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه، ایجاد ارتباط تجاری جدید و انتقال دانش، فناوری و تجربیات موفق جهانی به کشور، ایجاد زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است. در حاشیه این نمایشگاه چند کنفرانس و کارگاه علمی آموزشی صنعت خودرو با حضور استادان دانشگاه، کارشناسان و محققان و طراحان برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر