بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر : ۱۳۹۲۵۹
سامانه اطلاع رسانی مطالبات سهامداران در آستانه راه اندازی به منظور صیانت از حقوق سرمایه گذاری ، به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، حامد سلطانی نژاد ، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت :یکی از نگرانی های سرمایه گذاران به ویژه سهامدارانی که دارای انواع اوراق بهادار در سبد دارایی های خود هستند، اطلاع و اقدام بموقع در خصوص منافع شان (توزیع سود، افزایش سرمایه، فروش حق تقدم های استفاده نشده و ... ) است.

وی ادامه داد: نبود سامانه ای یکپارچه برای انعکاس مطالبات سهامداران در بازار سرمایه باعث شده است سرمایه گذاران برای دریافت منافع خود با مشکلات فراوانی روبرو شوند.
مدیرعامل سمات خاطرنشان کرد : این شرکت به منظور صیانت از حقوق سرمایه گذاران، سامانه ای را طراحی کرده است تا سهامداران بتوانند از مطالبات خود آگاه شوند.

وی با بیان اینکه طراحی فنی این سامانه به اتمام رسیده است، گفت : زیرساخت های مقرراتی و حقوقی آن در حال تدوین است تا گام نخست این طرح را که شامل اطلاع رسانی مطالبات سهامداران است، در آینده ای نزدیک راه اندازی کنیم.

سلطانی نژاد اظهار داشت : در گام دوم این طرح، شرایطی فراهم خواهد شد تا سهامداران بتوانند سود خود را بدون مراجعه به ناشر از طریق کانال شرکت های کارگزاری، تامین سرمایه، سبدگردان و یا بانک ها دریافت کنند که تحول عظیمی در بازار سرمایه ایجاد خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خلیفه گنجه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
سلام
کارکرد بسیار مفید دارد وحمایت از منافع سهامداران حقیقی وابزاری کارآمد برای پیش گیری ازسوء جریان های احتمالی می باشد.
روزگار بر شما خوش باد.
با احترام
اسماعیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳
سلام وتشکر
ازچند شرکت مطالبات سود وحق تقدم استفاده نشده،دارم.اما تاکنون نتوانسته ام بگیرم.ازجمله زامیاد،ایران خودرو،بیمه ملت.سهامدارجزئ میباشم.
تازه هرکدام بارها تلفن ومراجعه.
ممنون اگرقانونمندشود.
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
زنده باد سمات !
بزن اون کف قشنگه رو به افتخار آقای سلطانی نژاد و همکارنشون !