بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
نه به آن شوری شور، نه به این بی نمکی!

حقیقی ها، سهام خود را ارزان از دست ندهید!

بالاخره روز موعود فرا رسید تا مهلت یکساله برای مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 به ایستگاه آخر برسد و گرچه توافقی جامع حاصل نشد، اما گفتگوها با نتایج مثبت و پیشرفت های زیادی همراه بود.
کد خبر : ۱۳۹۳۲۲
بالاخره روز موعود فرا رسید تا مهلت یکساله برای مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 به ایستگاه آخر برسد و گرچه توافقی جامع حاصل نشد، اما گفتگوها با نتایج مثبت و پیشرفت های زیادی همراه بود.

به گزارش بورس نیوز، طی شب گذشته گفتگوهای ایران با گروه 1+5 پایان یافت و همگی منتظر اعلام نتایج آن بودند. ساعاتی بعد از پایان مذاکرات ظریف با حضور در جمع خبرنگاران از رو به جلو بودن این دور از گفتگوها سخن گفت و تأکید کرد که با توجه به شرایط موجود و پیشرفت های به دست آمده آمادگی داریم به توافقات دست یابیم. از این رو تصمیم گرفتیم مذاکرات را در شرایط فعلی تمدید کنیم و سعی داریم تا آخر اسفند ماه به توافق سیاسی رسیده و توافقات جزیی را تا 10 تیر ماه نهایی کنیم.

نکته مهم در سخنان وزیر امور خارجه کشورمان این بود که وی تأکید کرد که به هیچ وجه قصد نداریم از کل 7 ماه و 7 روز آتی استفاده کنیم. چراکه الان مذاکرات به نقطه ای رسیده که اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، ظرف چند روز آتی می توانیم به توافق سیاسی برسیم.

ظریف همچنین اظهار داشت: ما به دنبال نتیجه برد برد هستیم و در این مقطع خیلی از شکاف ها برداشته شده و بسیاری از مسایل مرتفع کرده؛ آنقدری که امکان رسیدن به توافق طی چند روز آتی وجود دارد. بطوریکه سعی داریم حداکثر تا پایان ماه دسامبر سال میلادی جاری مذاکرات را ادامه دهیم.

حسن روحانی نیز طی سخنان شب گذشته خود توافقات را به دو شکل کلی مطرح کرد و گفت: اول توافق پشت پرده است که تاکنون بیشتر راه را در این مسیر پشت سرگذاشته ایم و دوم توافق کاغذی و به عبارتی نگارش متن نهایی توافقنامه است که اندکی تا این هدف فاصله داریم؛ هرچند امیدواریم ظرف چند ماه آتی به این توافق نیز دست یابیم.

این صحبت های مثبت در حالی عنوان شده که طبق روال معمول از آنجایی که بازار سرمایه ما همیشه یا شور شور بوده یا بی نمک! این بار نیز معاملات با فضایی هیجانی و نیز بار روانی منفی همراه شده است.

حال آنکه طی مذاکراتی که با ایران و گروه 1+5 انجام شد، هیچ اتفاق منفی و ناامیدکننده ای مشاهده نشده، ضمن اینکه شکاف های هفته ها و حتی ماه های گذشته تا حد زیادی برداشته شده و اختلاف نظرها به صورت نسبی مرتفع گردیده است تا هرچه بیشتر به نقطه حصول توافقات نزدیک تر شویم.

اما در اینجا نکته مهمی که اهالی خرد و حقیقی بازار سهام بایستی به آن توجه ویژه داشته باشند این است که بایستی در مقطع کنونی به این نکته توجه ویژه داشته باشید که مجدداً رکب روال گشته را نخورید.

چراکه همان سرمایه گذاران و سهامدارانی که طی روزهای گذشته اقدام به فروش سهام خود کردند، مطمئناً با ایجاد چنین جوی سعی دارند با بی ثبات نشان دادن فضای بازار سهام، امروز سهم های تحت مالکیت شما را به قیمت های نازل و ارزان به چنگ آورند. بطوریکه حتی احتمال اینکه به یکباره شاهد جمع آوری صف های فروش و خرید سهام در قیمت های فعلی و با حجم های قابل توجه باشیم، وجود دارد؛ پس مواظب باشید.

در صورتیکه این روند بازار با صف های فروشی که در نمادها و گروه های مختلف قابل مشاهده است، به جز در گروه هایی خاص همچون خودرو و بانک در مابقی نمادها حتی اگر صف فروشی هم باشد، چندان قابل توجه نیست.

بدین ترتیب به نظر می رسد در حال حاضر سهامداران عمده دو گروه مذکور همانطور که طی روزهای گذشته با آن حجم و فشار زیاد اقدام به فروش سهام خود می کردند، اگر امروز تنها نیمی از آن سهام را خریداری کنند، تعادل مجدد به بازار برخواهد گشت.

ضمن اینکه اتفاق مهم دیگری که دیروز افتاد این بود که در هیاهوی بحث مذاکرات، وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران وضعیت بازار سرمایه را با توجه به تمدید مذاکرات پیش بینی کرد.

بطوریکه طیب نیا اظهار داشت که بازار سرمایه در شرایط فعلی به وضعیت با ثبات و مثبتی رسیده و بعد از طی دورانی سختی که در پی اتخاذ برخی تصمیمات شاهد آن بود، امروز مجدد روند اصلی خود را پیدا کرده و باور من این است که با توجه به تمدید مذاکرات، این بازار بازدهی مناسبی را در پی خواهد داشت.

وی تأکید کرد که بنا داریم از فرصت مثبت و ویژه ای که در آینده در بازار سرمایه ایجاد خواهد شد و رونقی که در بورس به وجود خواهد آمد، کمال استفاده را جهت تأمین مالی بخش تولید داشته باشیم.

با تمام این تفاسیر آنچه مسلم به نظر می رسد آن است که فروش سهام در قیمت های کنونی چندان منطقی نبوده و حقیقی ها باید مواظب باشند که فروشندگان دیروز، خریداران امروز سهام آنها هستند و بایستی مراقب باشند که به هر قیمتی سهام خود را در این هیجانات مقطعی ارزان از دست ندهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰
برو بابا تو هم دلت خوشه
احسان
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
آن مرد که شبندر 100 تومانی عرضه میکرد رفته است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
اگه دقت کرده باشین بیش از 90 درصد فروشندگان حقیقی هستن .امروز تو منفی میفروشن فردا میرن تو صف خریدش.تا زمانی که بازار ما احساسی باشه همینه.بعد میگیم نصف سرمایمن دود شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
برخی با نابخردی تمام همه دارایی خود را برای فروش گذاشته و دست دلالان را برای سود بردن بیشتر باز کرده اند. واقعا اتفاق بدی نیفتاده که سهامداران در صدد فروش هستند. البته تا افرادی مثل فروشندگان امروزی نباشند دلالان به جایی نمیرسند. پس ما خود پدید آورنده دلال و سرمایه دار هستیم. چون آنها به خودی خود هیچ برگ برنده ای ندارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
سهامداران قدیمی حتما بیاد دارنددرسالهای پیش که تحریمهای سنگین وضع میشد حقوقی ها در چند روزسهمها را باقیمتهای پایین خریداری کرده وبعد چند روز صف خرید ایجاد میکردند وبرای سهامداران حقیقی چیزی جز ضرر حاصل نمیشد.
وضعیت امروزاز دیروز قابل پیش بینی بود تمدید مذاکرات،و در حال حاضر اتفاق غیر معمولی نیفتاده است
مجید آباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
مثل اینکه تو تالار بمب کار گذاشتن همه میخوان چوب حراج بزنن به سهمشون؟
فرصت دست حقوقی ها ندین.بعد نگین سرمایمن از دست رفت.یکم منطقی فکر کنیم.اتفاق خاصی نیفتاده .همه طرفه مذاکرات اعلام رضایت کردن ولی ما حقیقی ها حالا حالاها کوتاه نمیایم که
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
من به عنوان یه سهامدار جز اصلا دلیل این صف های فروش نجومی رو نمی فهمم؟!!!
فکر می کنم دوستان در تحلیلشون در مورد مسایل سیاسی باید یه کم دیدشون رو عمیق تر کنن,به شخصه سال هاست فارغ از بورس تمامی ریز و درشت مسایل سیاسی رو دنبال می کنم,به جز فعالیت های رسمی در که در مقاطع مختلف داشتم هر روز چند ساعت رو صرف مطالعه مباحث سیاسی می کنم از مباحث تئوریک گرفته تا اخبار و تحلیل ها,واقعا متوجه نمیشم چه اتفاق منفی افتاده؟!!
یه کم به اظهار نظر های تمامی طرفین نگاه کنید واقعا نه تنها نکته منفی دیده نمیشه که تمامی طرف ها اظهار نظر های بسیار مثبتی داشتن,ضمن این که وضعیت اقتصادی نسبت به توافق ژنو نه قطعا بهتر هم شده و قاعدتا دوستان باید دید مثبت تری به بازار داشته باشن,حداقل نتیجه تمدید مذاکرات عدم وجود ریسک سیستماتیک جدی در کوتاه مدت هست
seyed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵
از ماست که برماست-ملت دارین خودتونو بدبخت میکنید
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
بورس نیوز عزیزم
1- بیا و مرام بذار و اسم اون حقوقیها را مثل دیروز فاش کن که اونهایی که با شدت فروختند و احتمالا دوباره چند روز دیگه میخرن کیا هستند.

2- سابقه اینقدر برای ما اهالی بازار خراب هست که وعده هاشون دیگه برای ما مهم نباشه

3- منم مطمئنم توافق میشه و احتمالا میذارن عمدا در بهمن این کار را میکنن.
کاش مردم ما اینقدر صفر و صدی نباشن

سپاس
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
يكي نيست به اينها بگه شما كه تحمل يك روز منفي شدن بازار سهام را نداريد چرا در اين بازار سرمايه‌گذاري مي‌كنيد؟ (مگه براي تفريح خريد و فروش مي‌كنيد؟)
سینا
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
آقای محترم آخه هر منفی و مثبتی یه حد و حدودی داره 1208 واحد روز شاخص منفی شده کجای دنیا بازار سهام به این شدت ریزش میکنه!این امر باعث سلب اعتماد مردم به بازار میشه!!!!
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
من یه خرده شکی هم که داشتم واسه فروش ازبین رفت .خدا پدرتوبیامرزه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
برو عمو بزار باد بیاد... برشکست شدیم رفت ...
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۰
البته "ورشکست" صحیح تره.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳
بله من با نظر شما موافق هستم و فروش سهام را محض غلط میدانم
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
امیدوارم فردا بازار مثبت باشد و............
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
من كه همه سهامهايم را فروختم خلاص شدم
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
ممنون از آگاهی و اطلاع رسانی...درسته بعضی وقتا گزارشهای عجیب و قریب تهیه میکنی ولی در کل دوستت داریم...
سهامداران عزیز مواظب باشید سهامتون رو مفت از چنگتون در نیارن که بزودی بازار مثبت میشه و این قیمتها دست نیافتنی
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
تا كي ميخواهند سهامدارن متضرر را فريب دهند؟ آنچه در اين يكسال گذشته در بوق كرنا كردند و به خورد مردم دادند و مردم را در برابر گراني‌هاي لجام گسيخته كورسويي از اميد داده بودند، توافق و لغو تحريمها بود!! آيا شما نشاني از لغو تحريمها ميبينيد؟ اين 7ماه هم ميگذرد و 7 سال نه بلكه 70 سال ديگر آنها به دلخواه ما عمل نخواهند كرد! و آنچيزي را كه ما ميخواهيم عملي نخواهند كرد!
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
افرین درد و دل 70 میلیون ایرانی را بیان کردی
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
برو عمو خدا روزیت را جای دیگه حواله کند از این حرفا زیاد شنیده ایم حالا شما خریدار باش سودش مال تو ضررش مال ما
نجیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
در یکروز سهامداران کلی سرمایه را از دست دادند پس تحریمها همان کاغذ پاره است که دکتر گفت براستی کاغذ پاره است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
NETHERLANDS
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
بفروشید بره بابا. ولی نه ترس تحریم چون تحریم با توافق ژنو دیگه اونقدر ها هم سنگین نیست. بلکه از نرس این مجلس و دولت که یه بودجه می نویسن و میل تمام نشدنی شون به پول رو از شرکت های بدبحت بورسی تامین می کنن. امسال هم حکایت نرخ خوراک و بهره مالکانه سال پیشه. شک نکنید.
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
یک عده دلسوز سهامدار خرد شدند. چرا چند روز پیش هشدار نمیدادندهیجانی خرید نکنید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
فردا به بعد مثبت شديده....
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
فردا یا پس فردا متعادل میشه. از بعدش روال عادی بازار که صعودی بود ادمه پیدا خواهد کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
اگه از نظر شما اون خریدها شور بود چرا اون موقع هشدتر ندادی.؟؟؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
ایران شده تانزانیا، بابا تمومش کنید این مسئله مسخره هسته ای رو که نه نون میشه برا ملت نه آب
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
واقعا باید به این واقع بینی اجسن گفت
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
ملتی که به فکر شکمش است محکوم به شکست است . چرا هسته ای نموم کنیم ؟ چرا مذاکره رو تموم نکنیم؟؟؟
عباس
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
دنیا الان به این نتیجه رسیده که انرژی هسته ای هم اون چیزی که دنبالش بودن نیست.الان زباله های هسته ای براشون معضلی شده. همه دنبال انرژی خورشید و بادن. اونوقت ما تازه داریم خودمونو می کشیم که اشتباه اونا رو تکرار کنیم.
ناشناس
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
من نمی دانم چرا بعضی ها مسله پیشرفت اقتصادی را به شکم و شکم پرستی وصل می دهند مسیله رشد و شکوفایی اقتصادی یعنی بهتر شدن زندگی و تعالی روح و این را دنیا کاملا فهمیده حرفهایی نزنید که بگن ملت ایران عقب مانده ذهنی هستند
ناشناس
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
الان در المان هم هر ساله برای دفع زباله های اتمی مشکل دارن و کلی هم خرج رو دستشان گذاشته تازه موجب تولید سرطان هم شده این زباله ها که اعتراض مردم را به شدت دارورده لطفا بورس نیوز حتما چاپ کن تا همه ملت ایران از بالا تا پایین بفهمن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
نمیشود هم خدا را خواست هم خرما را یا هسته ای یا اقتصاد تجربه من از مذاکرات و زندگی در ایران این مملکت اینده اقتصادی ندارد این را بارها دنیا اعلام کرده پس درک کنید لطفا
علی
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
چرا در دولت قبل هر وقت تحریم ها شدیدتر می شد شاخص بورس بالاتر می رفت؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
احمدی نژاد:
"تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست!!)
هیچ وقت معنی این جملرو متوجه نشدم!!
آقا یکی این جملرو برای من ترجمه کنه منظور دکتر چی بوده؟!!
احمد
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۸
آخه عزیز دلم احمدی حرف کی را جز خودش قبول داشت که تحریم ها را درک کنه ؟ احمدی نژاد...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
بروید پی کارتان اگر عاقل بوردید می فهمیدید که 3 اذر دنیا اب پاکی را روی دست این ملت ریخت همه برضد پیشرفت این مملکت هستند که هی مرگ بر این کشور و ان کشور می گوید و
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
دقیقا همین طور هست دنیا از ایران بیزار است
امید
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۸
برای شما که تمام دنیا غرب بله!!!

اما برای ما تمام دنیا غرب نیست. کشورهای آسیایی که بیشی از نصف جمعیت دنیا را داره، آفریقا، آمریکای جنوبی و... هم جز همین دنیا هستند.
تو این 21 یک ماه که فعالیت هسته ای را متوقف کرده ایم و چشم به 9 میلیارد پول آزاد شده از اموال بلوکه شده خودمون بستیم اگه با یک کشور همسایه و یا افریقایی هم تنها مراودات کشاورزیمون را دنبال کرده بودیم بیش از 20 میلیارد دلار کسب منفعت کرده بودیم.
ای کاش باور می کردیم با اقتصاد مقاومتی می توانیم پیشرفت کنیم کاش، کاش قدر رهبری رو میدونستم.
بابك
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
يك ساله كه ميگن الان وقت خريد سهامه،
اگه امروز نخريد ضرر كرديد،
سهام بازار زير ارزش ذاتي هستن،
فروشندگان امروز، پشيمانهاي فردا،
جالبه،ارزش داراييهامونم هر روز داره كمتر ميشه،
تو يه اقتصاد سالم ميشه تو بورس يه كاري كرد ،نه اينجا برادر!
برو بابا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
سری قبل هم با همین حرف ها سر ملت را شیره مالیدیدن
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷
باشد که این ملت بفهمد و بیدار شود انشاالله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۸
بزارید هر کی میخواد بفروشه. فردا همینا تو صف خرید هستند و نمیتونن سهمی بخرن و باید گرونتر بخرن و کارمزد بره تو جیب کارگزاری ها. این صف های فروش هم یکی دو روزه جمعش میکنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
بالای 90درصد افراد حاضر در بورس هیچ سواد مالی و تحلیل رو ندارن.تمام بدبختیتون از همین هیجاناتونه. برای اثبات این موضوع برید فقط تاپیک های 2-3 روز پیش در انجمن ها و سایت ها رو ببینید کسانی که الان دارن جو منفی میدن تا 3 روز پیش همه چی رو( تکنیکال،بنیادی،..) مثبت میدیدن.در توافق ژنو ماهانه 400 میلیون دلار آزاد می‌شد، اما اکنون دستاورد بهتری برای ایران به دست آمده و اینکه ماهانه 700 میلیون دلار از دارایی‌های ایران آزاد خواهد شد؛علاوه بر این در توافق قبلی تسهیلاتی برای پتروشیمی‌ها،بانک‌ها و گروه خودرو حاصل شده است.با این اخبار بازم بازار میریزه.عده همیشه دنبال بزرگان توهمات خودشون هستن. طرف پیش خودش خدای کارشناسیه میگه بزرگان در حال خروج از بازار هستن و گذاشتن بازار کلی نزول کنه بعد وارد بشن.این افراد همیشه توهم خواندن دست بزرگان رو دارن به این راحتی تونست حرکت بزرگان رو شناسایی کنه قبل از سال بهانه کردن نرخ خوراک و بهره مالکانه رو و انداختن تو دهن مردم که به خاطر اینه که نزولی شده بازار بعد اون خبرا تاثیرشونو از دست دادن حالا شده مذاکرات و دوباره ذهن مردم رو درپیر این چرت و پرتا کردن.بعد از این قراره چی رو بهانه این اوضاع کنید؟
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
آقا صحبت سرتمدید مذاکرات به مدت دو روز بود .اگه واقعا" راست میگن که روند مذاکرات مثبت و رو به جلو است چرا بایست 7 ماه تمدید بشه واقعا" با عقل جور در نمیاد.یه زمانی میگفتن ایران داره زمان میخره اما الان به وضوح می بینیم غرب دنبال خرید زمانه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
واله یه ساله میگن ظریف اینکارو کرد با تیم مذاکره کننده اونکارو کرد. چیکار کردن مثلا؟ تحریمها رو کم نکردن که بیشتر هم شده.بیشتر فعالیت هسته ای ایران رو تعلیق کردن و اورانیومی رو هم که غنی سازی کرده بودن دارن اکسید میکنن.تولیدشون هم از 20درصد رسیده به 5 درصد.تو داخل کشور هم که میگن اقتصاد مقاومتی هست و فلان همه چی رو دارن گرون میکنن. این اتفاقات چه منفعتی برای مردم داره. مثلا قراره یکی دو ماه دیگه بنزین بازم 50 درصد افزایش قیمت داشته باشه افزایش قیمت بنزین یعنی افزایش در همه هزینه های مردم. ماهم که نشستیم و میگیم دستتون درد نکنه خوب دارید ما رو دغ میدید
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
معنای گاو - خرس - خوک - گوسفند در بازارهای مالی

نام وال استریت برگرفته از نام دیواری است که در بالای منهتن کشیده شده بود تا زیستگاه احشام را از محل زندگی مردم جدا کند و از ورود حیوانات به داخل شهر جلوگیری کند.به یاد بود آن دوران در وال استریت از چهار حیوان به عنوان نماد نام برده می شود . گاو - خرس - خوک و گوسفند. معامله گران می گویند گاوها و خرس ها پول در می آورند اما خوک ها و گوسفندها قربانی می شوند.یک گاو با شاخ هایش می جنگد و به وسیله آن حریف را به سمت بالا پرتاب می کند. گاوها خریداران هستند کسانی که روندهای صعودی را تشخیص می دهند و از افزایش قیمت پول در می آورند.اما یک خرس با پنجه هایش حریف را به زمین می کوبد خرس ها فروشندگانی هستند که با فروش در روندهای نزولی از ریزش قیمت به سود می رسند.خوک ها نماد طمع کارانند زمانی که برای برآوردن حس طمع خود دست به معامله می زنند خود را قربانی می کنند. بعضی از خوک ها اقدام به معاملاتی با حجم بسیار بالا نسبت به میزان سرمایه شانمی کنند که با یک نوسان کوچک بر خلاف جهت معامله شان نابود می شوند و خوک های دیگر به امیدسودهای بیشتر و بزرگ تر آن قدر در معامله ای که به سود نشسته است می مانند تا جهت بازار عوض می شود و همان سود را نیز از دست می دهند.گوسفندها بسیار منفعل و ترسو عمل می کنند و منتظر می مانند تا از روند حاکم و اساتید اعظم ونظرات دیگران پیروی کنند. آن ها شاخ گاو بر سر خود می گذارند و گاهی نیز لباس خرس می پوشندو سعی می کنند که مثل آنها رفتار کنند.گوسفندها را می توان از روی بع بع کردن های سوزناکشان زمانی که بازا ر دچار تغییر و نوسان می شودشناخت. زمانی که بازار باز می شود گاوها می خرند - خرس ها می فروشند - خوک ها و گوسفندهازیر دست و پا له می شوند و معامله گرانی که هنوز تصمیم نگرفته اند خارج از گود به نظاره می نشینند.
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
سلام به تمامی دوستان فروشنده سهام
چند سال پیش که آقای احمدی نژاد قهر کرده بود بنده 100 میلیون سهم خودم را آتیش زدم بعد از چند ماه حساب کردم اگه نمیفروختم سرمایه بنده حدود سه برابر شده بود به همه دوستان توصیه میکنم حداقل از تجارب قدیمیای بازار استفاده کنند وحاصل زحمات خود را با دست خودشان به آتیش نکشن
افشین
ROMANIA
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
شما هم داستانسرایی خوب بلدی.شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره.
اما این را بدان که خرسها خریداران هستندو گاوها فروشندگان
Hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
بورس نیوز عزیز
امیدوارم به زودی ناراحت نباشی که چرا چنین مقاله ای را نوشته ای . امیدوارم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
عزیزان نفروشید علکی صف درست نکنید خودمون داریم سرمایمونو میسوزونیم و جیبه حقوقیارو پر میکنیم الان از ما مفت میخرن بد گرون بهمون میفروشن
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۸
با سلام به همه دوستان .
بازار امروز کاملا غیر منطقی و احساسی بود و این بازار را کسانی برنامه ریزی کرده بودندکه طی روزهای قبل فروش داشتند و فقط امروز افراد ناشی و جو گیر را کم داشتند که جور شد . حالا هفته آینده دیدنیه که این جو گیرهای ناشی توی صف خرید همین سهمها را میخرند . البته تا این افراد جو گیر نباشند که ما سود نمی بریم .
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۵
درود بر شما اگر بازار را میشناسید بخرید و بفروشید در غیر این صورت پول خود را به صندوقهای کارگزاریها بسپارید
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۱
والله شرم و حیا هم خوب چیزی است اگر بعضی ها مقدار اندکی داشته باشند، روز سه شنبه یکهو بازار بورس افت شدیدی می کند و قیمت طلا بالا می رود: انگار توافق هسته ای شکست خورده و گویی دیگر هیچ راهی نمانده و بمب افکن های آمریکایی، اسرائیلی و ... در راهند تا به مراکز هسته ای و تهران حمله کنند، وهمه چیز به هم بریزند، لطفا سیاستگزاران اقتصادی کشور یا روش خود را عوض کنند و یا استعفا بدهند تا اینقدر ارزش های اقتصادی کشور را با هر بادی چه موافق و چه مخالف نلرزانند.
رضا
-
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
در میان همه آنچه می گذرد در اندیشه یادگیری باشید. مهم نیست که اشتباه کرده ایم مهم آنست که این اشتباه دیگر تکرار نشود.
قشنگی بورس به اینست که کلاس عملی است. معلم خوبی است مر شاگردان را.
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
باسلام
اگر تبلیغات وسیعترباشد فکر کنم بیش از80% تاثیرگزار حقیقیها میشود وسهامشان را عرضه نمی کنند .....
تارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
هفتصد میلیون دلار ماهانه ازجیب ما سهامدارها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
دوستان عزیز همون طور که پیش بینی میشد بازار خیلی زود داره به تعادل میرسه و حقوقی های محترم دیروز سنگ تموم گذاشتن و حجم مبنای بیشتر شرکتها رو خریدن تا قیمت سهام افت کنه از شنبه هم احتمالا میان و سهامی رو که دیروز و امروز خریدن به اونایی که فروختن میفروشن
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
دولت تدبیر و امید باید از بورس قویا حمایت کند و جلوی نابودی بیش از پیش سهامدارانی که به امید بهتر شدن وضع اقتصاد به خصوص بازار سرمایه کشورمان به دکتر روحانی را دادند پاسخگو باشد.
ناشناس
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
هنوز هم دل به دولت تزویر و ناامیدی دوختی بابا عجب ملت ساده ای هستیم ما
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
انشاالله ازفرداپس فردا بازارمثبت میشه!
عاصی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱
نه اینکه حقوقی ها تو صف ایستادن که بخرند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
سلام
بهپاک را بررسی کنید شرکتی که ارزش بازارش به اندازه ارزش بازار سهام ونوینش هم نیست
شرکتی که 30 هکتار زمین بسیار مرغوب در شمال دارد و کارهای تجاری سازی 5 هکتارش را کرده است
شرکتی که مدیری توانمند مانند دکتر شریفی دارد