بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸
رییس هیأت مدیره شرکت کارگزاری توسعه سهند عنوان کرد:

تعادل در روند معاملات بورس سریع است / سه صنعت همچنان در کانون توجه

روند قیمتی سهام اغلب صنایع فعال بورسی در حالی طی آخرین روز از مذاکرات هسته ای کشور مسیر صعودی را طی کردند که پس از انتشار خبر تمدید مذاکرات، طی معاملات دیروز شاهد افت دسته جمعی قیمت سهام شرکت های بورسی بودیم.
کد خبر : ۱۳۹۳۹۳
نویسنده :
جمشیدی
روند قیمتی سهام اغلب صنایع فعال بورسی در حالی طی آخرین روز از مذاکرات هسته ای کشور مسیر صعودی را طی کردند که پس از انتشار خبر تمدید مذاکرات، طی معاملات دیروز شاهد افت دسته جمعی قیمت سهام شرکت های بورسی بودیم. به گونه ای که در کنار سهام گروه های خودرو، بانک و بیمه سایر گروه ها نیز در مسیر نزولی حرکت کردند.

براساس گزارش بورس نیوز، این سوال مطرح می شود که آیا سهامداران و فعالان بازار سرمایه طی معاملات روز گذشته منطقی رفتار کرده اند و تشکیل صف سنگین برای فروش سهام براساس تحلیل و برآوردی کارشناسانه توسط سهامداران صورت گرفته بود؟

در همین ارتباط، رییس هیأت مدیره شرکت کارگزاری توسعه سهند در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: رفتار روز گذشته سهامداران به طور قطع براساس جو هیجانی حاکم بر بازار سرمایه بوده و سابقه معاملات سال های گذشته بورس در شرایط این چنینی بیانگر این است که طی روزهای آتی روند معاملات متعادل خواهد شد.

فرید آروین افزود: همانطور که انتظار می رفت تا با توافق جامع هسته ای شاهد رشد پرشتاب بورس طی بازه کوتاه مدت باشیم، در پی عدم تحقق این انتظارات رفتاری خلاف آن در بازار سرمایه رقم خورده است، بطوریکه فروش سهام طی روز گذشته و خرید مجدد آن در روزهای آینده و البته قیمت های کمتر انتخاب بسیاری از سهامداران حقیقی و برخی از حقوقی ها بود.

وی در خصوص روند آتی بورس اظهار داشت: هرچند که حصول نتایج مثبت از مذاکرات سیاسی موجب بهبود شرایط اقتصادی کشور و رونق صنایع مختلف بورسی همچون خودرو، بانک و بیمه می شد، اما حتی در شرایط کنونی نیز می توان چشم انداز مثبتی پیش روی گروه های مذکور متصور بود و انتظار می رود روند معاملات آتی بورس تا پایان امسال ملایم رو به مثبت پیش رود. البته در این بین عوامل مختلف همچون انتشار گزارشات عملکرد 9 ماهه سال مالی شرکت ها چگونگی تدوین بودجه سال آتی کشور بر کلیت بازرا سرمایه تأثیرگذار خواهد بود و روند معاملات را دستخوش نوسانات قیمتی می کند..

این کارشناس بازار سرمایه افزود: کاهش نرخ سود سپرده های بانکی نیز از جمله عواملی است که بر روند آتی بورس و نیز وضعیت گروه بانکی مؤثر واقع می شود و توجه به این نکته لازم به نظر می رسد.

رییس هیأت مدیره شرکت کارگزاری توسعه سهند در خاتمه به وضعیت شرکت های خودروساز اشاره کرد و گفت: خودروسازان به ویژه دو خودروساز بزرگ داخلی از ابتدای امسال تاکنون عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته اند و پیش بینی می شود تا بودجه سال آینده آنها نسبت به امسال بسیار مناسب باشد. برهمین اساس می توان گفت اگرچه مشکلات پیرامون وضعیت تولید و سرمایه گذاری های این صنعت همچنان وجود دارد، اما این مجموعه ها در کنار بانکی ها از پتانسیل رشد سودآوری برخوردارند و به فعالیت های خود همچون گذشته ادامه می دهند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
اینکه در اینده چه خواهد شد بحثی نیست اما در مورد عملکرد سهامداذن در این چند روز باید گفت که کاملا عملکرد صحیحی بود تا دولت بفهمد تا چه اندازه هسته ای و رفع تخریم ها بر اقتصاد ایران اثر گذار و ملت ایران بیدار و هوشیار است تا سر مایه خود را الکی به باد ندهد نخواهد داد
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
دهم اذر همایش خودروسازان بزرگ بسیار برای سهامداران نوید بخش میباشد سهم خود را حفظ نمایید
نجیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
ممنون از زجمت کشان بورس نیوز. یقینا بانکیها. خصوصا خودرویها مخصوصا زامیاد. ضمنا سهام بنیادی و تک سهم هایی مثل. وتوصا. وساپا. را سهامداران زیر نظر داشته باشند ضمنا فملی و فولاد . تاپیکو زیر قیمت زاتی هستند.و شنبه به سیدکو نیم نگاهی بکنید.تجربی با 20 سال تجربه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
شما بفرمایید کدام سهام داری بالای ده میلیون سهم دارد که صف میلیاردی درست کند
حم يد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸
چه ثباتي چه روند صعودي!!!!! هر روز صحبت إز أين ميشه كه گروه بانكي صعود ميكنه وضعيت خوب ميشه الان وبصادر نزديك يكساله زير قيمت اسمي معامله ميشه حقوقي ها هم حمايت نمي كنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
بازار شنبه تا ساعت ده مثبت ودوباره صف فروشه
مهران محبتی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶
متاسفم از برخیها که نمیدانند چه چیزی راست است و چه چیزی غلط مهم ترین ایرادی که ما مردم ایران داریم در هر کاری احساسی عمل میکنیم و به عاقبت کاری که انجام میدهیم نمی اندشیم واقعا اخر چرا کشوری که قرن هاست پا برجاست و فرهنگ و تمدنش زبانزد عام و خواص است نباید اینگونه میشد حال نمیدانم از عمل ماست یا بر شانه مان نوشته شده این تقدیر شوم. با ما باشد مسلما تقدیر را خودمان رقم میزنیم بعضی از دوستان که معنی توافق را نمیدانند و احساس میکنند دشمنی و بی اعتمادی بین طرفین در عرض یک سال حل خواهد شد سخت در اشتباهند اما اینگونه نخواهد بود به خاطر اینکه نیاز به زمان و اطمینان سازی دارد اما برخی ها بعد این مذاکرات احساس میکنند اتفاق بدی افتاده است در صورتیکه اینگونه نیست این مذاکرات اقدام و پله اولی بود برای رسیدن به پیروزی ملت ایران در جایی نشان داده شد که کشورمان خواستار مذاکرات و نشان دادن حسن و نیت جرقه پیشرفت مذاکرات در مقوله هسته ای است اما برخی افراد با شنیدن خبر تمدید به یکباره به عمل فروش هیجانی سهام و شورش در بورس را به راه انداختند و منجر به ضرر و زیان خود و دیگران شدند با این اوضاع در جایی که ما خودمان حاضر نباشیم از اقتصادمان دفاع کنیم و با فروش هیجانی و بی فکری به سهم خود ضربه وارد کنیم و متزلزل در بخش اقتصادی ایجاد کنیم ایا امریکا حاضر میشود با سرمایه خود بیاید و اقتصادمان را نجات دهد انچه ما را عقب گذاشته شعار بدون عمل و افکارات احساسی و نداشت ااستفاده نکردن از تجربه بزرگان ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵
یک مطلبی را برای شما روشن کنم که ختم کلام باشد این مملکت را هیچگاه نگذاشته اند رشد کند نمونه اش هم دی پارسال مگر صحبت از نوافق بود ولی دیدید بورسی که چه عالی بالا میرفت سرنگون کردند پس بطور جدی واقع بین باشید والسلام
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸
با توجه به موضوع اجرای مرحله سوم هدفمندی یارانه ها و نیز مباحث بودجه بندی دولت و کاهش قیمت نفت و صدها موضوع دیگر بورس بسیار پر ریسک شده است.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
این سهام خودرویها هم داستانیها .قبل از مذاکرات لیدر بازار شد و تنهای شاخص را بالا برد دلیلشم ایجوری گفتند اگر مذاکرات به نتیجه

برسه اینها هم خوب میشه این یه داستان . حالا میگن سهامهای خودرویتون نفروشید باز قرار لیدر بازارشه درواقع بوس افتاده دست خودرو با این پ ای چرا بورس ازانها شفاف سازی نمخواهد. اول سود شرکتهایتان رادرست کنند پ ای هاتان راپایین بیا ورید بعد سهامتان راافزایش دهید ان هم ازراکدی فروش خودرو . درحالی که شرکتها دیگر ما مثل سیمان// پتروشیمی /وو// با پ ایهای پایئن. قبل از مذاکرات وبعد ازمذاکرات منفی باشندوشاهد داستانهای خودریها باشند حتما ازشنبه باز هم خودرویها لیدر بازار خواهنند شد چون داستان ادامه دارد . مدیریت بورس باید برای منافع سرمایگذاران شفاف سازی کند تادر اینده نگوید خرید سها سواد می خواهد جون باهیچ سوادی منطق ندارد .بجای نرافزار و تو سعه بورس نظارت بر افزایش شاخص بر اساس ارزشهای ذاتی شرکتها مورد تحلیل قرارگیرد نه گفتگوها و بعد داستانهاواینها ضربه اصلی به سرمایگذاران /وشعور و سواد سها مداران قدیمی است که20و اندی سال درتالار های حا فظ مشغول تحلیل هستند وبورس را زیر زربین دارند در هرصورت عملکردشان جایگاهشان خواهدبود چون درنهایت رضایت حقیقها ملاک خواهد بود .
متشکر م به امید بازاری پر بازده برای تمامی سرمایگذاران
ناشناس
UNITED STATES
پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
بازار به سمت پالایشیها حرکت میکنه
سورنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
به نظرم باید بر اساس واقعیت ها تصمیم گرفت اولین واقعیت کاهش قیمت نفته در نتیجه به نفع تولید کننده های فراورده می باشد مثل شبهرن وشرانل وشپاس . دومین :بتنی کردن جادها و کسترش ساخت وساز در عراق در نتیجه به نفع سیمانی ها خواهد بود سیدکو وسفارس سدرود. سومین: عدم توافق در مذاکرات که در نتیجه افزایش قیمت دلار را به دنبال خواهد داشت و ادامه جنگ در پالایشی ها دیگر اینکه دو خودرو ساز بزرگ چون به بیت المال و این مردم واین کشور خیانت می کنند اگه لیدر هم بشن حاضر نیستم واردشون بشم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
خداکند نفت وگاز پارسیان مجمع راسریع تر برگزار کنه تابیشتراز این ضرر نکنیم
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶
تا وقتی طیب نبا وزیر اقتصاده مطمن باشید بورس همیشه نزولی خواهد بود.