بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
مستطيل شيشه اي تالار

پرده برداری از حقیقت نشد !

حال یک نکته ای مهمتر را باید عنوان کرد، آیا ایران امروز و سیاست خارجی آن همانند ایران 10 یا حتی 2 سال گذشته است؟ واقعاً تغییر نگاه و لحن صحبت های طرف های مذاکره همان لحن چند سال گذشته است؟
کد خبر : ۱۳۹۳۳۰
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.09.04 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 968 واحد افت به رقم 55344 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1862 واحد کاهش عدد 145137 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 1208 واحد افت به رقم 74740 واحد رسيد.

همچنین در این روز "شنفت" با 8 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 113 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 20 واحد افت به رقم 836 واحد رسید.

در این شرایط امروز "قاسم" با 0.33 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "میدکو" با 3 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1740 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1539 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس امروز با اولین دور برگردان مسیر خود را عوض کرد که با توجه به شرایط به وجود آمده طی معاملات امروز به تبع اخبار منتشر شده از مذاکرات وین، سرعت آن به گونه ای بود که توانست طی یک روز دو مدار به عقب بازگردد و در رقم 74740 واحدی آرام بگیرد. اما یک سوال مهم، آیا واقعاً امروز حق شاخص بورس همینی بود که دیدیم؟

براساس گزارش بورس نیوز، شاید بتوان به جرأت گفت که باهوش ترین و حرفه ای ترین سرمایه گذاران هر کشوری در بازار سرمایه آن کشور حضور دارند چراکه این بازار نسبت به دیگر بازارها پویاتر بوده و سرعت تصمیم گیری در آن بالاتر است، اما امروز متأسفانه اهالی بازار سرمایه کشورمان آنچنان اسیر رفتارهای احساسی و جوزدگی شده بودند که فراموش کردند باید در چنین مواقع مهمی از تجربیات و آگاهی خود استفاده کنند و نه احساس چراکه احساسی عمل کردن رفتاری است که می تواند از همه انسان ها سر بزند و این عمل مخصوص عوام است در حالیکه حرفه ای ها خواص را تشکیل می دهند.

اما چرا رفتار امروز احساسی بود و نه منطقی؟

برمی گردیم به مذاکرات و اخبار منتشر شده از آن، اولین سوال از اهالی تالار آن است که اتفاق و یا خیر منفی مذاکرات وین چه بود؟ ما در این مذاکرات به عقب باز گشتیم یا حرکتی رو به جلو داشتیم.

واقعیت آن است که با نگاه منطقی مذاکرات وین اگرچه منتج به نتیجه نهایی نشد اما تعداد اختلافات و فاصله های تیم مذاکره کننده کشورمان با گروه 1+5 را بسیار کمتر کرد. باید قبول کنیم اختلاف امرزو کشورمان با غرب بسیار کمتر از هفته گذشته شده است درثانی بسیار تأسف بار است که نمی خواهیم قبول کنیم که تمدید 7 ماهه مذاکرات یعنی عدم وجود ریسک تحریم و جنگ و گردن کشی غربی ها و آمریکا برای بازار سرمایه به مدت 7 ماه واقعاً این موضوع نتیجه اش تشکیل صفوف فروش چند 10 و یا صد میلیونی است؟

حال یک نکته ای مهمتر را باید عنوان کرد، آیا ایران امروز و سیاست خارجی آن همانند ایران 10 یا حتی 2 سال گذشته است؟ واقعاً تغییر نگاه و لحن صحبت های طرف های مذاکره همان لحن چند سال گذشته است؟

چه بخواهیم و چه نخواهیم باید بپذیریم که بی اعتمادی و نااطمینانی که طی 10 سال و حتی 35 سال شکل گرفته ظرف چند ماه از بین نخواهد رفت و نیاز به زمان دارد هرچند که معتقدیم طی این یکسال تیم مذاکره کننده را 10 ساله را رفته است.

دیشب ظریف آنچه را که باید و شاید بود گفت، صحبت های دوطرف نشان از توافق داشت و نه عدم توافق اما سیاست است و مسایل و راه های خالص خودش را دارد، اینکه جان کری از ظریف به خاطر تلاش های صادقانه تشکر می کند، اینکه ظریف با صراحت خبر از رسیدن به توافق سیاسی ظرف چند روز در صورت داشتن اراده سیاسی را مطرح می کند یعنی بدون تعارف، توافق نهایی حتمی است، وقتی رییس تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان خبر از رسیدن به سیاسی نهایی را در حداقل زمان ممکن حتی در همین دو یا سه ماهه اخیر می دهد یعنی آماده باش هر لحظه برای جشن هسته ای.

مشکل امروز بورس تنها یک چیز بود، آنچه را که واقعیت بود ندیدیم آنچه را دیدیم که در ذهنمان کرده بودند و پرده ای بروی حقایق کشیدیم حقیقت این است که ما رو به جلو حرکت می کنیم و برگشتی وجود ندارد اما در تالار حافظ پرده از این حقیقت برداشته نشد .

دیگر هرچه گران خریدیم و ارزان فروختیم بس است، این توافق دست یافتنی است مطمئن باشید که در حال حاضر در ارزان ترین بازار کشور سرمایه گذاری کرده ایم بازاری که با اندکی صبر می توانند حتی تا چند برابر دیگر بازارها در میان مدت سود نصیب فعالانش کند، رفتار امروز که عمدتاً از سوی حقیقی ها شکل گرفت تنها یک نتیجه دارد و آن افزایش میزان سود و بازدهی فرصت طلبان و سفته بازان بورس است.

خودمان را گول نزنیم اگر فردا تمامی سهام دارای صف فروش سنگین امروز را جمع آوری کنند و صف خرید برای آنان بچینند خود ما جزء اولین سهامدارانی خواهیم بود که پشت صف های خرید خواهیم نشست اما چون امروز برایمان جوسازی کرده اند و صلاح دانسته اند که باید سهامداران را بفروشیم، جو زده شده ایم و در صف فروش نشسته ایم. مطمئن باشید قیمت های امروز سهام اغلب شرکت ها در بورس، سال آینده و حتی پایان امسال می توانند به خاطره تبدیل شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
روح الله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
البته فقط نباید نیمه پر لیوان رو دید!ولی اینقدر که سهامداران هم خالی می بینند، خالی نیست.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
خیلی هم خالی است
mmmmm
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۱
دوستان عزیز تمامی دل نوشته های شما را خواندم و به این نتیجه رسیدم که یکی از دوستان گفته بهترین راه برای اکثر ما دیدن دوره های بورس است ، حداقل با ریسکهای موجود در بازار اشنا می شویم ،چندین بار برای دوستان از سالهای1383 به بعد را گفته ام و می دانم که حتما تجربه ریزش یا افزایش قیمتها را تجربه کرده اید ، عزیزان برگردیم به عقب روز دوشنبه از ساعت 9 صبح که صفهای ان چنانی وجود داشت به قول یکی از دوستان مگر باتوافق چه اتفاق خواصی قرار بود انجام شود که نشده، و بازبه قول بورس نیوز افراد باهوش در بازار سرمایه فعالیت دارند ، اگر اخبار را پی گیری می کردید متوجه میشدید که توافق به احتمال 90 درصد تمدید میشود پس اگر سهم داشتید و تجربه کافی هم از بازار بورس ایران داشتید اقدام به فروش میکردید چون من این کار را انجام دادم با یک حساب ساده متوجه میشدید که در صورت توافق هم این جو روانی حدود دوهفته بیشتر به صورت افزایشی طول نمی کشد و باز هم بازار به تعادل میرسید حال نظر شما را به چند خبر که دائم از طرف غربی 5+1 منتشر میشد جلب میکنم:1)تحریمهایی که از سوی سنا امریکا وضع شده به صورت قانون است و رئیس جمهور امریکا نمی تواند ان را لغو کند و به زمان نیاز دارد.2)کل تحریمهایی که رئیس جمهور امریکا دستور ان را صادر کرده مرحله ای لغو میشود.3)تحریمهای اتحادیه اروپا نیز به همین صورت لغو می شود . پس متوجه میشوید که از بین رفتن تحریمها زمان بر است و نیاز به مسائل زیادی دارد تا انها قانع شوند ایران عزیز ما راست میگوید. حال باید بگویم اگر شناخت از بازار ندارید و فقط با حرف و شایعه در بازار خرید و یا فروش انجام می دهید حال و روزتان همین است ولی انهایی که با تحلیل سیاسی و اقتصادی و بررسی شرکتها این کار را انحام میدهند بسیار موفق و دارای باز دهی مناسب هستند . دوستان بازار سرمایه در تمام کشور ها جای افراد با سواد است و این اشخاص معمولا توهین به هم و به بازار نمیکنند .امید وارم که این نیز برای همه دوستان و بخصوص این حقیر تجربه شود.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
جناب بورس نیوز مثل اینکه صدات از جای گرم درمیاد. از مهر 92 با بوق و کرنا و تبلیغ به مردم سهام دادن تا دی و از موقع اگه شما یه روز خوش دیدی بگو ما گردنمون از مو باریک تر. این بورس و سود و تمام خوبیهاش پیشکش شما چه با توافق چه بی توافق. اگه اجاره خونه بدی دیگه این طوری با ما بازی نمی کنی
reza
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
کسی مجبورتان نکرده بود بیایید توی بورس
یک جفت کفش هم که بخواهید بخرید حداقل 2 ساعت میگردید و از این مغازه به ان مغازه میروید ولی برای ورود به بورس اصلا تحقیق کردید؟؟؟اصلا فهمیدید چه سهمی را دارید میخرید؟؟میدونستید در چه نقطه ای دارید وارد میشید؟؟؟میدونستید مقاومت یعنی چی؟؟
دوره گرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۸
توافق هسته ای با 5+1 واقعا دشوار قبول..
کم کردن سود بانکی هم دشواره؟؟؟!!!!!!!!
این داغ رو چجوری حل کنیم؟؟؟
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
فرض کنیم سود بانکی هم کم بشه.مجلسیها وبودجه ... چی میشن .بورس شده مرغ عروسی و عزا.جون به لب شدیم به خدا
حرفه ای
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
بهتر ! بگذارید این عده ای که با تصور توافق اومدن و هیمشه هیجان زده هستن با ضرر خارج بشن و ما ازشون بخریم .

از شنبه دوباره همین ها صف خرید تشکیل میدن .
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
این دفعه بازار حقیقت را فهمید
بهزاد
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
ان شالله که سر عقل بیاند این فروشنده های نادان.حالا خودشون ضرر می کنند مهم نیست با این کارشون باعث ضرر به بقیه هم میشند.من خودم وقتی خبر تمدید و شنیدم خیلی ناامید شدم ولی بعدش وقتی کری صحبت کرد و بعدشم ظریف صحبت کرد خیلی امیدوار شدم فکر نمیکردم بازار این شکلی بشه.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
ناذان شما هستید گه در جهل ابدی مانده اید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
متن بسیار عالی بود
به نظر من مقصر سازمان بورس و کارگزاریها هستن که به هر ننه قمری که از راه میرسه اجازه میدن تا دانسته و ندانسته خرید و فروش کنن وقتی به هر تازه واردی الفبای بورس یاد داده بشه و این جز الزامات ورود به بورس بشه اتفاقات مشابهی کمتر دیده میشه
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
تا وفتی که افراد نادانی مثل شما هستند که وافعیت را نمی بینید وضع همین است
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
ناشناس 16:49 فکر کنم از همون تاغزه وارداست که باید بهش الفبای بورس یا داده بشه!
ناشناس
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
مثه اینکه شما دو تا از ننه قمر هایی هستید که گند میزنید به بورس،دو زار سرمایه دارید میارید تو بورس و اصلا هم مهم نیس براتون که چطور بفروشید یا بخرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
بورس نیوز واقعا ممنون. به خوبی حرف دل ما که چندین سال در این بازار فعالیت داریم را به این تازه واردهای بی تجربه زدید. این جو گیرهای صف نشین. همین دیروز در صف خرید 120 میلیون سهمی خپارس بودند و کسی فروشنده نبود و امروز صف فروش 140 میلیون سهمی این سهم رو دیدیم و کسی خریدار نبود!!! یعنی در عرض یک روز سهام یک شرکت از فوق ارزنده به بد تبدیل شد!!! به راستی بورس ایران جزء ارزانترین و پربازده ترین بازارهای ایران و جهان است. ولی ارزانی همیشگی نیست و بعد از توافق نهایی قیمت های سهام به چندین برابر این قیمتها خواهند رسید. فکرش رو کنید الان قیمت سهام خپارس(پارس خودرو) که باکیفیت ترین خودروهای ایران رو تولید میکنه 90 تومان است. حتی کمتر از ارزش اسمی!!! این فرصت های خرید رو از دست ندید.
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸
اقای چندین سال فعالیت اینم بگو که نصف قیمت هر سهم زیان انباشته داره .هر جای دنیا بود خپارس باید اعلام ورشکستگی میکرد.جو علکی میدی چرا.خپارسات موند رو دستت
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۵
خپارس نمونده رو دستم. من محض اطلاع قیمت 62 تومان و 65 تومان خریدم. پس حرف مفت نزن.
اعلام ورشکستگی!!! درسته زیان انباشه اون بیشتر از نصف داراییش شده ولی مشمول ماده 141 قانون تجارت هست.و اون قانون هم راهکارهای لازم رو جهت جلوگیری از ورشکستگی بیان کرده. بعدش هم خود دولت هم میدونه که یارانه بخش تولید رو بهشون نداده و مجبوره کمکشون کنه که از این وضع خارج بشن. پارس خودرو اگه ورشکسته بود شرکت رنو فرانسه مغز خر نخورده که بیاد 20 درصد سهامش رو بخره.
mojtabakord77@gmail.com
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
حالا خودشو زیاد ناراحت نکن.دعا کن رنوی فرانسه رو قیمت خریدت بیاد صفو جمع کنه.
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
تا دیروز سهم های ( لسرما و کترام ) با پوشش عالی بالای 60 درصد در شش ماهه و سود سازی عالی در صف خرید گیر کسی نمی اومد .


الان صف فروش گذاشتن انگار فردا قراره داعش حمله کنه .

از دست این مردم چه باید کرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
واقعا متاسفم برای کسی که ابن کامنت را نوشته هنوز نفهمیده ای که بازی تان داده اند بابا جان اسراییل نخواهد گذاشت که این توافق صورت گیرد و ایران هسته ای شود
کشورهای غربی قصد فرسوده کردن ایران را دارند
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹
توافق صورت نمیگیره.. من خودم در بورس خیلی ضرر کردم و آرزوی توافق دارم. وقتی میبینم ظریف و عراقچی یک طرف وزیرای امریکا آلمان فرانسه و انگلیس و حتی عربستان و نتنیاهو یک طرف واقعا برای آقای ظریف دعا میکنم. اما اینا همه بهانه هست. غرب قلدر تر از این حرفاست که به این راحتی بذاره ایران در جهان صداش دراد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳
پرده برداری از حقیقت شد اما شما چشم و دل بینا نداری که وافعیت را بپذبیری
رها کنید هسته ای را تا مملکت رشد کند
اینفدر هم سهامداران را مقصر نکنید
به خدا هر جای دیگر دنیا بود جساب شماها را باین وعده وهید ها می رسیدند همه را خسته کردهاید و حالا طلبکار هم هستید
ناشناس
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
بخدا قسم ما هر چی میکشیم از خودمونه. این همه وقت میذارین برای هسته ای که چی. کمی به نابغه ها نگاه کنین بجای اینکه بسیجی ها و یک عده با پارتی بیان توی شرکت های خودروسازی اگر مغزها بودن الان خودروسازی بومی بود. اما این مملکت و آدماش هیچ وقت نفهمیدن نابغه یعنی چی. علم یعنی چی. چرا یکی رتبه 17 شریف مهندسی مخابرات سیستم داره و بیکاره و یکی با پارتی و.... میشه همه کاره. هر چیزی جا خودشه داره. تا کی..

این بلاها که سرمون میاد حق و حقوق همون نابغه هاست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
دوستان عزیز یعنی واقعا شما با تکیه به اینکه این سایت و اون سایت یا این مسوول و اون مسوول میگن سهم خریدن خوبه اومدید خرید کردید؟؟؟ یعنی هر کی بگه هر چی خوبه یا بده قبول میکنید؟؟ اگه اینطوری وارد بازار شدید معطل نکنید بفروشید و دیگه هم نخرید یا اینکه برید از این کلاسای تحلیل استفاده کنید و با مسوولیت خودتون خرید و فروش کنید، یه عده پای خبرا همش مرثیه سرایی راه انداختن همش به این سایتها میگن مگه شما نمیگفتید بخرید خوب میشه، بازی که نمیکنیم سرمایه گذاری میکنیم، ضمنا حقیقی و تو ضرر هستم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
کامنت شما دقیقا مصداف این ضرب المثل است که می گوید مشکل همین صد سال اول است و بعدا درست میشود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴
بله خپارس 512میلیارد تومان هم زیان انباشته داره وماده 141شاملش میشه وبورس ایران جز نادرترین بورسهای جهان میباشند اصلن جای تعجب نداره اینجا ایران نه اروپا آمریکا از مجلس شون میشه این رو فهمید که سال گذشته اون بلا رو سر سهامداران پتروشیمی وبورس آوردن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
لطفا واقع بین باشید. این توافق سیاسی که ظریف با آن اطوار دیپلماتیک سعی می کرد سهل الوصول نشان بدهد چهار ماه که هیچ تا چهار سال دیگر هم قابل دستیابی نیست. بنظر من از آغاز سال جدید که مهلت چهار ماهه دست یابی به توافق سیاسی به پایان می رسد دور جدیدی از تحریم ها شروع خواهد شد.
مطمئن باشید که سال 94 سال بسیار سختی برای همه ملت از جمله سهامداران خواهد بود
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۰
روزنامه اسوشدیپرس نوشته حتی با تموید 7 ماهه موانع بسااری در سر راه توافق است
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
آخه من نمیدونم آدم نا حسابییا چرا میرن مثل این آدمهای که می رن تو صف نانوایی می ایستن اینا هم میرن تو صف فروش سعم می ایستن آخه این سهمی که تو شرایط خریدار نداره چرا جوسازی میکنین و بازارو دچار تنش میکنین بعضی از آدما وقتی صف های خرید فروش رو میبینن تحت تاثیر قرار می گیرن چون خرید وفروش این آدم از روی تحلیل نیست مثل بچه ها به تقلید از دیگران خرید وفروش میکنن با این تفصیر آیا می تونی یک سهام دار موفق باشید و سود ببرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟من که بعید می دانم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱
فرموده بودید : ((تمدید 7 ماهه مذاکرات یعنی عدم وجود ریسک تحریم و جنگ و گردن کشی غربی ها و آمریکا برای بازار سرمایه))

نویسنده ی محترم این گزارش ! ممنون میشم اگه سوال من را پاسخ بدید.
چرا به قول شما این گردن کشان ژاپن یا کره جنوبی ، مالزی یا اندونزی مسلمان ، نروژ یا سوئد ، کویت یا قطر مسلمان و صاحب نفت را تحریم نمیکنند ؟؟

هر وقت یاد گرفتی در مورد دیگر کشورها و مردم جهان از الفاظ توهین آمیز استفاده نکنی و مودب باشی ، حتما خدا کمکت میکنه درکت نسبت به حقایق بالا بره.
همش داریم مرگ میفرستیم و آرزوی مرگ این و اون را داریم. توقع داری دنیا حرفای ما را باور کنه ؟
بورسي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
حرف كارشناسي بزنيد، اين حرف هاي خاله زنكي چيه مي گيد؟ بازاري كه يك طرفه است و توش خريدار يا فروشنده نيست خوب ميشه همين ديگه. مشكل ساختار بازاره كه بازارساز نداره! تو كدوم بازاري توي دنيا وقتي خبر فاندامنتالي مياد بازار يك طرفه نمي شه؟! همه دنيا همينه منتهي فرق دنيا با ما اينه كه در دنيا بازارسازها اجازه نمي دند بازار يك طرفه بمونه و تعادل رو برقرار مي كنند اما بازار ما چون متعادل كننده نداره ميشه هميني كه ديديم! سرزنش فروشندگان يا خريداران براي رفتن در صف خريد يا فروش ابلهانه ترين نظر كارشناسي است كه تا حالا ديدم. علت ريزش امروز بالا بودن فروشنده نبود بلكه نبود خريدار بود! تفاوت اين دوتا خيليه البته اگر بفهميد!
Hamid
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
آقای بورسی عزیز چطور شما می گوئی امروز فروشنده نبود بلکه خریدار وجود نداشت.
در بعضی از سهام صف های فروش 70 میلیون به بالا وجودداشت . اینطور نبود ؟
اکثریت سهام ایران گران هستند و به هیچ وجه ارزش خریدن ندارند. زمان همه چیز را نشان خواهد داد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۳
ملت صف نشین!!!
hassan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
بورسی جان 1200 واحد ریخت نه 968 واحد جالبه امروز ساعت 13 هم به صف فروش سهم اضافه می شد حالا چرا نمی دونم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷
دفعه قبلی هم در توافق ژنو بود گفتی سهامداران احساسی هستند و نفروشید....دیدی 10 ماه سرمایمونو با همین حرفات نصفه کردی.....
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
همه ما اسیر دستای حقوقی ها هستیم . خودمون خبرنداریم یا نمیخواهیم خبرداشته باشیم . مطمئن باشید بعد از چند روز افت قابل ملاحظه سهم هارو درو میکنند . اونوقت قیافه اونهایی که فروختند دیدن داره . آخه عزیز مگر چه اتفاقی قرار بود بیفته ؟اینم فرض کن تحریمها برداشته شد ( البته اونی که مربوط به هسته ایه ) . توافق کامل هم حاصل شد . خوب بنظر بلند خودتون کدوم شرکت از این شرکتهای غیر شفاف دربورس میتونه کمتر از دو سال بازدهی تقریباخوبی داشته باشه ؟ طوری رفتار میکنیم انگار یکشبه همه چیز درست و راست میشه . تازه مگه روزنامه های دلواپس و همکاراشون تومجلس میگذارند که همه چیز درست بشه ؟پس پولاشون و رانتهاشون چی میشه ؟ لااله الا الله . خودتون اگه میتونید باقیش رو بگید .چرا از توافق یکعده انگشت شمار و دارای قدرت ضررمیکنند؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹
به خدا پشیمون میشید مگه چی شده که اینطوری ترسیدیت جان کری ظریف روحانی... همه دارن میگن نتیجه مذاکرات خوب بوده و حتما تو مدت مشخص توافق میکنیم بد شما فکر میکنید قراره بهمون حمله اتمی بشه بابا همین حقوقیا دو روز دیگه به ریشمون میخندن همین سهمی که خودمون مفت بهشون فروختیم باید چند برابر گرونتر ازشون بخریم اقا جوگیر نشید مفت نفروش که گرون بخرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۶
مسیله هسته ای سدی شده است که مانع خارح شدن ایران از حوضچه وارد شدن به اقیانوس
که همان جامعه بین المللی است شود
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴
این ادله ادله صد من یه غاز است.اقتصاد ما اقتصاد پویایی نیست که جریانش مستقل از مذاکرات هسته ای باشد.اقتصاد ما مثل فردی است که به کما رفته است.تنها رفع تحریم آن را درمان میکند.خالا هی شما و امثال شما دم از منطق و ریسک پذیری بزنید.وقتی اقتصاد ما یک اقتصاد ورشکسته و نیمه مرده است،با کدام منطق به جز امید به مذاکرات میتوان در این بورس پول عزیزمان را سرمایه گذاری کنیم.اگر ضرر مقاله های شما و امثال شما برای پول میشود؟
ناشناس
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
اقتصاد ما اقتصاد پویایی نیست برای که ما با دنیا در حال جنگیم
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴
سلام :برادران سرمایه گزاری در بورس مانند خریدن یخ وگذاشتن در افتاب میباشد . پس دعا کنید هوا همیشه ابری باشد.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
تو رو خدا دست از سر سهامدارای بی اطلاع بردارید. با خبرهای بی خودی سهام بنجل و زیانده خودرویی را با قیمت های بالا به اینها فروختید دیگه چی می خواهید؟
من خواهشم اینه که سهامداران به زیان انباشته خودرویی ها نگاه کنند.
ناشناس
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
شما معلومه تجربه و دانش کافی در مورد بورس ندارید.
علی
UNITED ARAB EMIRATES
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
چرا دوران احمدی نژاد که تحریم ها رور به روز بیشتر می شد شاخص مدام بالا می رفت و رکورد می شکست ولی الان اینطور نیست؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
بعضي از كارشناسان بهرحال مصلحتي تحليل ميكنند، مثلا «تاثير مثبت مذاكرات هسته‌اي را بر بورس خواهيد ديد»!! يك بي‌سواد مثل من هم ميتواند تحليل كند وقتي ايران تمام دانش هسته‌اي خود و تمام توان غني سازي را تعطيل كرد! و در رآكتورهاي خود را پلمپ كرد و درعوض طرف فقط تعدادي وعده سرخرمن داد كه هيچ كدام هم عملي نشد!‌ مثل تعليق تحريم خودرويي‌ها و پتروشيمي!! بقول خودشان وقتي ايران را به عقب رانده‌اند و تحريمها هم دست نخورده! مگر احمق هستند كه توافق كنند! بعنوان يك بيسواد به تمام كارگزاران و سهام‌دارن حقيقي ميرسانم كه هيچ توافقي در راه نيست! آنها خرشان از پل گذشت و بهيچ وجه تحريمي را لغو نخواهند كرد!!!