بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر : ۱۳۹۲۳۱

گروه بین الملل/پایگاه خبری حامیان ولایت

اوباما دیشب به گفته خودش دو خبر خوش داد: اول اینکه با توافق ژنو، فعالیت هسته ای ایران را متوقف کرده و خبر دوم آنکه مذاکرات ادامه دارد. وی در مصاحبه با شبکه ABC خود و چند کشور اروپایی را جامعه جهانی خواند!

رئیس جمهور آمریکا شاید با هدف تأثیرگذاری بر دور پایانی مذاکرات هسته ای وین، بخش زیادی از مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه ای بی سی (ABC) را به موضوع مذاکرات هسته ای با ایران اختصاص داد.

 

 

باراک اوباما می گوید حتی اگر توافق هسته ای با ایران امضا شود، مشکلات زیادی با ایران باقی می ماند. از سویی دیگر سایت شبکه ای بی سی نوشته است که برخی کشورها و افراد حتی با دسترسی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای مخالفند.

 

 

سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) نوشته است: درحالی که نشانه ای از پیشرفت در تازه ترین دور مذاکرات میان ایران و قدرت ها در وین دیده نمی شود،‌ باراک اوباما می گوید که توافق مقدماتی ژنو که سنگ بنای این مذاکرات است دستاورد مثبتی بوده است.

 

 

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ای بی سی که اصلا روز جمعه انجام داده بود و یکشنبه پخش شد گفت که نمی داند مذاکرات با ایران در نهایت به یک توافق جامع منجر خواهد شد یا نه.

 

 

اما او گفت که توافق مقدماتی ژنو که پاییز سال گذشته میان ایران و گروه پنج به علاوه یک به دست آمده بود "مانع از پیشرفت بیشتر برنامه اتمی ایران شده و بنابراین موفق بوده است."

 

 

رئیس جمهور آمریکا افزود که نمی توان گفت امکان دسترسی به یک توافق دایمی با ایران وجود دارد یا نه چون "شکاف ها میان دو طرف قابل توجه است."

 

 

در چند هفته اخیر بعد از پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای که باعث شد این حزب اکثریت سنا را به دست آورد بسیاری از اعضای این مجلس به آقای اوباما هشدار داده اند که هرگونه توافقی با ایران باید به تایید آنها برسد.

 

 

"جورج استفاناپولیس" خبرنگار ای بی سی از آقای اوباما پرسید آیا خواهد توانست کنگره را در صورت توافق با ایران قانع کند؟

 

 

آقای اوباما پاسخ داد که اگر دو طرف به توافقی برسند که "در طول زمان قابل تصدیق باشد و طی آن اطمینان حاصل شود که ایران ظرفیت بازگشت فوری به سوی ساخت سلاح هسته ای را نخواهد داشت نه فقط کنگره بلکه خواهد توانست مردم آمریکا را نسبت به آن قانع کند."

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
عروس رفته گل بچینه!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
یعنی اگر توافق انجام نشد ایران نه گفته ومقصر ایران است

بشدت در حال تبلیغ هستند تا مقصر عدم توافق را ایران معرفی کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
زپرشک
مهدی
UNITED STATES
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
والا این عروس خانم - از اون دخترهایی هستند که فکر می کنند همیشه خواستگار دارند و انقدر اشوه میان که ماندگار می شن.
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
خواب دیدی خیره عمو جان .