بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۴
در مقوله نرخ گذاری خوراک پتروشیمی طی مقطع فعلی، سه پیشنهاد قابل توجه مطرح می باشد که در این میان، پیشنهادی که مطابق قانون هدفمندی یارانه ها است، مقبولیت بیشتری دارد.
کد خبر : ۱۳۹۲۰۸
با توجه به تصویب نرخ گذاری خوراک پتروشیمی برای افق 10 ساله در مجلس شورای اسلامی، مقرر شده که جزییات و چگونگی نرخ گذاری خوراک پتروشیمی در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و تصویب شود.

در همین راستا، جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در مقوله نرخ گذاری خوراک پتروشیمی طی مقطع فعلی، سه پیشنهاد قابل توجه مطرح می باشد که در این میان، پیشنهادی که مطابق قانون هدفمندی یارانه ها است، مقبولیت بیشتری دارد.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: بنابراین می توان اظهار کرد که به منظور ایجاد اطمینان خاطر سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و همچنین برای اجتناب از صدمه به صنعت پتروشیمی و بورس کشور پیشنهاد می گردد که نرخ گذاری صنعت پتروشیمی برای افق 10 ساله بطوری تعیین گردد که نرخ خوراک به صورت پلکانی و با شیب ملایمی سالانه تعدیل گردد. مبنای تعدیل نرخ خوراک پتروشیمی این است که نرخ بازده داخلی 25 درصد برای سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی محقق شود.

وی در خاتمه افزود: به نظر بنده، پیشنهاد مذکور، منطقی می باشد و شوکی به صنعت پتروشیمی وارد نمی شود. گفتنی است در مقطع فعلی، سرمایه گذار به دلیل ابهام اقدام به سرمایه گذاری در این صنعت نمی کند اما چنانچه ابهام فعلی در صنعت پتروشیمی رفع گردد، سرمایه گذار با اطمینان بیشتری اقدام به سرمایه گذاری خواهد کرد.همچنین نرخ گذاری خوراک پتروشیمی حداکثر تا انتهای هفته جاری در مجلس شورای اسلامی تصویب خواهد شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ahmad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
والا با این نمایندها که رانت را دو دستی دراختیار کشور های عرب که فکر کنم نماینده انها هستند احتمالا .قرار میدهند این اقایان با این کارشون تنها صنعت برتر کشور را به نابودی کشاندند به بهانع رانت و رانت خواری اگه راست میگید از حقوق مردم دفاع میکنید چرا به تاخیر افتادن پروزههای فارس جنوبی را پیگیری نمکنید که باعث شده قطر سالیان سال از منابع بیتالمال بهره ببر به علت ناکارمدی شما مردم باید تاوان بدهند این رانت نیست برای کشورهای منطقه افسوس برای ما مردم و ایندگان که تیشه به رشد اقتصادی و ایندگان میزنید و به خود میبالید جلوی رانت را گرفتید
محمد
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
موقعی که می خواستند در بورس عرضه کنند می گفتند جلوی رانت خواری پتروشیمی ها را می گیریم که کسی نرود بخرد. اگر نرخ گاز برای پتروشیمی ها رانت است این که شرکتی تا مال دولت است رانت بخورد دست خصوصی ها که افتاد ده برابر ازشان پول بگیرند اسمش چیست؟ جلوگیری از رانت خواری یا کلاهبرداری؟ خریداران سهام اگر پولشان را برده بودند دوبی و ترکیه الان چند برابر سود کرده بودند ان هم بدون ترس و لرز.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
دلخوش نکنید رفت روی بیست و سی سنت
armin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
نماینده های مجلسمون عدالت رو تو توزیع بیشتر فقر میدونن.