بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
دو پرونده دیپلماتیک مهم در طول تاریخ ایران داریم؛ یکی مذاکرات 598 و دیگری مذاکرات هسته‌ای بوده که به مراتب پیچیده‌تر از مذاکرات 598 است.
کد خبر : ۱۳۹۲۵۰
وزیر ارتباطات در گفتگو با «نسیم» گفت: وعده رئیس جمهور به مردم در مورد مذاکرات این بوده که "مذاکره می‌کنیم اما بدون عقب نشینی از حقوقمان". این مذاکرات از مذاکرات ۵۹۸ پیچیده تراست.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار «نسیم» ضمن "پیچیده" خواندن مذاکرات فعلی ایران با 1+5 گفت: دو پرونده دیپلماتیک مهم در طول تاریخ ایران داریم؛ یکی مذاکرات 598 و دیگری مذاکرات هسته‌ای بوده که به مراتب پیچیده‌تر از مذاکرات 598 است.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ایران تاکنون گام‌های "فوق العاده‌ای" در فرایند مذاکرات برداشته اند و باید توجه داشت که ایران در مقابل پنج عضو دائم شورای امنیت و شش کشور بزرگ جهان در حال مذاکره است.

عضو سایق تیم مذاکره کننده هسته ای ادامه داد: آنقدر که من در جریان مذاکرات هستم، بسیار موفقیت‌های خوبی کسب شده ولی بنای ما بر این بوده که هر قدمی که برمی‌داریم آن را نهایی تلقی نکنیم تا آنچه که می‌خواهد امضاء شود مورد رضایت قرار بگیرد.

این عضو کابینه دولت یازدهم مذاکرات هسته ای را در شرایط فعلی بسیار پیچیده و سخت دانست و گفت: در واقع مذاکرات هسته ای هم برای ما اعتباری و هم برای کشورهای غربی و 1+5 یک حالت حیثیتی شده، بر این اساس امیدوارم که در همین زمان باقی مانده خداوند عنایت کند و با دعای خیر مردم تیم مذاکره کننده و دولت با راهنمایی‌هایی که از طرف مقام معظم رهبری و آقای رئیس جمهور دریافت می‌کنند بتوانند آنچه که آقای روحانی به مردم وعده کرده محقق شود.

وی در پایان با بیان اینکه وعده رئیس جمهور به مردم در مورد مذاکرات این بوده که" من مذاکره می‌کنم ولی به هیچ وجه از حقوق مردم عقب نشینی نخواهم کرد"، خاطرنشان کرد: نحوه برداشته شدن تحریمها با آنچه که متعهد می‌شویم باید تناسب داشته باشد و دولت قطعا دنبال آن است که آن چیزی را در مذاکرات توافق کند که مورد رضای مردم و مقام معظم رهبری واقع شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر