بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹
مستطيل شيشه اي تالار

تالار شیشه ای و اخبار هسته ای

امروز جو بسیار مثبت و قابل توجهی در بازار سرمایه آنهم در ساعات ابتدایی معاملات حاکم بود که عامل اصلی و یا بهتر بگویم تنها عامل آن خوش بینی به مذاکرات و برخی اخبار غیر رسمی رسیده از هتل کوبورگ بود اما این در حالی بود که حقوقی های بازار انگار چندان به این مذاکرات و نتیجه آن اعتقادی نداشتند
کد خبر : ۱۳۹۲۶۴

با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 93.09.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 520 واحد افزایش به رقم 56312 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 390 واحد افزایش عدد 146999 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 559 واحد افزایش به رقم 75949 واحد رسيد.

همچنین در این روز وبملت با 71 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل فارس با 44 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 11 واحد افزایش به رقم 856 واحد رسید.

تا این لحظه از مذاکرات هنوز اخبار جدید و قابل توجهی به گوش نرسیده، فقط می دانیم که همچنان گفتگوهای فشرده دو جانبه و چند جانبه ادامه دارد اما فعلا فضای خوشبینی بر جو بدبینی غالب است و این موضوع امروز به خوبی در معاملات بازار سرمایه مشهود بود اما فعلاً قصد تحلیل فضای مذاکرات را نداریم و ما نیز همچون اهالی تالار منتظر مشخص شدن نتیجه مذاکرات هستیم ولی بازار امروز یک نکته مهم و قابل توجه داشت که به نظر می رسد باید کمی بیشتر روی آن وقت گذاشت.

بنا بر گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز به یاد ضرب المثل قدیمی "مارادونا را ول کن غضنفر را بگیر" افتادیم. این ضرب المثل مصداق بارز برخی اتفاقات موجود در بازار سرمایه است.

امروز جو بسیار مثبت و قابل توجهی در بازار سرمایه آنهم در ساعات ابتدایی معاملات حاکم بود که عامل اصلی و یا بهتر بگویم تنها عامل آن خوش بینی به مذاکرات و برخی اخبار غیر رسمی رسیده از هتل کوبورگ بود اما این در حالی بود که حقوقی های بازار انگار چندان به این مذاکرات و نتیجه آن اعتقادی نداشتند و این آب گل آلود را بهترین فرصت برای ماهیگیری دیدند. نحوه فروش برخی سهام پر متقاضی و تأثیر گذار بر بازار سرمایه از سوی چند حقوقی به گونه ای بود که گویی امروز آخرین فرصت آنها برای خروج همیشگی از بازار سرمایه است.

این فعالان همان مصداق بارز ضرب المثل فوق هستند. چرا که ظاهراً در شرایط پیش روی بازار خطر اقدامات این گروه بیشتر از تصمیمات خصمانه گروه 1+5 است و شاید بهتر بود مسئولین دولتی قبل از ورود به مذاکرات وین ابتدا مذاکراتی چند جانبه را با حقوقی ها انجام می دادند. حال به سراغ برخی از آنها می رویم تا بیشتر باهاشون آشنا شویم.

گروه خودرو: این گروه سردمدار اینگونه رفتارها است و جالب آنجاست که عرضه سنگین سهام توسط سهامداران عمده در شرایطی در بهترین روزهای بازار اتفاق می افتد که هر روز مدیران این شرکتها خبر از یک دستاورد جدید، یک اقدام جدید و در کل صحبت از گل و بلبل بودن اوضاع می دهند. عزیز برادر بیا کمی با سهامداران رو راست باشیم اگر خبری نیست و سهامتان نمی ارزد خوب بگوید تا مردم گرفتار نشوند اگر هم اوضاع خوبه پس چرا اینجوری سهامتان را برای فروش عرضه می کنید.آقا جان یک کلام ختم کلام، اگر لالایی بلدی چرا خودت خوابت نمی بره.

سرمایه گذاری سمند امان به سهام "خودرو" و "خاور" نمی دهد احتمالاً قصد خروج از این شرکتها را دارید دیگه؟! سایپا هم که خدا برکت بدهد دمار از روزگار زامیاد و تراکتورسازی ایران و پلاسکو کار و "خکمک" و کلاً زیر مجموعه های خود درآورده. آقا جمع خودمونیه راحت باشید، خبریه؟

بیمه ایران: خیلی کم پیش آمده که این شرکت را در قامت خریدار ببینیم، هر وقت به بازار و فروشنده ها نگاه می کنیم این شرکت یکی دوتا سهام برای فروش به بازار آورده، برادر در این بازار امکان خرید سهم هم وجود داردها.

"ومعادن" : فقط یک سوال داریم، فروش یک روزه 2 میلیون و 700 هزار سهام شرکتی که حجم مبنای 480 هزار سهمی دارد کمی تند نیست؟! شما سابقه خوبی دارید ولی یه ذره آروم تر حرکت کنید بد نیست. اما از این عزیزان دست به ماشه که بگذریم به دیگر گروه های بورسی می رسیم، گروه هایی که در حالت انتظار به سر می برند.

گروه بانکی: بحث سوئیفت حل شود یک روند صعودی قابل قبول رو شاخ این گروهه اما اگر این بحث حل نشود، نه اصلاً نمی خواهیم به اون طرف قضیه نگاه کنیم، اصلاً بی خیال به امید خدا که حل می شود.بگذریم.

"فاذر": فعلاً سهام این شرکت به شیر فلکه سد کرج متصل شده و هر روز از ساعت 9 تا 12.30 این شیر فلکه بازه، کی تموم بشه خدا عالمه.

حمل و نقلی ها: این گروه در شرایط فعلی جا برای حرف و حدیث ندارد. احتمال طی کردن روند صعودی در آنها بعید نیست اما باز هم به مذاکرات بستگی دارد اما خدا را شکر خطر حقوقی آنها را تهدید نمی کند. 

در پایان فقط یک موضوع می ماند، دعا کنید نتیجه مذاکرات همانی باشد که اهالی تالار فکر می کنند و دوست دارند. همین.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شایان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
شاید وقتی دیگر . شتر را کشتند . یکبار دیگر مردم عادی فریب خوردند و در چاه ویل سقوط کردند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
مذاکرات 7 ماه دیگه تمدید شد. خدا صبرمون بده :(
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
حالا که خبرهای مذاکرات بیرون اومد معلوم شد حقوقیها بد کاری نکردند. انگار اونا از قدرت دلواپسا خوب خبر داشتند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
قرار نبود از وین برامون معجره بیاد همین که تمدید میشه یعنی طرفین راضی هستن.یادمون باشه شکافه 38 ساله چند ماهه حل نمیشه.تو این 38 سال کی یک مقام بلند پایه امریکایی از مقامات کشور تشکر قدردانی کرده بود ولی امروزه میبینیم جان کری پشت تریبون از تلاش هییت ایرانی کمال تشکر را میکنه .لطفا قسمت پر لیوان را ببینید نه قسمت خالی رو.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
نتیجه مذاکرات مشخص شد و خدارو شکر به موفقیت نزد یک شدیم هم امریکا و هم ایران و 1+5 از نتیجه مذاکرات راضی بودن و همگی گفتن به هدف اخر که توافق باشه داریم با بیشنهادات جدید نزدیک میشیم خواهشن جو سازی نکنید از رو هیجان خریدو فروش نکنید بازار در حال حاضر در مسیر درست حرکت میکنه و رو به صعوده اگه خدا بخواد این روند صعودی ادامه داره
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
بورس نیوز جان !
یادته چند روز پیش بهتون گفتم مردم را به ماندن و نفروختن تشویق نکن! و گفتم از کجا میدونی که نتیجه مذاکرات چیه ؟
یادته دیشب برات نوشتم چرا اینقدر بی دلیل از خوشبینی حرف میزنی در حالی که حقوقی 136 میلیون سهام صادرات رو تقدیم حقیقی ها کرد ؟

ما تا کی قراره بازیچه ی یه مشت حقوقی باشیم ، و فردا شما با همونها مصاحبه کنی و بگن تا 3 ماه دیگه بازار درست میشه.

بس نیست ؟

الان آقای رییس جمهور به شکلی صحبت کردند که گویا دنیا چند ساله که دارن از ما خواهش میکنن تا مذاکره کنیم و ما هم از سر تعامل داریم فعلا مذاکره میکنیم. فرمودند ملت ما در این راه پیروز شده .

خواستم عرض کنم : جناب روحانی فردا یه سری به بازار بورسی که مردم را بهش دعوت کردین و زمین زدید بزنید.
بد نیس ببینید بخشی از همین ملت شما از فردا چه تاوان مجددی را خواهند داد

بورس نیوز مدیونی اگه سانسور کنی.
بذار حالا که قراره دوباره نابود بشیم ، حداقل یه کامنت ازمون چاپ بشه
علی شاه
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۲
مرسی که کامنتم را چاپ کردید.
خداییش مرام گذاشتید
سخنرانی آقای ظریف را شنیدم
خیلی امید بخش تر بود
واقعا گیج شدم و نمیدونم اینا دارن چه کاری پشت پرده انجام میدن.
خدا کنه ختم به خیر بشه
خدا کنه دوباره فردا بعضیا زود نترسن و نزن بازار را داغون کنند
seyed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱
اقایون خانوم ها وضعیت خوبه لطفا فردا بازار رو بهم نریزید و مث امروز که روی حقوقی ها رو کم کردیم فردا هم همین طور باشه
ناشناس
NETHERLANDS
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۷
فردا و پس فردا وبصادر رو زیر نظر بگیرید خبر رانتی توش هست و داغ داغ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹
جناب آقای دکتر ظریف وتیم مذاکره کننده بدینوسیله از زحمات شما عزیزان که در این چند روز متحمل شدید کمال تشکر را دارم .واقعا دستتون درد نکنه سرافرازمون کردین.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
لطفا تبلیغات منفی نکنید.از این بهتر چی میخواهیم دیگه .هیچی از دست ندادیم که هیچ تونستیم چند میلیاردی هم از پولامونو بگیریم.لطفا به سخنان جان کری تو نشست خبریش خوب توجه کنید.پس خواهشن تو طبل ناامیدی اینقده نکوبید دیگه فایده نداره.ایران در حال تامل با جهان هستش.
ژاندارک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۹
حال خونین دلان که گوید باز؟
یاد فیلم توکیو مهران مدیری افتادم .اون اخر فیلم که مدیری به معشوقش که منشیش هم بود گفت: خدایا تمام عالم فهمیدن من اینو دوست دارم الا خودش.
باز یاد فیلم امام حسین «ع» افتادم که ابن زیاد مردم کوفه را امتحان میکرد و کاروان حسینی درست میکرد و مردم کوفه را با فریب می ازمود.
دوستان کاروان ژنو در راه بازگشت است.او میاید او میاید و با خود به معنای واقعی کلمه خستگی را برای ما به ارمغان میاورد.

وعده ما فردا ساعت نه صبح مکان : تمامی تالارهای سرمایه از دست رفته مان. اوردن چوب الزامی است جهت حراج زدن.
موندم خودروییها با سهمی3150ریالی میخوان چکار کنند.
حالا بورس نیوز مثل هشدار 5روز پیشم که در مورد وبصادر دادم چاپش نکن. عمو حسن امشب نمیومد تلوزیون سنگین تر بود.خب دیگه دولت به ماهی 750 میلیون دلارش رسید بزنه زخم کارش. ما سهامداران با زخمهامون چکار کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۸
بازار فردا مثبت خواهد بود چون مذاکرات مثبت و سازنده بوده است و اعلام کرده اند که ظرف چند هفته آینده دوباره مذاکرات انجام خواهد شد و به یک تفاهم کلی خواهند رسید. این زمان 7 ماه هم برای تفاهم در جزییات خواهد بود.
شکرستان
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
بزک نمیر ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۳
روند شاخص بورس صعودی است و این روند تازه شکل گرفته است و مذاکرات هم بلاخره به نتیجه خواهد رسید. پس جای نگرانی نیست. بعلاوه کم کردن نرخ سود بانکی هم میتونه به روند صعودی شاخص کمک زیادی کنه که در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۹
خودتون از این همه صحبت درباره موضوع هسته ای
خسته نشدید؟ این همه مسخره بازی بس نیست
این برای مردم میشه نون و آب؟
با این همه مشکلات در جامعه.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
]چرا جو منفی می دن بعضیا حلا چی شده الان که شرایط خوبه اگر مذاکرات با شکست روبرو میشد بعد بود الان خیلی از تحریمها به صورت تعلیق در آمده وماهی 700000000میلیون دلار هم به خزانه ایران ریخته می شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
مردم ایران مردمان صف نشینی هستند. کلا صف رو خیلی دوس دارن!! دوس دارن همیشه تو صف باشن. یه روز صف فروش روز بعد صف خرید. نماد خپارس مثال واضحی بوده در این چند روز.یه روز صف فوش 90 میلیونی و فرداش صف خرید 120 میلیونی!