بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱
از سوی سازمان خصوصی سازی انجام می پذیرد:

عرضه 4200 میلیارد تومانی سهام در سوم آذر ماه

این روزها بازار سهام تحت تأثیر فضای مبهم حاکم بر گفتگوهای سیاسی با ریسک هایی مواجه است، باز هم سازمان خصوصی به میدان آمده تا در این روزها همانند دی ماه سال 92 اقدام به عرضه سهام در بورس و فرابورس نماید.
کد خبر : ۱۳۹۲۰۷

همزمان با سوم آذر که همه نگاه ها به سوی نتایج گفتگوها برای حصول توافقات هسته ای است و در شرایطی که این روزها بازار سهام تحت تأثیر فضای مبهم حاکم بر گفتگوهای سیاسی با ریسک هایی مواجه است، باز هم سازمان خصوصی به میدان آمده تا در این روزها همانند دی ماه سال 92 اقدام به عرضه سهام در بورس و فرابورس نماید.

به گزارش بورس نیوز، طبق جدیدترین آگهی های این سازمان قرار است سوم آذر ماه بلوک 28.38 درصدی سهام شرکت ایران ترانسفو به قیمت پایه هر سهم 6145 ریال عرضه شود.

بطوریکه بیش از 425 میلیون سهام "بترانس" به ارزشی نزدیک به 2166 میلیارد ریال به صورت نقد و اقساط عرضه عمده می شود.

سازمان خصوصی سازی این بلوک را به وکالت از سینا فرآیند نیرو عرضه می کند که در صورت فروش این تعداد سهام "بترانس"، مالکیت سینا فرآیند نیرو در این شرکت بورسی به کمتر از چهار درصد کاهش خواهد یافت.

همچنین بلوک حدود 87 درصدی سهام "حفارس" نیز در حالی برای عرضه عمده در معاملات دیروز بورس آگهی شده بود که گویا به دلیل عدم ارایه مدارک توسط متقاضیان احتمالی جهت رقابت برسد این تعداد سهام، بلوک مذکور روی میز فروش نرفت.

شایان ذکر است قیمت پایه برای عرضه این سهم بر مبنای قیمت روز روی تابلوی بورس به اضافه 40 درصد بود؛ به این شرط که قیمت مذکور از مبلغ 2843 ریال کمتر نباشد.

در پایان گفتنی است این سازمان در نظر دارد در مجموع طی سوم آذر ماه سهام 13 شرکت بورسی و غیربورسی را به ارزشی بیش از چهار هزار و 200 میلیارد تومان به صورت عمده و با عرضه در بورس و فرابورس و نیز از طریق برگزاری مزایده واگذار کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر