بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر : ۱۳۹۲۶۶
رییس مرکز ملی هوا سازمان حفاظت محیط زیست گفت: استفاده از مازوت به عنوان یک سوخت آلاینده در پالایشگاه ها، نیروگاه ها و دیگر صنایع تا سال آینده متوقف می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف رشیدی روز دوشنبه در کارگروه تخصصی ' آلودگی هوا ، چالش ها و راهکارها ' اظهار داشت: با سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، پتروشیمی ها و نیروگاه ها برای فعالیت از مازوت به عنوان سوخت استفاده می کنند.

وی افزود: مازوت سوختی آلاینده است از این رو تاکید سازمان حفاظت محیط زیست بر استفاده از گاز طبیعی در پالایشگاه ها و نیروگاه ها است تا هوایی سالم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به علت کمبود گاز طبیعی این کار با مشکل مواجه شده است گفت: به علت عدم توسعه پارس جنوبی، گاز طبیعی در کشور به اندازه رفع نیاز مصارف خانگی و صنایع به طور همزمان در زمان اوج مصرف وجود ندارد، از این رو استفاده از گاز در پالایشگاه ها و نیروگاه ها در فصول سرد سال، هنوز امکان پذیر نیست.

رشیدی افزود: اکنون با اقداماتی که سازمان ها و وزارت خانه های مرتبط در حال انجام آن هستند، تولید گاز طبیعی در کشور به تدریج افزایش می یابد و این مشکل سال آینده برطرف می شود.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی تولید گاز در کشور، امسال نیز پالایشگاه ها در فصل سرد سال قطعا از مازوت استفاده خواهند کرد.

رییس مرکز ملی هوا سازمان حفاظت محیط زیست افزود: زمانی که به علت سرد شدن هوا مصرف گاز در بخش خانگی افزایش می یابد، پتروشیمی ها و صنایع دو گزینه پیش رو دارند یکی اینکه از مازوت استفاده کنند یا اینکه خاموش شوند.

وی ادامه داد: به دلایل مختلف قطعا نمی توانند فعالیت خود را متوقف کنند بنابراین ناچارند از مازوت استفاده کنند که سبب آلودگی هوا می شود ازاین رو سازمان حفاظت محیط زیست در صدد حذف کامل این سوخت در صنایع است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر