بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر : ۱۳۹۲۲۵
ساعت 24- مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن، بالا بودن نرخ سود بانکی را یکی از دلایل عدم جذابیت بازار سرمایه و افت شاخص بورس ذکر کرد.
در بازار سرمایه جذابیت ایجاد کنید
محمد کفاش :اظهار داشت: وقتی سود بانکی بالا باشد و سرمایه گذار سود خود را بدون ریسک از طریق بانک به دست می آورد و دیگر رغبتی برای سرمایه گذاری و ورود به بازار سرمایه نخواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیرپذیری بازار سرمایه از مسائل داخلی و خارجیف ادامه داد: علاوه بر بالا بودن سود بانکی، مشخص نبودن نتیجه مذاکرات هسته ای هم در افت یا ثبات شاخص ها تاثیر گذاشته بنابراین حل شدن این دو مساله می تواند بازار سرمایه را نیز از رکود خارج کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن خاطرنشان کرد: بازار سرمایه ما از جذابیت لازم برخوردار نیست و برای تقویت بازار باید جذابیت هایی ایجاد کنیم تا با وجود سود ۲۶ درصدی بدون ریسک در بانک ها اما سرمایه گذاران بدون ترس از ریسک به سمت بازار سرمایه بروند تا از این طریق معاملات افزایش و بازار رونق بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین باید یک بازده بالاتری هم نسبت به دیگر بازارهای موازی در بورس وجود داشته باشد تا میل به سرمایه گذاری در این بازار بیشتر شود، در غیر این صورت حجم سرمایه گذاری هم با کاهش میل به سرمایه گذاری در بورس همراه و شاخص ها هم با افت مواجه می شوند.

کفاش گفت: کاهش سود بانکی موجب کاهش جذابیت های سرمایه گذاری در بانک ها شده و بازار بورس را فعال تر می کند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی بازار نیز گفت: الان بهترین فرصت برای ورود سرمایه گذاران است و کسانی که می خواهند ۶ ماهه خرید کنند، بهتر است به دنبال سهامی که به کف قیمت رسیده باشند ضمن اینکه می توانند از طریق مجمع هم خرید کنند.

به گزارش ساعت 24 به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن با توصیه به سرمایه گذاران خرد، تصریح کرد: این سرمایه گذاران برای ورود به بازار نباید مستقیم وارد شوند بلکه به صورت غیرمستقیم و از طریق صندوق های سرمایه گذاری که ریسک کمتری دارند، وارد بازار شده و خرید کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر