بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
تهران - ایرنا - وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صادرات محصولات نظامی ساخت داخل را یکی از برنامه های این وزارتخانه اعلام کرد.
کد خبر : ۱۳۹۲۷۹

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار «حسین دهقان» روز دوشنبه در حاشیه همایش بسیجیان وزارت دفاع که در ورزشگاه وزارت دفاع برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: وزارت دفاع توسعه دیپلماسی دفاعی را با اولویت کشورهای همسایه، سپس کشورهای مسلمان و سپس سایر کشورها دنبال می کند تا بتواند مراودات و همکاری نظامی و دفاعی داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که در برنامه داریم، صدور اقلام نظامی تولید داخلی به دیگر کشورها است.

وزیر دفاع تاکید کرد: دنبال تولید سلاح های تهاجمی نیستیم و تسلیحات دفاعی تولید می کنیم و اگر کشوری نیاز داشته باشد با آنها همکاری خواهیم داشت.

سردار دهقان در رابطه با مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای عضو گروه 5+1 گفت: خطوط قرمز نظام برای ما مهم است که باید در سایه مذاکرات آن را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه دو طرف بدنبال کاهش فاصله ها هستند، ادامه داد: امیدواریم کشورهای غربی از خوی استکباری خود فاصله بگیرند و رفتار قلدرانه خود را کنار بگذارند.

وزیر دفاع در پاسخ به این سووال که اگر توافق حاصل نشود وزارت دفاع چه سازوکاری را دنبال می کند، گفت: حقوق خود را دنبال می کنیم، به طرف غربی اعتماد نمی توانیم بکنیم، اما فکر می کنیم آنها بیش از ما احتیاج به توافق دارند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر